Niet-werkende voorlamp

Voor alle overige technische vragen
Pim

Niet-werkende voorlamp

Berichtdoor Pim » 13 Apr 2005, 18:13

Hallo allemaal!

Sinds enkele dagen ben ik eigenaar van een Ford Probe 2.2 GT uit 1991 (bijna 1992....haha).

Nu doet zich al een probleem voor: mijn rechterlamp werkt niet. Ik ben nog niet zo handig met deze auto. Kan iemand mij vertellen hoe ik het makkelijkst deze lamp kan wisselen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten van Pim uit Utrecht
(ik kom ook vaak in Limburg; dus bij deze laat zich daar ook af en toe eens een probe zien)

Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Re: Niet-werkende voorlamp

Berichtdoor Snout » 13 Apr 2005, 18:35

Pim schreef:Hallo allemaal!

Sinds enkele dagen ben ik eigenaar van een Ford Probe 2.2 GT uit 1991 (bijna 1992....haha).

Nu doet zich al een probleem voor: mijn rechterlamp werkt niet. Ik ben nog niet zo handig met deze auto. Kan iemand mij vertellen hoe ik het makkelijkst deze lamp kan wisselen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten van Pim uit Utrecht
(ik kom ook vaak in Limburg; dus bij deze laat zich daar ook af en toe eens een probe zien)


Hey eerst maar eens welkom op het forum! Ik ken me niet zo goed uit met de 1st gen maar normaal is het een kwestie van 2 schroeven ofzo los maken en dan kan je erbij komen maar weet niet zeker, zal wel iemand hier zijn die het beter weet. Als je weer eens richting limburg/zuid-limburg gaat zeg het maar ben altijd up for a kleine meet :wink:
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 13 Apr 2005, 20:53

Heej van harte welkom ook maar eerst effe...

En ik weet ook niet hoe het met de 1gen gaat maar zal wel niet veel verschillen...

Lampje verwisselen bedoel je toch??

koplamp omhoog, plastic verkapping om het koplamp huis weghalen,
Dan zie je om de rand van de koplamp wel schroefjes (4) zitten, deze losdraaien, en de koplamp voorzichtig naar buiten halen en gewoon kwestie van lampje wisselen zoals bij elke auto...
rubber eraf drukken en veertje wegdrukken (pas op dat hij niet wegschiet) en lampje eruit halen...

Dit is de manier zoals het bij de 2gen t22 gaat, als ik het me nog goed herinner want het is ook al weer 7 maand terug. Neem aan dat het bij de 1gen niet veel anders gaat, en zo heb je een beetje een idee hoe je te werk kan gaan... effe bekijken dus...

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 13 Apr 2005, 21:00

Tja ik heb nog even in het onderhoudsboekje gekeken van een 1e gen, maar daar staat alleen bij : in geval van kapotte koplamp ga direkt naar uw ford garage.
Pffff lekker makkelijk :roll:

Pim

Berichtdoor Pim » 13 Apr 2005, 22:22

Dank jullie wel voor het warme welkom!

Ik ga morgen eens een poging wagen. Toen ik de auto kocht hebben ze het grootlicht moeten repareren, want dit wilde niet aan gaan. Dit doet het nu af en toe. Beetje raar dus. Weet ook niet precies hoe dit kan.

Soms doet het grootlicht het wel. Is een kwestie van de hendel naar voren trekken en dan maar hopen dat het wil :(

Als ik de verlichting aan doe (inclusief mistlampen) dan zie ik dat 1 kant gewoon zonder morren werkt. De andere kant (waar de lamp het niet doet) werkt dus niet en ook zie ik daar dat de mistlamp wat minder sterk brandt. Als ik het groot licht aandoe dan doet de klaplampverlichting het wel. Beetje raar dus. Ik hoop dat het een kwestie van een nieuw lampje is..........anders moet ik toch maar even richting garage rijden. Is natuurlijk wel meteen een mooi moment om meteen Blue Vision lampen erin te proppen :D

Als iemand bovenstaand verhaal herkent..............zeg me even hoe jij dat toen hebt opgelost! Wil komend weekend naar Maastricht gaan rijden en ik heb eigenlijk geen tijd om voor die tijd nog een bezoek aan een garage te brengen. Hoop dat ik het zelf kan fixen.........

Zal binnenkort (als het mooi weer is) wat foto's maken en mezelf ook aanmelden als lid. Weer een Probe (ziet er nog prima uit) erbij.

Kan iemand mij ook vertellen hoeveel de auto hoort te zuipen bij een normale rijstijl? Mijn Probe weegt geen 1260 kg, maar 1380. Dus dat zal wel wat meer drinken. Toch?? Weet iemand waar het verschil in gewicht zit. Als ik op verzekeringssites kijk dan spreken ze steeds weer op over een Probe van 1260. Mijn Probe is ingevoerd uit Duitslang of Oostenrijk/Zwitserland. Daar ben ik zelf nog niet uit

Groeten van Pim
(ps: ik kom vaak in Zuid Limburg; Maastricht. Daar wonen m'n ouders. Toeter maar als je me ziet rijden :wink: )

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 14 Apr 2005, 01:56

Pim hierin staat ook beschreven hoe je een koplamp vervangt, net zoals coen al vertelde.
Maar ik vermeld toch even de link, het gaat dan wel over de 2e gen, maar het is toch een makkelijke site voor als je nog meer vragen hebt.

http://probefaq.org/qna.html#5

Mocht ik nog iets tegenkomen dat meer over de 1e gen gaat zal ik het wel posten.

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 14 Apr 2005, 10:40


Wat zijn ze toch heerlijk he... rijd meteen naar de dichtsbijzijnde Ford garage... waar ken ik dat toch van haha

veel plezier met je nieuwe Probe 8)

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 14 Apr 2005, 10:52

Heej...

Je kan proberen om de stekkers van de lampen even in te spuiten met kontakt spray...
Heb toen een probleem gehad met de verstralers, relay vervangen omdat deze kaduuk was en toen deed alleen de rechter het, okey lampje vervangen van de linker en toen deed hij het, maar de rechter niet meer.
Leuk dus, de rechter ook vervangen en die deed het toen weer, maar de linker niet meer :?
Heb toen de stekkertjes ingespoten met contact spray en tada... no problem anymore...

Over het gewicht...
Laat je auto eens wegen, mischien hebben ze een fout gemaakt als je auto 100 kilo zwaarder is dan normaal...

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Pim

Berichtdoor Pim » 14 Apr 2005, 21:27

Goede tip om eens met de contactspray te gaan spelen. Ik hoop dat het werkt. Ga ik nu niet meer doen.......net terug van m'n werk.

Hahaha Maddy...............jij kent de Ford garage dus door en door kan ik uit je reply opmaken. Zijn de Probes dan zo slecht?

Als ik het euvel heb verholpen zal ik jullie dat laten weten.

Misschien om hem eens te laten wegen, want hij is door het RDW gewogen op 1380 kg. Beetje jammer, want dit laat de verzekering meteen weer een stuk duurder zijn. Hoop dat de maatschappij me binnenkort een verzekering aanbiedt, want hij staat momenteel nog op een voorlopige dekking. Kennen jullie dit probleem ook?

Groeten van Pim

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 14 Apr 2005, 22:02

Pim schreef: Zijn de Probes dan zo slecht?


:evil: was dat nou Pim ? Probes slecht..... schaam je :evil:

:) neh dolletje
De probe heeft net als iedere auto ook wel eens wat Probleempjes.
Ik denk zelf dat Maddy bedoelt dat je die tekst : ga naar uw Ford garage
In zo een beetje ieder instructieboekje tegenkomt, van allerlei merken, ze moeten toch ergens aan verdienen :wink:

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 15 Apr 2005, 09:28

frankorato schreef:Ik denk zelf dat Maddy bedoelt dat je die tekst : ga naar uw Ford garage
In zo een beetje ieder instructieboekje tegenkomt, van allerlei merken, ze moeten toch ergens aan verdienen :wink:


Ook in het boekje van een Opel? :)

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor Angringo » 15 Apr 2005, 13:50

Welkom idd en veel su6 met het vervangen!
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Berichtdoor Coen » 15 Apr 2005, 15:57

Gijs schreef:
Ook in het boekje van een Opel? :)


Zoek contact met uw plaatselijke sloop en daarna met de Ford-dealer...
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Fusion

Berichtdoor Fusion » 15 Apr 2005, 16:36

Coen schreef:
Gijs schreef:
Ook in het boekje van een Opel? :)


Zoek contact met uw plaatselijke sloop en daarna met de Ford-dealer...


dat is niet helemaal correct coen

al sla je het boekje open, staat er in grote koeieletters SUKKEL

en op elke bladzijde wordt dat herhaald samen met neem contact op met de dichts bijzijnde Sloperij en vervolgens met een Ford Garage

Anonymous

Berichtdoor Anonymous » 15 Apr 2005, 18:28

Ik dacht eigenlijk dat het instructieboekje van de opel je begint uit te lachen als je hem opent :twisted:


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron