Lichtgewicht poelie

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: Lichtgewicht poelie

Berichtdoor ProbePower » 03 Jul 2008, 20:34

KL31/KLZE nokkenassen... Hier zijn de nokken van anders waardoor je meer vermogen boekt.

RR motormount inserts... Hoeft niet beslist van RR te zijn, kunnen ook die van TH of probestore zijn... Dit zijn polyurethane inzet stukken die je in je motorsteunrubbers moet steken (voor en achter) waardoor je minder kanteleffect in je blok krijgt bij het accelereren en dus meer vermogen op je assen zet.
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Lichtgewicht poelie

Berichtdoor Nick » 03 Jul 2008, 20:39

Mark besteld ze ook eerst bij RR, die fout heb ik ook gemaakt.
Gewoon gelijk bij RR-racing bestellen, sneller en goedkoper.
en die van TH zijn ook gewoon van RR, cut out the middleman ;)
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Lichtgewicht poelie

Berichtdoor Paul » 03 Jul 2008, 20:47

ProbePower schreef:KL31/KLZE nokkenassen... Hier zijn de nokken van anders waardoor je meer vermogen boekt.

RR motormount inserts... Hoeft niet beslist van RR te zijn, kunnen ook die van TH of probestore zijn... Dit zijn polyurethane inzet stukken die je in je motorsteunrubbers moet steken (voor en achter) waardoor je minder kanteleffect in je blok krijgt bij het accelereren en dus meer vermogen op je assen zet.


Ok, nokkenas wordt dan toch niet wild?

RR motormount inserts, praat toch even NL dan weet ik wat jullie bedoelen. #-o :biertje:
Was dat idd van plan net zoals de al die gekke rubbertjes in de voorwielophanging en achter.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: Lichtgewicht poelie

Berichtdoor Coen » 03 Jul 2008, 20:49

64mm is ook goed hoor...
KLZE nokkenstokken met het typenr kl-31 zijn iets scherper...
Colt cam's en mike selli (dacht dat ik de naam zo goed had) zijn aftermarket nokkenassen...
zijn in verschillende versies te verkrijgen maar nog wel aardig aan de prijs...
Kan dus ook zelfs voor een ZE motor een leuke aanwinst zijn en ook voor een turbo of SC upgrade zijn er grinds te verkrijgen...

Die inserts zijn polytrhaan rubbers die je in je oem motorsteun schuift...
Hierdoor wordt die stugger, minder aandrijfverlies door te ver doorkantelen van de motor, makkelijker schakelen en minder last van wheelhop...
Deze zijn niet zo stug zodat je bang hoeft te wezen dat je versnellingsbakhuis gaat scheuren, zoals andere stuggere motorsteunen...
Zelf vol laten lopen met polytrhraan of ander materiaal kan natuurlijk ook...

Als je dat allemaal voor mekaar hebt zou ik persoonlijk wel voor een fpr gaan maar dat moet je tegen die tijd maar bekijken en dan komen we daar wel op terug :wink:
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Lichtgewicht poelie

Berichtdoor Nick » 03 Jul 2008, 20:53

Stock KLDE cams: duration=196*@0.050", Lift=0.338" (both intake and exhaust)
KLZE cams: duration=200*@0.050", Lift=0.350" (both intake and exhaust)
mikeseli N/A cams: (intake) duration=208.6*@0.050", Lift=0.353"; (exhaust) duration=202*@0.050", Lift=0.353"
mikeseli N/A with occasional N2O use cams: duration=208.6*@0.050", Lift=0.353" (both intake and exhaust)
mikeseli ATX N/A cams: duration=205*@0.050", Lift=0.352" (both intake and exhaust)
mikeseli supercharger or a high nitrous shot(100hp+) cams: (intake) duration=205*@0.050", Lift=0.352"; (exhaust) duration=208.6*@0.050", Lift=0.353"

prototype mikeseli N/A cams: (intake) duration=216*@0.050", Lift=0.338"; (exhaust) duration=202*@0.050", Lift=0.353"
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Lichtgewicht poelie

Berichtdoor Paul » 03 Jul 2008, 20:57

fpr om de benzinedruk te regelen?
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Lichtgewicht poelie

Berichtdoor Nick » 03 Jul 2008, 21:03



266 duration

klinkt lekker, maar je komt er niet meer mee door de uitstoottest :P
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Lichtgewicht poelie

Berichtdoor Paul » 03 Jul 2008, 21:07

haha 266.
Gewoon kleppen en nokkenas eruit, 360 haha.

Absurd toch?
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Lichtgewicht poelie

Berichtdoor Paul » 03 Jul 2008, 21:22

Paul schreef:Had vanochtend al de cam belt and pulley kit - blue print bij Mark besteld.


Voordat mensen gaan reageren.
Jaja, natuurlijk meteen nieuwe riemen (Gates HQ Spec) en waterpomp besteld.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Re: Lichtgewicht poelie

Berichtdoor Tieske Turbo » 03 Jul 2008, 21:58

ik heb een underdrive pulley liggen maar (hoe verrassend) die zit er nog niet op, ik twijfel ook of ik dat wel ga doen...
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Lichtgewicht poelie

Berichtdoor John B. » 03 Jul 2008, 22:24

@ Coen:

Wat is "wheelhop"?
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Lichtgewicht poelie

Berichtdoor Nick » 04 Jul 2008, 00:38

als je ipv je wielen gewoon weg laat spinnen de voorkant van je auto begint te klapperen omdat je steeds wel/niet grip heb. HEEL slecht voor je auto
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron