't lek boven?

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

't lek boven?

Berichtdoor MightyMike » 04 Jul 2008, 23:14

Zoals de meeste van jullie wel weten doet mijn probe het nog niet zoals die het moet doen.
Niet genoeg vermogen, verkeerde emissie waardes etc.
Nu ben ik er als het goed is vandaag achtergekomen waar het probleem zit.
Ik heb dit al eerder gehad en dacht toen dat het opgelost was met me nieuwe verdeelkap, rotor en bougiekabels.
Blijkt dus dat 1 cylinder niet 100% meeloopt vermoedelijk door een niet goed werkende verstuiver / injector. Nu was Bas zo vriendelijk om mij een andere fuelrails op te sturen en die moet er binnenkort in.
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het inbouwen van een fuelrails.
Het schijnt te kunnen zonder het inlaatspruitstuk er af te moeten halen.

Alvast bedankt voor de input.

Cheers
Mike
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor Nick » 05 Jul 2008, 00:32

Het SCHIJNT inderdaad te kunnen, maar ik zou toch echt even het IM eraf halen, zoveel werk is dat niet.. dan heb je die fuelrails zo omgewisseld! Zorg dat je niet die rubberringetjes kwijt raakt die tussen de injectors and het IM zitten!!!!

http://www.mx6.com/forums/2g-mx6-projec ... en-v6.html

volg die write-up tot stap 10 en je bent binnen ;)

succes
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor MightyMike » 05 Jul 2008, 18:52

Hey thanks for the reply ;)

In dat linkje dat je hebt gestuurd gebeuren volgens mij veel overbodige dingen.
Zal is even zoeken of het eenvoudiger kan.

Thanks i.e.g.

Cheers
Mike
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor Nick » 05 Jul 2008, 23:18

komt er op neer:

stekkers los, koelslangen los, benzine slangen los, vacuumslangen los, bouten los, klaar.
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor Coen » 06 Jul 2008, 14:44

Ik hoop voor je dat het dan eindelijk opgelost is!!!

succes!
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor Angringo » 06 Jul 2008, 18:43

jah idd,,,dan ben je eindelijk van dat gezeik af
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
Petje
Probe addict
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 Jun 2007, 17:01
Locatie: Sint Hubert
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor Petje » 06 Jul 2008, 18:44

En dan kom maar eens langs op een meeting met dat apparaat
1989 Ford Fiësta 1.1L sold
1993 Ford Probe 24V, sold
1989 Ford Fiësta XR2i, sold
1992 Honda CRX, sold
2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold
1994 Ford Probe 24V GT, sold
2002 Seat Cordoba Cupra, sold
2002 Volkswagen Golf TDI
1999 Ford Cougar V6

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor MightyMike » 11 Jul 2008, 13:43

Nou hier wordt je toch echt niet goed van.
Auto gebracht naar een specialistisch bedrijf voor injectoren.. (electrostart)
Die monteur ging zelf eerst maar is kijken of die wat kon ontdekken.
Hij haalt de bougie eruit van de cylinder die niet mee liep, is dat ding helemaal aangekoekt.
Stopt er een ander in en hup, meelopen die cylinder. Ligt dus niet aan het injectie systeem zo op het eerste oog.
Nou hadden ze daar apparatuur om de boel door te meten en kwam hij tot de conclussie dat me timing van de injectoren te ruim was. Zou 3 ms moeten zijn en is 3,5 ms wat dus zorgt voor te veel benzine inspuiting. Me co is nu weer veel te hoog en me lambda is laag. (te rijk dus, ja vraag me niet hoe dat nu ineens andersom kan zijn) Weet iemand wat de correcte waardes zijn voor de injectie timing voor een klze blok?
Snap er nu helemaal geen aarsch meer van..
Begin 't nu wel een beetje zat te worden allemaal.
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor Tieske Turbo » 11 Jul 2008, 19:23

injectie timing wordt geregeld door je ecu
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
TazZ
Probe addict
Berichten: 1364
Lid geworden op: 21 Aug 2006, 10:36
Locatie: Odiliapeel

Re: 't lek boven?

Berichtdoor TazZ » 11 Jul 2008, 19:47

Is je MAF/VAF wel goed?
Afbeelding

Sold: '94 Electric Blue EU Ford Probe 24V - HEI mod - Sebring muffler - 6000k Xenon - '93 US tails - A little bit of ICE and lots of LED's

James May: The Italians invented electricity, as we all know.

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor Coen » 11 Jul 2008, 21:34

De kl-36 ecu loopt een beetje rijker maar dat wel zo zijn dat hij goed loopt!!!

Heb je je oude ecu en vaf nog???

Knikker die er eens achter dan, kijken wat die dan doet...
Als het goed is loopt die dan een heel stuk armer, iets te zelfs, helpt dat niet weet je dus dat je daar het probleem niet moet zoeken...
Niemand in de buurt wonen met een v6 die eens zijn vaf en ecu af wil staan voor een uurtje als je hem zelf niet meer hebt?

Groeten,
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor Nick » 11 Jul 2008, 23:56

die van mij loopt ook veel te rijk met mn probinatorchip, maar dat mag niet de oorzaak zijn dat 1 cilinder niet goed meeloopt.
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor MightyMike » 12 Jul 2008, 10:31

ik heb de klze ecu en de je-50 maf. Of me maf goed werkt? tja als ik de stroom eraf haal gaat ie wel beroerd lopen, je zou zeggen dat die het dan doet.
Me oude computer, hm.. volgens mij heeft peewee die toen verpatst.

Die cylinder loopt nu wel weer mee, al merk ik wel dat ie nu gaat inhouden na de 5000 toeren, lijkt wel of ie dan verzuipt ofzo.

[edit] vanochtend ging ik wel 6000 toeren in z'n 2 zonder dat ie inhield. Kan 't zijn dat me ecu zich weer moet inregelen omdat die cylinder nu weer meedoet?

Heb nog wat dingetjes gelezen over de fpr, tps en de temperatuursensor als mogelijke kandidaten.

Heb het vertrouwen in de garages hier een beetje opgegeven.
Weet iemand hier een goed adres of een persoon die mij hiermee wil/kan helpen?


cheers
Mike
Laatst gewijzigd door MightyMike op 12 Jul 2008, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor Nick » 12 Jul 2008, 11:30

even checken hoe die injector t doet.. dus omwisselen en dan kijken of dezelfde cilinder nog steeds kut loopt. En even kijken of je een goeie vonk heb in die cilinder. Niet OF je een vonk hebt, maar een goeie, en OP TIJD.. Klinkt mij namelijk meer als een misfire als gevolg van een te laten vonk, aangezien het gepaard gaat met vermogensverlies

de FPR kan je checken door de fuel-return slang dicht te knijpen.. alsie beter gaat lopen is dat t
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor MightyMike » 14 Jul 2008, 08:02

Ik lag weer eens onder de motorkap en dacht ik ga me VRIS is even testen.
Me 1e VRIS ging mooi open. Me 2de niet dus ik even zoeken, zag ik dat zo'n vacuumslangetje loszat.
Afgebroken van de sollenoid valve. Nu had ik er nog 1 liggen van me oude blok en heb ik die er tussen kunnen zetten.Snapte er niets van hoe dat nou kon maar goed. Stukje mee gereden maar de 2de VRIS had mooi nog het papiertje ertussen. (In iedergeval, na het aansluiten van dat losse slangetje, houdt de motor zich nu niet meer in na de 5000 toeren en gaat nu gestaag door, zonder inkakken.)

vraag 1: Als dit nu al een tijd eerder is geweest, kan dit dan invloed hebben op je emissies? Er is tenslotten een vacuumlek.

vraag 2: . Wanneer gaat de 2e Vris open? Stationair kreeg ik dat ieg. niet voorelkaar.

thanks
Mike
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers