Ik zou dat try it out maar laten zitten...
Bij een aantal ze chips is er geen rev limiter meer aanwezig, maar dat de ecu het toelaat wil nog niet zeggen dat de motoren het zo fijn vinden...
Zoals al eerder eens vermeldt is op het forum is de kans op een gebroken klep of klepveer erg hoog boven de 7000 rpm en vooral bij de ZE, en dan hebben we het nog niet eens over de hitte die je opbouwt als je het veelvuldig aan het uittesten bent
En vermogen maak je toch niet meer in die toeren...
Volgens sommigen kan de Millenia echter wel tot de 8500 rpm, en volgens die genen bouwt die dan nog steeds vermogen op
Ik heb hier sterk mijn twijfels... aangezien die gene ook best wel een aantal millenia's versleten had...
Wel klopt het dat met een aantal aanpassingen de blokken het wel uit kunnen houden, zo zijn er een aantal die met ITB's op 11.000 rpm met een millenia nog steeds vermogen maken.
Maar dat is natuurlijk wel met een hele goede tune, setup en geen stock valvetrain meer
Dus met een klze zonder inwendige aanpassingen zou ik het nooit doen...