Geen vermogen meer....

Voor alle overige technische vragen
KnutselSmurf

Geen vermogen meer....

Berichtdoor KnutselSmurf » 17 Nov 2006, 16:45

Ben alweer een tijd niet meer op het forum geweest, maar heb nu weer iets te melden :)

Na de perikelen met de slechte brandstof reed ik een tijdje zonder problemen. Tot afgelopen maandag.....
Ik had al eerder het idee dat ik wat vermogen aan het verliezen was. Eerst dacht ik dat het gewoon een kwestie van gewenning was geworden, maar toen ik bij een sprint verloor van een Sw*ft was de maat vol!! :mad:

Gelijk de codes uitelezen en wat bleek: de Lambda's en de EGR werkte niet (goed). Brandstof verbruik was inmiddels 1 op 4,5. Topsnelheid: 115Km/h :shock:
Probleem met de EGR bleek een kapotte klep te zijn. Bij een jap.sloperij een andere gehaald voor 15 euro, en de code was weg!
Voor de zekerheid nieuwe Lambda's besteld bij de probestore in de UK.
Deze zijn inmiddels onderweg.

Helaas maakte die EGR geen verschil met rijden...
Na de ontsteking, brandstof en lucht toevoer gecheckt te hebben wist ik het niet meer. De lambda's kunnen volgens mij niet zo'n groot verschil teweeg brengen.

Dus: op naar de Mazda garage. Een proefrit gemaakt met de monteur en hop, de brug op.
Daar bleek trouwens dat de linker aandrijfas-keerring lekte, maar dat terzijde.

De verdenking was dat de kat verstopt zat, maar omdat hij bloedheet was heb ik hem moeten laten staan om af te laten koelen.
Heb net een telefoontje gehad en ja hoor: kat verstopt en zo vet als bagger!! (bedankt Tinq, met z'n diesel-benzine)

Gelukkig had men nog een gebruikte liggen, zodoende dat zowel de kat als de lekkage nu verholpen gaan worden voor 375 euro.
Wel weer veel geld, maar dan kan ik ook weer eens winnen van die Sw*ft! :grin:

Tot zover weer even,
Gr. Bas

Pim

Berichtdoor Pim » 17 Nov 2006, 16:47

en je hebt wat te declareren bij Tinq. Misschien een idee om een hogere factuur te laten maken?

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Berichtdoor Richard » 17 Nov 2006, 16:59

is dat zo, want ik tank inmiddels ook al een paar weken bij Tinq, is dat slechte benzine dan soms?

want dan ga ik wel weer gewoon terug naar shell express :)
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

KnutselSmurf

Berichtdoor KnutselSmurf » 17 Nov 2006, 17:06

Idd ga ik proberen om het te verhalen.
vwb de benzine: normaal is er niks mis mee, maar door een foutje van de tankwagen is er po diesel in de 95 tank gevuld.
Dit is gelukkig erkend door Tinq en de schade is voor alle gedupeerden vergoed. Volgens mij is dit nu een gevolgschade, dus weer een brief naar de Tinq.....

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Berichtdoor Nick » 17 Nov 2006, 17:13

Ik moet over een maandje door de APK zien te komen met mn verotte kat die rammelt aan alle kanten. Als dat lukt haal ik m er gelijk onderuit, s kijken hoeveel dat scheelt 8)
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
den jean
Probe forever
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 Jan 2006, 15:35
Locatie: Biervliet
Contact:

Berichtdoor den jean » 17 Nov 2006, 18:30

Bij mij is het hitteschild er bijna helemaal af aan de onderkant van de kat
Nick en hij kwam afgelopen dinsdag probleemloos door de keuring.
Niets bijzonders aan m,n probe gevonden,cum laude door de keuring.
Alleen moet er nog een stangetje of iets dergelijks dat op stabilasatorstang vastzit ( Alléé vastgezeten heeft ) vervangen worden dat ligt te rammelen,dit is gewoon het enigste wat is geconstateerd,
had niets met de APK keuring te maken.
Dus we gaan er weer een jaar tegenaan

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 17 Nov 2006, 19:15

Das echt bagger maat, maar gelukkig komt het weer helemaal in orde...

Lamdasonde's ook bij op de rekening zetten he ;)


En die kat...
Als het hitteschild mist is niet erg, maar als de kat rammelt (en niet door een los hitteschild) is die van binnen naar het gootje en dat "kan" wel een probleem worden...

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron