Opgedronken - Op zoek naar een V6

Hier kan je als nieuw lid jezelf voorstellen
Opgedronken
Probe newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 Sep 2014, 00:36

Opgedronken - Op zoek naar een V6

Berichtdoor Opgedronken » 27 Sep 2014, 01:06

Beste Mensen,

Bij deze stel ik me even voor, nog niet in het bezit van een Probe, maar dat moet binnen niet al te lange tijd veranderd zijn :P.
Voor zo ver ik kon vinden is dit het enige (en dus automatisch grootste) Probe forum van Nederland, dus ik hoop hier wat op te kunnen steken en met mijn vragen terecht te kunnen.

De reden dat ik een Probe wil zal misschien niet iedereen hier bevallen, maar ik hoop dat jullie de aardigheid er wel van in kunnen zien.
Ik heb op het moment een Mazda mx5 staan die niet meer door de APK komt vanwege vrij prijzige motorproblemen (computerproblemen beter gezegd).
Nu droom ik er al jaren van om een keer een fatsoenlijke motor in de mx5 te hangen, want zeg nu zelf, een 4 cilinder is het nu weer net niet :P.

Gelukkig heeft Mazda het klaargespeeld om een van de beste (ik durf zelfs te stellen de beste) productie v6 te bouwen die er maar bestaat.
Het feit dat deze in een aardige verscheidenheid aan auto's is geleverd maakt het verhaal nog wat interessanter.
In Nederland is de beste bron voor een KLDE de Ford Probe, aangezien de Mazda's waar deze in geleverd is hier vrij zeldzaam zijn.

Nu ben ik dus op zoek naar een Probe V6 om van de herfst/winter lekker mee te rijden en mijn mx5 klaar te maken voor de transplantatie.
Het liefst wil ik hiervoor een niet al te mooi exemplaar bemachtigen, maar waarvan de technische staat nog goed is.

Nu heb ik wel genoeg gezwetst, nog een foto van de mx5 om het af te maken en dan is mijn introductie wel rond geloof ik :P.

Afbeelding

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Opgedronken - Op zoek naar een V6

Berichtdoor winy » 27 Sep 2014, 07:35

welkom hier :biertje:
Een goede en complete probe voor weinig geld zal niet gemakkelijk te vinden zijn .
Geduld is een goede zaak .
Van dag tot dag worden het steeds minder die nog echt top zijn .
toch suc6 met je zoektocht :wink:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Opgedronken
Probe newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 Sep 2014, 00:36

Re: Opgedronken - Op zoek naar een V6

Berichtdoor Opgedronken » 28 Sep 2014, 03:00

Ik heb ze toch al rond de 1500 euro gezien met semi acceptabele km stand en redelijk verse apk :P.
Hij moet ook niet top zijn, dat zou ik zonde vinden, maar de motor redden uit een exemplaar dat met goed fatsoen toch niet meer op te lappen is zie ik wel zitten :p.

Gebruikersavatar
winy
Slave of a probe
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 Sep 2010, 12:21
Locatie: hoensbroek (L)

Re: Opgedronken - Op zoek naar een V6

Berichtdoor winy » 28 Sep 2014, 08:03

1500 is en goede prijs . Een km stand van rond de 2 ton moet geen probleem zijn voor een V6 ( mits slecht onderhouden ) :wink:
Probe 24v 1995 ( Electric Blue MQ )

Afbeelding

Go Like A Hurricane

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: Opgedronken - Op zoek naar een V6

Berichtdoor Richard » 28 Sep 2014, 08:38

Je kan ook zoeken voor een mx-6, zitten ze ook in, en volgens mij rijden er daar nog meer van in NL dan probe's.. :roll:
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Opgedronken
Probe newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 Sep 2014, 00:36

Re: Opgedronken - Op zoek naar een V6

Berichtdoor Opgedronken » 28 Sep 2014, 14:09

Dat zou inderdaad kunnen, maar ze zijn over het algemeen wat zeldzamer en duurder als 2.5 te vinden.
Daarbij komt dat er in de mazdas geen analoge oliedrukmeter zit en in de probe wel.
Dat is nogal belangrijk want de nokkenaslagers zijn af fabriek vaak wat te ruim waardoor de oliedruk laag is, zo'n motor wil ik graag vermijden :p

Gebruikersavatar
Robert
Voorzitter
Berichten: 1008
Lid geworden op: 15 Jun 2010, 08:57
Locatie: Amersfoort (UT)

Re: Opgedronken - Op zoek naar een V6

Berichtdoor Robert » 28 Sep 2014, 14:44

Uit ervaring kan ik je vertellen dat die meters niet echt accuraat zijn :?
1996 Ford Probe 16v Electric Blue Highlight Grey leather, US Taillights, US Runninglights (SOLD, Rest in peace now)
Afbeelding

Opgedronken
Probe newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 Sep 2014, 00:36

Re: Opgedronken - Op zoek naar een V6

Berichtdoor Opgedronken » 28 Sep 2014, 17:32

Ze zijn inderdaad niet heel precies, maar het is beter dan niets :p.
Op de mx5 zit dezelfde oliedruksensor, die kan wel een aardig beeld geven van of de druk echt te laag is en ook blijft op toeren.

Krab
Probe newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 Dec 2014, 10:13

Re: Opgedronken - Op zoek naar een V6

Berichtdoor Krab » 09 Dec 2014, 10:29

Kun je niet eens kijken naar schadeauto’s? Mijn vriend heeft hier: http://www.autoscout24.nl/modellen/schade-auto/ wel eens wat leuks vandaan gehaald voor een van zn projectjes en dr zitten vaak nog best aardige dingen tussen (volgens hem :P)

Opgedronken
Probe newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 Sep 2014, 00:36

Re: Opgedronken - Op zoek naar een V6

Berichtdoor Opgedronken » 12 Dec 2014, 11:57

Ik wil graag nog even met de auto rijden om het een en ander te testen/preventief onderhoud te doen :p
Morgen ga ik weer een donor bekijken dus fingers crossed

Opgedronken
Probe newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 Sep 2014, 00:36

Re: Opgedronken - Op zoek naar een V6

Berichtdoor Opgedronken » 15 Dec 2014, 01:11

Zaterdagmiddag heb ik een MX6 opgehaald die zo cheap was dat ik hem niet kon laten staan :P.
Het is dan wel niet echt een probe, maar als jullie het leuk vinden wil ik hier toch wel mijn topic bij gaan houden ;).
Stiekem vind ik het best zonde om hem te gaan slopen, want het is een uitermate puike bak.
Ik hoef eigenlijk alleen wat basic onderhoud te doen en de motor is goed genoeg om de mx5 in te gaan.

[img]Jullie%20mini%20fototjes%20forum%20kost%20me%20veel%20te%20veel%20moeite%20[/img]
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/1511925_541659172630701_7191260685211074399_o.jpg

Vandaag heb ik alvast de compressie gecheckt en die is verbazend goed voor een motor met dik 2 ton op de teller.
14 bar op bijna elke cilinder, eenje 13,5 en eentje 16, maar dat komt omdat er wat olie de cilinder in is gelopen vanwege een lekke kleppendekselpakking :P.

Voordat ik de wagen ga strippen ga ik er echter eerst nog een maandje mee rijden, alvast een beetje genieten van de v6 sound en kijken of er nog wat onverwachte mankementen optreden.

Gebruikersavatar
vince96
Probe learner
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 Sep 2014, 13:34

Re: Opgedronken - Op zoek naar een V6

Berichtdoor vince96 » 13 Jan 2015, 00:55

hoi

goed om te lezen dat het toch geen probe is geworden :biertje:
en als hem uitelkaar gaat halen.
gooi hier ook een advententie neer :D
want de onderstel enzo zijn het zelfde.
dan kunnen wij weer de probe's lblijven rijden :biertje:

ik zou je ombouw gaan volgen .
heel veel rijplezier en sleutel ze :biertje:
Zoals me moeder altijd zij "als het kapot is, gooi je het weg. Zoals ik het zeg " als het kapot is, maak je het sterke. XD


Terug naar “Even voorstellen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron