Het GROTE verlagingstopic

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Berichtdoor Richard » 08 Mar 2006, 18:10

ik weet t ook niet zeker, maar als ik je foto's bekijk denk ik van wel :roll:
anders weten misschien sommigen hier het wel denk ik, aangezien zij deze probe al eerder hebben meegemaakt he :wink:
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Berichtdoor Wim9516V » 08 Mar 2006, 19:20

Denk ik ook! Slagertjeuuu's Probe heeft goede ogen!

Ik zo eerder nadenken om hem weer iets te verhogen. Of zo'n persluchtkit erin. Kan je hem tijdelijk even hoger zetten. Of je kan je Probe laten dansen. Heel populair in sommige Amerikaanse landen. :lol:

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Berichtdoor Richard » 08 Mar 2006, 19:28

jij bedoeld een airride wim?!
weet je wel wat dat kost!?!? en dan moet je de bloel ook nog es monteren en das ook geen simpel karweitje lijkt mij
kijk maar es hier
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 08 Mar 2006, 21:10

4 cm stephan...


zonder een foto te hebben gezien wim... TADAA!!!!
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 08 Mar 2006, 21:17

stephanv schreef:Alleen weet ik nou niet hoeveel mijne is verlaagd en of ie wel is gedaan. :wink: :?
Meet eens de afstand tussen de bovenrand v.d. wielkasten en de straat, dan vertel ik je of-ie verlaagd is!
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 09 Mar 2006, 11:47

haha das de echte Hanstechniek 8)
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor Angringo » 09 Mar 2006, 13:06

Haaaannnsssiieee!!!!

Logica,,,staat voorop,,,live long and prosper,,Ahum,, :shock:

(neeeejj,,ben geen trekki) :lol:
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

stephanv

Berichtdoor stephanv » 10 Mar 2006, 16:49

@hans

de afstand is voor 68 cm
en achter 66.5 cm
(komt waarschijnlijk door mijn installatie :? )

En op het laagste punt voor hangt hij 12 cm boven de grond.
Dus met mij erin nog even lager zelfs, toch weer 102 kg extra :wink:

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Berichtdoor Wim9516V » 10 Mar 2006, 17:39

@slagertjeuuu's_Probe: Yep, wil ik wel eens een keer mee spelen. Lijkt me wel lachen. Maar het is handig als ie superlaag staat ook. even Puff en je kan zo over de vangrail rijden.

@Coen. Mjaa, je speelt weer vals zeker? Normaal is het tot 3.5. en 3.5?

@Stephanv: Nee klopt wel. Hans zei me dat de Probe eigenlijk voor 5.0 omlaag moet en achter 3.5. Dan staat ie mooi gelijk. Dus als jij 4.0 4.0 hebt, dan staat voor nog 1-1.5 te hoog, want het is 3.5 3.5! :twisted: Coen

@Hans: Alles rust op jouw schouders nu! Want ik weet het van de Spring Boss! Als ik het doe ga ik indeed voor 5.0 / 3.5 met mooie duitse boutjes zodat wieltjes mooi recht staan....

Was dat niet mooi on-topic? I hope so!

Toej Toej,

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 10 Mar 2006, 17:53

Neej Wim, de vorige eigenaar heeft me verteld dat hij 4cm verlaagd was :wink:

Sorry, zal nooit meer valsspelen :oops:
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 10 Mar 2006, 18:28

een verlaging van 40mm is met alleen veren volgens mij (normaal gesproken dan) niet eens leverbaar, wel de maten de Hans en Wim zeggen (zal jullie even beiden vermelden he :wink: voordat er scheve gezichten komen) of er moet een schroefset onder zitten maar daar is geen woord over gezegd :roll:

de mijne staat voor ongeveer een cm of 14 van de grond. als ik er in ga zitten (met mijn monsterlijk zware massa van maar liefst 56 kilo :? :lol: ) dan zakt er niks hahaha :lol: als er nog iemand bij gaat zitten, zakt ie altijd juist aan de achterkant en niet aan de voorkant... misschien alleen 1st gen geval dan (dat je over het midden zit lijkt me)
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 10 Mar 2006, 20:03

stephanv schreef:@hans
de afstand is voor 68 cm
en achter 66.5 cm


Bij mijn 16V:

Voor de verlaging:

voor 67,5
achter 68

Na de verlaging:

voor 64
achter 64,5

Dus 3,5 cm. verlaging, dat is zo'n beetje het maximum met de stock dempers.

@Wim: Als je de 16V EU/ECP modellen 3,5 cm verlaagt, lijkt het soms net of de voorkant een klein beetje omhoog staat. (Of hij voor minder is verlaagd dan achter). Bij de 24V is dat niet zo, en bij de 16V USA modellen ook niet. En merkwaardig genoeg ook weer niet bij *ALLE* EU/ECP modellen... :roll: Op het duitse forum is daar veel over geschreven. Veel duitse Probers hebben die KAW 50/35 set, zodat de Probe die fraaie "naar beneden duikende" vorm krijgt! 8) Maar dan kun je beter ook andere dempers monteren anders krijgen de stock exemplaren nogal op hun donder.
Ik vind verlagen een van de mooiste mods, met een grote impact qua looks en rijgedrag. Zeker voor de 16V!!

groeten,

uw verlagingsspecialist
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Berichtdoor Richard » 15 Mar 2006, 17:43

hey heb net even mijn hoogte gemeten en het is idd precies de maten die ook bij jou 16v had
heb je niet even wat pics voor me danken ik even zien hoe het eerst bij jou was en hoe t nu is
want ik ga het denk ik ook doen in april, en jij kon de H&R veren goedkoper krijgen hans? €230 geloof ik toch?
en hoelang is daarvan de levertijd, want het liefst zou ik ze er op willen hebben voor de meeting op 7 mei :)
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Berichtdoor Hans » 15 Mar 2006, 20:08

Kijk hier even slager (sorry ik ben steeds je naam kwijt :lol: )

http://forum.probeclub.nl/viewtopic.php?t=433

Ik stuur je nog een pm.
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

BartS

Berichtdoor BartS » 15 Mar 2006, 20:25

er zijn ook bedrijven waar je veren kan laten drukken,
is ook niet eens zo heel prijzig, krijg je precies de verlaging die je wil.

als er hier mensen zijn die daar interesse in hebben kan ik eens gaan checken waar ook al weer...


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron