Hallo

Hier kan je als nieuw lid jezelf voorstellen
Timmehhh

Re: Hallo

Berichtdoor Timmehhh » 09 Jul 2009, 11:09

Om de hoeveel kilometer moet de distrubutieriem vervangen worden bij een Ford Probe? Eigenaar vertelde dat die bij 90.000 km was vervangen en dat bij 180.000 km weer moest gebeuren.
Dit zou dan over 15.000 km zijn, wat wel een duur geintje is natuurlijk.

Okay heb even gezocht in het forum, en de meeste vervangen de distrubutieriem om de 90.000 km maar het kan ook om de 100.000 km.
viewtopic.php?f=6&t=2859&hilit=v+snaar
En het gaat denk ik zo'n €800,- kosten.

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: Hallo

Berichtdoor Michiel » 09 Jul 2009, 15:22

klopt, laatst zelf gedaan en op de riem staat dat die 100.000 mee zou kunnen, voor de zekerheid 90.000 aanhouden.. liever niet dat zon ding kapot gaat.. ;)
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Timmehhh

Re: Hallo

Berichtdoor Timmehhh » 09 Jul 2009, 21:08

Update vandaag langs geweest, auto gekocht voor €1800,-
Motorisch liep die als een trein, geen trillingen, geen olievlekken e.d. interieur was helemaal prima, alleen er zaten wat krasjes op die ik moet wegwerken.

Zaterdag ophalen :biertje:

Gebruikersavatar
Dré
Probe addict
Berichten: 1382
Lid geworden op: 06 Jan 2008, 21:22
Locatie: Stein (L)
Contact:

Re: Hallo

Berichtdoor Dré » 09 Jul 2009, 21:37

Gefeliciflapstaart met je aanwinst,,, Tim :mrgreen:
Dré
Afbeelding
2.0 16V bj 1995 (Sold) but not forgotten
Suzuki Vitara 1.6 16V '91 Daily Car

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Hallo

Berichtdoor Paul » 09 Jul 2009, 22:32

Veel plezier met je nieuwe wagen Tim 8)
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Fabio
Probe enthousiast
Berichten: 478
Lid geworden op: 25 Jan 2009, 23:40
Locatie: Groningen
Contact:

Re: Hallo

Berichtdoor Fabio » 09 Jul 2009, 22:34

nice nouja 1800 is ook eigenlijk geen geld voor een probe
Afbeelding

Probe KLZE RED

Gebruikersavatar
Lauwe_killa
Probe enthousiast
Berichten: 486
Lid geworden op: 06 Mar 2009, 10:02
Locatie: Nieuwegein/Den Haag
Contact:

Re: Hallo

Berichtdoor Lauwe_killa » 10 Jul 2009, 06:28

gefeliciteerd, we wachten op de foto's ;)
Ford Probe 2.5 GT V6, RED, Cruise controll, Manual, Grey Leather
THAT'S THE WAYY!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: Hallo

Berichtdoor Michiel » 10 Jul 2009, 10:47

ik heb de mijne voor 1100 opgehaald :P
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Gebruikersavatar
ab haitsma
Probe forever
Berichten: 669
Lid geworden op: 17 Apr 2008, 19:38

Re: Hallo

Berichtdoor ab haitsma » 10 Jul 2009, 13:47

heel veel succes met de auto

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Hallo

Berichtdoor John B. » 12 Jul 2009, 10:27

Heel veel plezier gewenst met je nieuwe aanschaf,

als je nog wat tips wilt, of vragen hebt, stel ze maar! (voordat je naar de Ford-dealer gaat)
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Timmehhh

Re: Hallo

Berichtdoor Timmehhh » 17 Jul 2009, 20:04

Foto's zijn gemaakt en zal ik binnenkort uploaden.

Hier alvast de foto's van de garage waar de vorige eigenaar hem bijna had ingeruild bij aanschaf nieuwe auto. Hij kreeg 1250 van de garage, die hem al te koop gezet voor 2750€, Wat een marge hebben die garages :roll:


http://autotelegraaf.nl/occasion/kopen/ ... hitelabel=


De Probe rijdt als een trein en ik ben er helemaal gek van :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Timmehhh op 17 Jul 2009, 20:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Timmehhh

Re: Hallo

Berichtdoor Timmehhh » 17 Jul 2009, 20:22

John B. schreef:Heel veel plezier gewenst met je nieuwe aanschaf,

als je nog wat tips wilt, of vragen hebt, stel ze maar! (voordat je naar de Ford-dealer gaat)

Weet je waar ik de kleurcode van de auto kan vinden? De code staat niet op het legitimatieplaatje onder de motorklep.
Binnenkort krijgt de auto een kleine beurt. Ik wacht die beurt even af totdat ik grote dingen laat doen zoals : de velgen vervangen (die zijn erg beschadigd), en het schuifdak (wat roestig is) overspuiten.

De kleine beurt wordt verzorgd door iemand die werkt als chef bij een FORD garage en beunt in de vrije tijd Hij had al eens eerder met FORD probe's gewerkt. Het vervangen van een distrubitieriem, had die al eens bij een 6 cilinder gedaan voor slechts €250,- :shock:

Voorlopig wordt mijn riem nog niet vervangen. Ik heb hem gevraagd wat aandacht te geven aan de koppeling en de ABS. (volgens vorige eigenaar werkt sensor alleen niet maar doet ABS het wel). Verder doet de de centrale deurvergrendeling het niet (passagiersdeur) en trilt de linkerspiegel. Hier gaat die ook naar kijken. Enig idee hoe prijzig dit gaat worden? Ik ga het hem zelf ook nog vragen :P

Nog een aantal vragen. Met mijn reservesleutel krijg ik hem niet van de startersonderbreker af, en kan ik de auto niet starten, ook doet Centrale deurvergrendeling het niet bij deze sleutel. Gewone deurvergrendeling wel. Heb het boekje nageslagen en er schijnt een elektrische code op te zitten, die je op je sleutels kan krijgen (je moet dan wel 2 werkende sleutels hebben) ik heb er maar 1 :(
Ik krijg mijn auto alleen gestart met reservesleutel als ik minder dan 3 minuten geleden met de "hoofdsleutel" heb gestart. Anders doet die het niet, vanwege de startersonderbreker. Hoe los ik dit op?

De cockpit (het plastic) kraakt trouwens ook redelijk, iemand een idee wat hier tegen te doen?

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Hallo

Berichtdoor John B. » 18 Jul 2009, 01:11

Zo te zien is ie electric currant red, zelfde als ik had...
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Terr-E
Probe addict
Berichten: 1485
Lid geworden op: 22 Jun 2008, 20:14
Locatie: 's-Gravenhage
Contact:

Re: Hallo

Berichtdoor Terr-E » 18 Jul 2009, 02:02

Timmehhh schreef:Weet je waar ik de kleurcode van de auto kan vinden? De code staat niet op het legitimatieplaatje onder de motorklep.

Je kunt HIER vinden hoe je uit dat plaatje het bouwjaar kunt herleiden, en vervolgens kun je HIER vinden welke kleur uit dat bouwjaar het meest op de jouwe lijkt. Ik weet niet of er ook ergens een plaatje / sticker op de auto zelf zit waar dit op staat.

Timmehhh schreef:Nog een aantal vragen. Met mijn reservesleutel krijg ik hem niet van de startersonderbreker af, en kan ik de auto niet starten, ook doet Centrale deurvergrendeling het niet bij deze sleutel. Gewone deurvergrendeling wel. Heb het boekje nageslagen en er schijnt een elektrische code op te zitten, die je op je sleutels kan krijgen (je moet dan wel 2 werkende sleutels hebben) ik heb er maar 1 :(
Ik krijg mijn auto alleen gestart met reservesleutel als ik minder dan 3 minuten geleden met de "hoofdsleutel" heb gestart. Anders doet die het niet, vanwege de startersonderbreker. Hoe los ik dit op?

Volgens mij hadden de Probes uit '93-'95 nog geen transpondersleutel, dus het zou zomaar kunnen dat een vorige eigenaar een sleutel is kwijtgesraakt, en een kopie-sleutel zonder transponder heeft laten maken. Toen ik in februari bij een Ford dealer nieuwe sleutels wilde bestellen, werd er meteen al gesteld dat de transponder-sleutels niet meer leverbaar waren. Dus misschien zodoende ook bij jouw Probe. Bij mij is het op gelost door een aftermarket startonderbreker in te bouwen. ( á €900,- )
Timmehhh schreef:De cockpit (het plastic) kraakt trouwens ook redelijk, iemand een idee wat hier tegen te doen?

Hehehe, als je hier iets op vind, mag je het ons ook laten weten, ik geloof dat 80% van de club hier last van heeft...
Ford Probe GT 2.5 24V 1996
Ford Probe 16V 1994
“Darkness beyond blackest pitch... Deeper then the deepest night.. King of Darkness who shines like gold on the sea of chaos.. I call upon thee, swear myself to thee.. Let the fools who stand before me be destroyed by the power you and I possess..."

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Hallo

Berichtdoor Paul » 18 Jul 2009, 09:35

Kleurcode staat op het plaatje tegen je firewall/schutbord.
In het midden achter het inlaatspruitje.

Dash dat kraakt: gewoon alles goed vast zetten en kijken waar het kraakt.
Beetje foam o.i.d. ertussen, wees inventief...

Startonderbreker: of je leert er mee leven of je verwijderd het.

<<< startonderbreker elimineren >>>

CV die niet goed werkt: check de connectoren die de kabelboom van de deur verbind met de kabelboom in het interieur.
En meten is weten...

ABS: foutcodes kun je uitlezen.

Misschien is het wel handig om een Haynes Manual aan te schaffen, maakt het sleutelen een stuk prettiger.

*edit: link werkt niet, moet je eerst registreren of inloggen.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers