koel ventilators radiator

Voor alle overige technische vragen
Anonymous

koel ventilators radiator

Berichtdoor Anonymous » 28 Nov 2004, 21:24

Hoi, ik heb twee ventilators op mijn radiator, 1 rechtsvoor en 1 linksachter de radiator.
Diegene achter mijn radiator slaat wel aan ( naar mijn idee een beetje laat) en degene rechtsvoor de radiator slaat niet aan.
Nou vroeg ik mij af of iemand weet wanneer deze moeten aanslaan, nu slaat die linker aan als de temp bijna op de top zit, tevens vroeg ik mij af of dezen allebei tegelijk moeten aanslaan.
Ik heb een eerste generatie, maar ik kan mij niet voorstellen dat de eerste en tweede in dat opzicht veel verschil hebben.
Alvast bedankt. ( o ja tevens heb ik nu de kans om mijn avator en signature te testen :wink: )

Fusion

Berichtdoor Fusion » 28 Nov 2004, 21:26

als het goed is gaan ze in 2 stappen aan
bij mijn auto was het 70 en 90 graden
misschien dat het bij jouw ook zo is

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 28 Nov 2004, 21:29

Hmmm dan hebben ze allebei een apparte sensor of dezelfde????

Fusion

Berichtdoor Fusion » 28 Nov 2004, 21:31

dat zou ik je niet kunnen vertellen aangzien ik geen probe bezit

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 28 Nov 2004, 21:34

ok, ieder geval bedankt.

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 28 Nov 2004, 21:38

Ik heb zelf een Probe II, maar als ik eerlijk moet zeggen het is mij nog nooit opgevallen dat die van mij aanslaan...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 28 Nov 2004, 21:41

Het viel mij ook pas op nadat bij langzaam rijden de temp opliep, de ventilator hoor je inderdaad binnen niet. ( het zijn probe's he :wink: )

Fusion

Berichtdoor Fusion » 28 Nov 2004, 21:42

In de review in auto week toen der tijd stond ook dat ie erg goed geisoleerd was dus dit klopt wel
Laatst gewijzigd door Fusion op 28 Nov 2004, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 28 Nov 2004, 21:48

Ik hoor alleen mijn "standaard" (nog wel) uitlaat als ik optrek... Maar hoort de fan niet na te koelen als je de auto stil zet als hij warm is?
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Fusion

Berichtdoor Fusion » 28 Nov 2004, 21:49

alleen als ie te warm is bij normal e rijomstandigheden gaat ie ook niet aan alleen als je file rijd enzo

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 28 Nov 2004, 21:50

Vandaag ook in de file gestaan... ik geef toe zo warm was het nou ook weer niet buiten, maar toch, is mij nog nooit opgevallen dat hij aansloeg...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Fusion

Berichtdoor Fusion » 28 Nov 2004, 21:51

laat hem dan voor de deur lopen en blijf gewoon wachten totdat ie goed warm is hoor je hem vanzelf wel als ie het doet

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 28 Nov 2004, 21:51

Ik denk dat dat na koelen wel een verschil zal zijn met de oude en nieuwe modellen, die van mij is uit 89, ik denk dat er toen nog erg weinig elektrische koelers waren, laat staan koelers die na koelen ?? .

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 28 Nov 2004, 21:53

ik heb hem al eens laten lopen, en toen sloeg er maar 1 aan toen die bijna roodgloeiend was, en uh toen durfde ik niet verder. Ik zal dus moeten doormeten denk ik, maar op dit moment denk ik in de richting van een sensor.

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 28 Nov 2004, 21:53

David heeft zoiets ingebouwd in zijn 1st... die zorgde er toen ook voor dat er na gekoeld werd... ik zie hem alleen weinig op het forum...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers