wanneer gaat thermostaat open ?

Voor alle overige technische vragen
Anonymous

wanneer gaat thermostaat open ?

Berichtdoor Anonymous » 29 Jan 2005, 01:31

Het valt mij op dat de temperatuur eerst tot iets over de 3 kwart oploopt voordat de thermostaat opengaat en de temp weer omlaag gaat.
Ben ik nu gewoon een beetje te nerveus ( gezien mijn eerdere ervaringen met de vorige ) of zou het kunnen zijn dat de thermostaat aan vervanging toe is ?. Niet dat ik mij zoveel zorgen maak want de temp blijft daarna constant normaal of ik nu rij of stilsta voor een lange tijd, en een thermostaat overleef ik ook wel, maar wou het toch effe checken.
O trouwens over toeval gesproken, kwam onderweg naar mijn werk een andere zwarte probe tegen ( dat was een 16v ), meteen leuk contact (knipper toeter je weet het wel ), en ik weet niet waarom maar het gaf toch een kick om met 2 probe's over de snelweg te cruisen, mensen zie je toch kijken :D .
O ja dit nog even: of kan het komen omdat ik misschien een winter thermostaat heb, ik weet n.m.l. pas sinds kort dat er een winter en zomer thermo is.

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 29 Jan 2005, 03:16

Jah daar ben ik eigenlijk ook benieuwd naar...
Heb een zelfde probleempje eigenlijk, in plaats van in het midden te blijven is het metertje nou twee keer naar de L gelopen en vanaf daar pas weer terug... dit was wel voor een stoplicht en ging een hele poos overheen... En voor de rest nog geen last meer van gehad...

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Fusion

Berichtdoor Fusion » 29 Jan 2005, 18:20

de mijne blijft halverwege staan.

Hudeck

Berichtdoor Hudeck » 29 Jan 2005, 18:23

die van mij ook, hij mij was het probleem dat de waterpomp de geest gaf... maar goed kan bij jullie nou ja iedergeval coen niet zo zijn want daar zit een nieuwe op.

Of je moet een x kijken of de sensor is schoon te maken...

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 29 Jan 2005, 21:01

Nou ik denk en hoop dat ik mijn probleem oplos maandag...
Hij heeft namelijk ook problemen met de warme kachel... koud worden bij stationeer enzo... en een klein probleempje met stationeer draaien.

Nou heb ik gelezen op probetalk dat dit kan komen door teweinig koelvloeistof of lucht in de leidingen... dit gaan we dus maandag effe uitproberen...

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Fusion

Berichtdoor Fusion » 29 Jan 2005, 21:42

dat probleem had ik ook

Anonymous

Re: wanneer gaat thermostaat open ?

Berichtdoor Anonymous » 30 Jan 2005, 17:06

De mijne loopt binnen no time naar het midden v/d schaal en blijft daar onder alle omstandigheden staan.

Denk idd even een nieuwe thermostaat halen, bij de mazda dealer, kost weinig.
Heb er eventueel nog 1 liggen, maar die dingen kosten weinig, dus kan je beter een nieuwe halen.

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 31 Jan 2005, 14:34

Heb vanmorgen de hele boel ontlucht en bijgevuld en nou is die weer lekker snel warm en blijft daar ook + dat ik nou ook geen koude kop meer krijg als ik voor een stoplicht sta...

Nou de boel een beetje in de gaten houden en hopen dat ie niet ergens aan het lekken is ofzo...

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers