Probe onderdelen niet meer leverbaar???

Voor alle overige technische vragen
Anonymous

Probe onderdelen niet meer leverbaar???

Berichtdoor Anonymous » 07 Jan 2005, 17:52

Ik belde vandaag de Ford dealer om 2 stabilisatorstang rubbertjes te bestellen, krijg ik even later te horen dat Ford Nederland ze niet meer wil/kan leveren!! En nu? :shock: Iemand al eerder tegen dit probleem aangelopen?
Of weet iemand een andere oplossing om aan de benodigde rubbertjes te komen? Het "kloenkt" zo bij elke hobbel nu :lol:

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 07 Jan 2005, 19:06

weet je het zeker dat het klopt wat ze vertelden, ik heb dat zelf ook meegemaakt, maar bij navraag bij een ander bleken de onderdelen gewoon leverbaar. Dat was wel met een 1e gen.
En anders uit het buitenland. Ik noem maar wat b.v. http://www.ford-probe-teile.de

bonfie

Berichtdoor bonfie » 07 Jan 2005, 20:40

Als ford het niet heeft, dan heeft mazda het wel(mazda mx6 zeggen)

Die zijn precies hetzelfde, en mazda heeft nog wel onderdelen vaak.

Hudeck

Berichtdoor Hudeck » 07 Jan 2005, 21:20

wahahaha bonfie, wilde het zelfde zeggen.
want het is zelfs goedkoper

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 08 Jan 2005, 10:59

Ja, ik ken de persoon bij de Ford dealer goed, die is op verschillende manieren aan het uitzoeken geweest of er ook nog andere mogelijkheden waren ...

Mazda dealer raadplegen denk ik?

Hudeck

Berichtdoor Hudeck » 08 Jan 2005, 12:13

dat is zeker wat je moet doen.....
scheeld in geld en een hoop stress....

Fusion

Berichtdoor Fusion » 08 Jan 2005, 16:16

dat is de grootst mogelijke onzin

ik bestel de onderdelen bij me vader zonder moeite ofzo

alles is nog verkrijgbaar hoor.

voor degene die het nog niet weten me vader is bedrijfsleider bij een ford garage

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 08 Jan 2005, 18:28

Fusion schreef:dat is de grootst mogelijke onzin

ik bestel de onderdelen bij me vader zonder moeite ofzo

alles is nog verkrijgbaar hoor.

voor degene die het nog niet weten me vader is bedrijfsleider bij een ford garage


Dan ben ik uiteraard erg benieuwd of hij er wel aan kan komen :wink:
Koppelings onderdelen bijv. waren wel leverbaar, maar deze rubbertjes niet...

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Berichtdoor ProbePower » 08 Jan 2005, 19:17

Mijn bumper was 3x besteld en maar 1x geleverd... De raamschakelaar van de rechterkant komt officieel uit een Ford Taurus... En dat heb ik ook allemaal door een offical ford dealer laten regelen... Die vermelde ook dat het ontzettend moeilijk was om aan onderdelen te komen.

Het herstellen van mijn kleine ongelukje duurde niet voor niets zo lang.
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Fusion

Berichtdoor Fusion » 08 Jan 2005, 20:35

het is meer het laks zijn van de desbetreffende garage

Gebruikersavatar
Erik
Probe enthousiast
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 Okt 2004, 15:14
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Erik » 08 Jan 2005, 23:23

Laksheid zal het wel wezen ja. Een fabrikant is verplicht om een aantal jaar na productie van een model, de onderdelen gewoon te kunnen leveren. Geloof dat ford zijn onderdelen uit duitsland bestelt.
En inderdaad, voor motorisch en onderstelmatige onderdelen gewoon naar de mazda dealer. Heeft het meestal op voorraad en is ook goedkoper dan de ford dealer. :wink:

8)
96 Probe 16v Teal Mist.

Fusion

Berichtdoor Fusion » 08 Jan 2005, 23:30

ook uit engeland als ze niet in duitsland voorradig zijn

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 10 Jan 2005, 08:17

Erik schreef:Laksheid zal het wel wezen ja. Een fabrikant is verplicht om een aantal jaar na productie van een model, de onderdelen gewoon te kunnen leveren. Geloof dat ford zijn onderdelen uit duitsland bestelt.
En inderdaad, voor motorisch en onderstelmatige onderdelen gewoon naar de mazda dealer. Heeft het meestal op voorraad en is ook goedkoper dan de ford dealer. :wink:

8)


Ik ben het van de plaatselijke Ford dealer niet gewend laks te zijn, betreft de onderdelen. Ze hebben me altijd erg goed geholpen. Als ik bijv. ergens haast mee had, dan regelden ze dat ik het altijd dezelfde dag nog in huis kon hebben, of bij een andere dealer in de regio kon halen. Ook even onder de auto kruipen en advies geven was ook geen probleem, ook al hebben ze nog nooit een cent aan me verdient -op de onderdelen na dan- :wink: Dus niks dan lof over deze jongens. :)
Maar ik ga vanmiddag wel even bij de lokale universele onderdelenboer navraag doen en bij de mazda dealer.


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers