Weet niet of jullie deze kennen?

Voor alle overige technische vragen
Pim

Berichtdoor Pim » 24 Aug 2006, 18:22

Klinkt in ieder geval lekker!

Maar er zal wel veel meer gebeurd zijn aan die Probe; zou een geluid krijg je niet alleen door een turbo te monteren.

Maar pk's krijg je er wel door!

Groeten van Pim

fr3d

Berichtdoor fr3d » 24 Aug 2006, 20:07

ja MR speed is voor mij een bekende.

Heel jammer dat het zo gelopen is met hem en de zaak.
Hij leverde echt kwaliteit

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 24 Aug 2006, 22:19

houdt MR Speed (Adlorin op PT toch?) op ja?!?!?! jammer man want die had echt goed spul...
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 26 Aug 2006, 11:28

waarom denk je dat? zolang er maar niet teveel psi op staat en dus niet arm gaat lopen door het vergeten van andere mods is er niks aan de hand en gaat ie als de brandweer
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 26 Aug 2006, 12:20

turbo is via uitlaatgassen ja, sc door middel van aandrijving via een pulley op de krukas.... hoe het aangedreven wordt maakt niet uit voor de motor hoor maar het vermogen dat het genereert kan schadelijk zijn voor je blok (als het dus teveel van het goede is dan)
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 26 Aug 2006, 20:42

Daarom is de vermogenswinst bij een SC ook lager, omdat je hem aan moet drijven met je power...

Dat is geen punt natuurlijk...

Maar de extra kracht die ontstaat in het blok door FI is de boosdoener waardoor het gaat knallen...
Maar zolang jij je blokje goed verzorgt en de druk niet te hoog zet, je A/F goed in de gaten houdt kan je er best lang plezier van hebben...
Al slijt hij natuurlijk wel sneller, maar dat gebeurt met normale tuning ook...

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 27 Aug 2006, 09:03

FI is idd hetgene wat je blok eerder doet slijten. tunen moet je ook met beleid doen en een goede afstelling anders heb je er maar verrekes kort plezier van...

bij het plaatsen van eengrotere turbo wordt er daarom ook nooit gevraagd hoeveel power je uiteindelijk wil hebben maar hoeveel psi je wil boosten... een iets grotere dan standaard met bijvoorbeeld 12 psi of een flink grotere met 8 psi kan levert dezelfde power maar de grotere turbo gaat langer mee (en je blok ook) omdat ie op minder druk spoelt alleen reageert die wel weer later omdat ie groter is en je dus meer turbogat hebt... FI is allemaal in combinatie met je compressie
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Thijs

Berichtdoor Thijs » 27 Aug 2006, 15:26

Heb pas gezien bij top-gear dat de supercharger van de Mercedes SLR al 120pk toeeigent! Maar bij een supercharger heb je dus geen turbo-gat omdat ie vanaf 0 rpm al druk levert.
VW heeft dus op die nieuwe VW polo GTI een supercharger en een turbo gemonteerd... echt een mooi staaltje techniek!

Pim

Berichtdoor Pim » 27 Aug 2006, 17:05

Thijs schreef:Heb pas gezien bij top-gear dat de supercharger van de Mercedes SLR al 120pk toeeigent! Maar bij een supercharger heb je dus geen turbo-gat omdat ie vanaf 0 rpm al druk levert.
VW heeft dus op die nieuwe VW polo GTI een supercharger en een turbo gemonteerd... echt een mooi staaltje techniek!


Is geen GTI hoor, maar een GT.

1.4 GT met supercharger en turbo!

Heel mooi.........

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 27 Aug 2006, 21:50

@probetuning: ja en nee wat betreft 2 turbo's... supra twin turbo mannen halen ze er alle 2 af en zetten er een big single op... tis maar net wat je wilt... om het turbo gat op te vangen kun je het allerbest niet parallel doen dus 2 verschillende turbo's gebruiken, een kleine voor onderin en een grote voor hogere toerentallen waarbij de eerste dan weer niet meedraait... alleen is dat een heel moeilijk iets... het zelfde idd dus met die nieuwe Golf GT. om het turbogat op te vangen zit er eerst de compressor op die uitschakelt wanneer de turbo inkomt. echt uitschakelen doet die sc niet (net zo min als die kleine turbo in serie gezet) maar wordt de luchttoevoer overgenomen en blijft dus zogezegd de wastegate dicht van degene die niet meer mee moet blazen...

maar idd, die twincharging techniek in die golf is zeker gaaf ja! heb er ook aan zitten denken maar dat is echt een heel gedoe... en zeker bij mij want dan MOET ik stand alone gaan en daar heb ik niet echt zin in.... zin wel maar $$$ en :? snap er toch geen fuck van, al dat programmeren en zelf mappen :? maar wie weet in de toekomst 8)
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Berichtdoor Nick » 27 Aug 2006, 22:24

ja, maar die SC op een SLR is ook wel een monster!

die TSI motoren van VW zijn idd super, heel mooi staaltje german engineering. jammer dat ze ze in VW's bouwen.. :P
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron