Brandstofverbruik

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Angringo » 21 Mei 2008, 18:40

zou oko bij god niet weten hoe je t uitrekent,,maar denk ergens rond de 1.12 of zo
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Nick » 21 Mei 2008, 19:08

aantal gereden km's gedeelt door aantal liters...
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Tieske Turbo » 22 Mei 2008, 18:08

rooie sierra was altijd gemiddeld 1 op 9,5/10, de witte rijdt 1 op 11,4 :mrgreen: isnog niks gewend die wagen dus dat verbruik komt nog wel denk ik
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Nick » 22 Mei 2008, 18:11

misschien komt t door de kleur :D
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Tieske Turbo » 22 Mei 2008, 18:14

nou nee, die andere witte rijdt 1 op 7 als ik geluk heb... maar de laatste anderhalf jaar doet ie het al met 1 hele tank!
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
ba-lijklema
Probe owner
Berichten: 192
Lid geworden op: 03 Jul 2007, 11:16
Locatie: Sneek
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor ba-lijklema » 20 Jun 2008, 09:06

Met m'n Ford Sierra 4cilinder 2liter motor reed ik met gemak 1 op 14,5. M'n top lag op 1 op 14,79.

Met m'n 2,5liter 6cilinder 24V Probe rijd ik 's zomers meestal zo rond de 1 op 12,5 en 's winters zo rond de 1 op 10,5.
Afbeelding

Ford Probe 6 cilinder 24V, zwart, cruise-control, 1997, alarm, zwarte lederen bekleding, sleepy quad angle eyes, quad 8000K Xenon, LED verlichting.

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor John B. » 20 Jun 2008, 17:35

1 op 12.5?


Das best knap! =D>


Volgens mij zou die juist in de winter zuiniger moeten zijn, omdat het dan kouder is...
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor ProbePower » 20 Jun 2008, 18:46

Winter en zomer maken geen verschil in je verbruik, aangezien je in beide gevallen evenveel verbrandingsenergie op moet wekken om bv. 50, 80, 100 of 120 te rijden...

Het maakt wel een verschil als je in de winter altijd de airco gebruikt om het snel warm te krijgen in je auto of om je ramen snel te ontwasemen...

Ook is het een verschil dat in de zomer vaak getoerd word, lange afstanden... In de winter gebruik je de auto eigenlijk alleen maar om van en naar je werk te komen of om boodschappen te doen... Korte afstandjes dus... dan verbruikt ie meer.

Ik weet niet wat bauke zijn rijstijl is... is slechts een theorie...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Coen » 20 Jun 2008, 19:50

Als je in eens een grote vriesaktie hebt van moedertje natuur gaat je benzinekrimpen krom gezegt.
Tenminste dat hebben ze mij altijd wijs gemaakt, als dit tussen twee tankbeurten in gebeurt stijgt je verbruik dus zeker :wink:
Maar een verschil van 2,5 heb ik nooit gehad, wel ipv 1 op 10 naar 1 op 9 maar niet veel meer...

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dré
Probe addict
Berichten: 1382
Lid geworden op: 06 Jan 2008, 21:22
Locatie: Stein (L)
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Dré » 20 Jun 2008, 19:59

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Ik heb deze week 1 op 11.5 gehaald, van stein naar woudenberg en terug en hier naar m'n werk op en af.

Petje af voor mezelf. :)
Dré
Afbeelding
2.0 16V bj 1995 (Sold) but not forgotten
Suzuki Vitara 1.6 16V '91 Daily Car

Gebruikersavatar
ba-lijklema
Probe owner
Berichten: 192
Lid geworden op: 03 Jul 2007, 11:16
Locatie: Sneek
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor ba-lijklema » 20 Jun 2008, 20:05

De waarden die ik opgegeven heb is het verbruik van mijn woon-werk verkeer. Zowel 's zomers als 's winters onder dezelfde rij-omstandigheden.

Het probleem van 's winters is, is dat je vaker de airco gebruikt om je ramen te ontdooien en dat je vaker de koplampen omhoog hebt omdat het langer donker is, wat ook zo'n 10% scheelt op je brandstof verbruik.
Afbeelding

Ford Probe 6 cilinder 24V, zwart, cruise-control, 1997, alarm, zwarte lederen bekleding, sleepy quad angle eyes, quad 8000K Xenon, LED verlichting.

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor ProbePower » 20 Jun 2008, 20:17

Daar heb je het al... Airco en 2 van die windvangers voorop...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor John B. » 20 Jun 2008, 22:41

Maar, in theorie zou je als het kouder is, minder brandstof moeten verbruiken, de lucht is immers kouder.

Goed voorbeeld ( nouja, goed ) is Le Mans, daar rijden ze 's nachts harder dan overdag!


Ik zat op de heenweg ook op iets van 1:10, en dat met op de teller meestal 140...
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor ProbePower » 20 Jun 2008, 22:47

Alleen als je naar performance kijkt maakt warme en koude lucht een verschil... Maar als je gewoon 120 rijd zul er net zoveel energie in moeten stoppen... Die energie ontwikkel je door te verbranden... Spuit je meer in, en vergroot je dus de verbrandingsenergie en ga je accelereren... Andersom net zo... Minder inspuiten, minder verbrandingsenergie, deccelereren...

Warme en koude lucht hebben dus alleen invloed op je PK's... PK's heb je niet nodig om een snelheid aan te houden... PK's heb je nodig voor een snellere acceleratie...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Brandstofverbruik

Berichtdoor Nick » 21 Jun 2008, 00:10

maar als t koud is buiten gaat er wel meer benzine in je tank, dus lijkt t of je zuiniger rijdt ;)
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron