Rariteiten

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Rariteiten

Berichtdoor ProbePower » 24 Dec 2004, 08:37

Ik heb gister een ietsie pietsie de auto schoongemaakt van binnen... Alles was ok, maar toen ik gistermiddag mijn broertje ophaalde van school gebeurde er een aantal "rare" dingen.

Zoals, mijn aanjager weigerd, deze draait op lowspeed en kan hem niet sneller zitten (is nog wel eens handig met ontwasemen). Het kapotte lampje van de middelste knop (achterruitensproeier) brand opeens weer, en wanneer ik een cd luister kom mijn antenne weer buitenspelen. :?: :?: :?:

Van het lampje en de antenne vind ik niet zo'n ramp, alleen die aanjager zit mij dwars... Heeft iemand dit alleens meegemaakt, zo ja, hoe heb je dit opgelost? Temp en richting doen het wel, alleen de snelheid dus niet.

Weet iemand of heel de verwarmings unit vervangen kan worden door een "moderne" met zo'n lcd-schermpje etc.

Gegroet,



Erwin
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 24 Dec 2004, 10:10

LCD schermpje????? vertel :D
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Hudeck

Berichtdoor Hudeck » 24 Dec 2004, 10:59

ja erwin vertel, LCD scherm ?????
wat bedoel je precies... kan misschien zijn dat je fan motor versleten is??

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 24 Dec 2004, 13:24

Elke keer als ik naar boord ga, krijg ik de dag van te voren een lease bak voor de deur te staan waar ik dan de woensdags mee naar boord moet... Vaak zijn dit hele nieuwe auto's. Daar heb ik vaak een paneel gezien van de verwarming/ac/climat ctrl waar de standen digitaal op een lcdtje worden weergegeven. Met verschillen op-en-neer toetsen kun je die instellingen wijzigen. Nog nooit gezien heren? Als ik weer zo'n apparaat heb zal ik er een foto van maken :D

Bij climate control (easy toe te passen als je een airco hebt) geeft de temperatuur aan op zo'n soort lcd schermpje, daarom vroeg ik daar dus om of iemand die units kent. Want dan wil ik mijn ac omtoveren naar cc.

De fan motor is niet kapotski, want als de motor draait, voel je wel degelijk een zacht briesje vlak onder het raam, of waar ik dan de richtings schakelaar op heb staan. Dus ik denk dat dat stukje uitgesloten kan worden.
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 24 Dec 2004, 13:58

Kijk eens even bij die knoppen... ik weet niet hoe het bij de probe zit (gelukkig daar nog geen problemen mee gehad) maar ik heb zoiets ook eens gehad met de aanjager van mijn excort... hiervan was het kabeltje geknapt die van de schakelaar naar de aanjager loopt, waardoor die op 1 stand bleef staan...

Ik zou zeggen schroef de boel eens los en neem eens een kijkje :roll:

groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 24 Dec 2004, 14:03

STOM! had ik nog niet aan gedacht... :oops: :oops: :oops:
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 24 Dec 2004, 15:37

Ok, ik heb de boel uit elkaar gehad, maar alles is gewoon goed. Ik heb het instructie boekje erbij gehad om de zekeringen te controleren, maarja, zoals gewoonlijk is mijn auto niet zoals in het boekje staat beschreven... :?

Ik heb zonder boekje alle zekeringen gecontroleerd, en zo te zien zijn ze allemaal nog goed. Hoe verder? Ik heb geen flauw idee, ben ook nog naar de garage geweest en die worden er ook niet wijzer van. Ze willen zelf alles wel even na lopen... €€€€€€€

Nog even de laatste info, zat verkeerd met mijn lowspeed, de luchtstroming die ik voelde kwam door het verschil tussen warme en koude lucht. De aanjager zelf doet het niet, dus het lijkt erop dat deze geen stroom krijgt.

Dus heren, jullie zijn mijn laatste hoop, any idea's??
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 24 Dec 2004, 16:14

Heej,

Wat je zou kunnen proberen is even kijken bij techniek/vraagbaak probe gezocht... daar heb ik een poosje terug de duitse werkplaatshandboek geplaats... voor de aanjager en prut moet je deel 2 hebben :wink:

Daar staat namelijk een komplete foutzoeker in beschreven...

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Hudeck

Berichtdoor Hudeck » 24 Dec 2004, 17:07

erwin, download de duitse manual daar staat er haar fijn in beschreven.
Dat zijn de linkies die coentje heeft gepost.

Maar ik zou het zeker even goed en rustig doorlezen...
voordat je al die euries gaat uitgeven misschien is het een versleten contact of iets dergelijks...

Gebruikersavatar
Erik
Probe enthousiast
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 Okt 2004, 15:14
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Erik » 24 Dec 2004, 19:45

Probeer eens te kijken naar je kachelweerstand. Deze zit gemonteerd boven het kachelhuis, geloof onder je dash kastje. Deze weerstand regelt de snelheid van je fan motor. 8)

:wink:
96 Probe 16v Teal Mist.

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 25 Dec 2004, 15:25

De weerstand... Daar heb ik verder na vraag over gedaan bij de mazdadealer voor eht geval dat dat het was, maar als die verrot zou zijn dan zou de blower enkel op fullspeed draaien. Die weerstand zit ergens in het blower systeem waar dus de fan zit... alleen waar zit dat nou weer??? bij de ford en de mazda kunnen ze me dat niet zeggen raar genoeg. Ik ben al bezig met die werkplaatshandboek, alleen mijn duits is niet zo optimaal.

Van bovenaf gezien in mijn machinekamer kan ik het niet vinden, dan zal ik het dus van onderen moeten proberen. Maar daar wacht ik nog even mee, want dan huur ik een brug en sloop ik de kat er ook onder vandaan.
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Fusion

Berichtdoor Fusion » 25 Dec 2004, 15:59

iK HEB BINNENKORT HET ORIGINELE WERKPLAATSHANDBOEK LIGGEN HIERZO. IS IN HET ENGELS DUS ALWEER EEN STUK MAKKELIJKER DAN DUITS

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 26 Dec 2004, 00:04

Heeft anders iemand het Haynes manual op CD? ik weet niet of het daar ook in staat...

Als iemand het heeft en die moeite voor mij wil doen, wil hij die dan naar mijn mail sturen als iso? probepower@gmail.com (1gb inbox dus moet lukken)
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 26 Dec 2004, 01:42

OK, zit met veel moeite de duitse handleiding te lezen... Ik heb hier een tip opgevolgd van Erik en onder het dashboard kastje gekeken... Ik heb hem dus inderdaad gevonden... Het relais is nog goed, en de stekkers zitten er goed in... nu nog even kijken welke stekker waarvan is, en dan nog maar verder doormeten... Dit is echt een k*t storing!
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Erik
Probe enthousiast
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 Okt 2004, 15:14
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Erik » 26 Dec 2004, 16:17

Hoop dat je snel deze storing vindt. :roll: Hou ons op de hoogte. :wink:

8)
96 Probe 16v Teal Mist.


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers