RIP Probe?

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 25 Sep 2006, 20:12

zullen dealer prijzen zijn ja... sportuitlaat en filter?!?!?! ga naar een andere garage en laat ze jeuk krijgen dan!

zal eens vragen links en rechts of iemand 'm kan/wil inbouwen voor minder dan dat geld... alleen als je het niet bij hen laat doen betalen ze dus niks mee he dus betaal je alles uit eigen zak... maar misschien is dat bedrag dat je zelf kwijt was geweest bij hen wel net zo veel zo niet meer dan een ZE erin bij de beun!
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Pim

Berichtdoor Pim » 25 Sep 2006, 20:16

angringo schreef:
John B. schreef:Tsja, k had ooit al es proefgereden in een non-turbo 440 2.0,

das ook niet echt n sloom wagentje hoor!

Hopen dat ze vandaag bellen...


Ik heb n volvo 2.0i glt gehad,,,

en ding was zeeer zeer snel...

helaas wassie zo ge,eindigd

Afbeelding




Hahahaha...........pijnlijk hoor!

Heb je nog steeds verdriet bij het zien van deze foto?

Groeten van Pim

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 25 Sep 2006, 20:30

wat was er dan zo speciaal aan die volvo van je :?
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Pim

Berichtdoor Pim » 25 Sep 2006, 20:33

Tieske Turbo schreef:wat was er dan zo speciaal aan die volvo van je :?


goede vraag ja; net zoiets als een Xantia eigenlijk----->niks speciaals dus!

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Berichtdoor Tieske Turbo » 25 Sep 2006, 20:36

volvo 440/460/480ES..... ook de turbo versies doen niks speciaals bij mijn weten... alle andere turbovolvo's wel daarentegen
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Pim

Berichtdoor Pim » 25 Sep 2006, 20:38

Tieske Turbo schreef:volvo 440/460/480ES..... ook de turbo versies doen niks speciaals bij mijn weten... alle andere turbovolvo's wel daarentegen


die 480 is zoooo 1990..........

Afschuwelijk ding; sommige vrienden van me rijden zo een ding en ik vind het nog meer wansmaak hebben dan een Xantia

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Berichtdoor John B. » 25 Sep 2006, 23:50

Pim schreef:
angringo schreef:
John B. schreef:Tsja, k had ooit al es proefgereden in een non-turbo 440 2.0,

das ook niet echt n sloom wagentje hoor!

Hopen dat ze vandaag bellen...


Ik heb n volvo 2.0i glt gehad,,,

en ding was zeeer zeer snel...

helaas wassie zo ge,eindigd

Afbeelding




Hahahaha...........pijnlijk hoor!

Heb je nog steeds verdriet bij het zien van deze foto?

Groeten van Pim




Volgens mij was dat n Amsteltruck van links....



maarruhhh, volvo's rijden gewoon erg relaxed!!!
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
TazZ
Probe addict
Berichten: 1364
Lid geworden op: 21 Aug 2006, 10:36
Locatie: Odiliapeel

Berichtdoor TazZ » 26 Sep 2006, 11:41

Vooral leuk als je voor het eerst wat lomper op een rotonde komt afstuimen met een 850 Estate :D.

Gillende banden en als je niet oplet ga je nog rechtdoor ook. Die dingen gaan echt niet de bocht om :(.
Afbeelding

Sold: '94 Electric Blue EU Ford Probe 24V - HEI mod - Sebring muffler - 6000k Xenon - '93 US tails - A little bit of ICE and lots of LED's

James May: The Italians invented electricity, as we all know.

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Berichtdoor John B. » 29 Sep 2006, 11:44

UPDATE:


ik had even gemaild naar n bedrijfje wat bij mijn werk om de hoek zit...

met de vraag wat ze konden leveren qua motoren, zie hieronder voor het antwoord, en kan misschien Coen ( of n andere die verstand van de KLZE heeft ) , even precies uitleggen wat het verschil is?

Beste heer Corne,

Ik kan via een leverancier twee verschillende blokken leveren. Beide blokken hebben minder dan 55.000 km gelopen en zijn compressie getest. Ik kan aan u leveren:
KLZE, type Longneck, ong. 200 pk, Vermogen pas laat beschikbaar (hoge toeren)
KLZE, type Curvneck, ong. 210 pk, Vermogen vroeger beschikbaar (meer koppel)
Het verschil in bovenstaande blokken zit in de luchtinlaat.

Op de motoren zit 6 maanden garantie. Aflevering inclusief nieuwe distributieriem, nieuwe olie, nieuwe oliefilter. Gebruik makend van huidige kabelboom en huidige versnellingsbak.

Er is één onzekere factor in bovenstaande motor-swap. Het is niet geheel zeker of bovenstaand blok goed loopt op de originele computer. Indien dit niet zo is moet er een nieuwe computer in. Dit is pas bekend als de motor is ingebouwd in uw Ford. De motor loop sowieso.

Wij kunnen bovenstaande geheel voor u verzorgen, dit houdt in:
Transport motor
Complete motorswap
Benodigde onderdelen swap
Nieuwe distributie
Nieuwe olie + filter
6 maanden garantie op het blok via leverancier

Prijs bovenstaande voor de Longneck € 2.600.-
Prijs bovenstaande voor de Curvneck € 2.700.-
Meerprijs indien blok niet goed loopt op huidige computer € 250.-

De swap kan binnen twee weken geregeld worden. Indien akkoord zullen wij eerst alle afspraken op papier zetten en ondertekenen. Wij zouden wel graag een kleine vooruitbetaling zien zodat wij niet het risico lopen met het blok te blijven zitten.

Indien u liever het standaard KLDE blok heeft is dit uiteraard ook mogelijk. Dit scheelt echter nauwelijks iets in de prijs. Wij hopen u hiermee een passend aanbod te hebben gedaan. In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Martijn Visch
Asian Cars
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Berichtdoor Nick » 29 Sep 2006, 12:41

kost dus net zoveel als bij de dealer, alleen het je hier voor die 3000 euro een volledig verzorgt KLZE blok erin. :shock:
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Berichtdoor John B. » 29 Sep 2006, 13:40

Jup, klopt.

blok komt trouwens rechtstreeks vanuit Japan:)
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 29 Sep 2006, 17:22

tjah... 2600 euro...

Hij is dan natuurlijk wel weer helemaal in orde's...

Ik zou voor de longneck gaan en een andere eprom in de ecu laten branden door Fullsize (staat wel in het te koop forum)
Op jouw huidige ecu loopt hij niet volledig, maar als je via hun een computer voor 250 euro erbij pakt heb je ook een andere vaf nodig...
Omdat de j-spec ecu niks met onze vaf kan...
Dat heb je met die van Fullsize niet nodig...

Een curved neck heeft trouwens ong 190 pk ;-)
En niet alleen de inlaat is anders, er zijn namelijk verschillende soorten ZE's sommigen hebben wel de kl31 nokkenassen (agressieve versie uit de long-neck) en sommigen ook niet...
Met een longneck speel je dus altijd safe...

De curved neck wordt veel in de mx3 gebouwd omdat de longneck daar niet in past vanwege de rembekrachigter...
Maar het vermogen wat hij eruit drukt is dus minder dan de longneck...

Groeten,
Coen,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

BartS

Berichtdoor BartS » 29 Sep 2006, 18:37

klinkt wel als een zaak welke zn zaakjes voor elkaar heeft

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 29 Sep 2006, 18:44

Je hebt een pm... ;)
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Berichtdoor John B. » 02 Okt 2006, 11:14

Zoo,


volgende week even n ander blokje erinleggen, en dan moet ie als t goed is weer rijden 8) :cool: 8)
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers