't lek boven?

Voor alle overige technische vragen
John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor John B. » 14 Jul 2008, 08:52

Bij de KLZE gaan ze stationair alle2 toch niet open?
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor MightyMike » 14 Jul 2008, 09:18

Je 1e Vris gaat stationair wel open, althans bij mijn klze wel.
2e Vris niet, daarvoor moet je een blokkie scheuren.
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor John B. » 14 Jul 2008, 09:35

Weet niet zeker of dat dan goed zit maarja, volgens mij de 2e vris bij 4400 RPM, maar Nick kan je dat zo vertellen!
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor ProbePower » 14 Jul 2008, 14:56

Ze horen volgens mij allebei open te staan bij stationair... Want dan heb je een lange aanzuig en dus meer koppel...

Vris 2 schakelt in ieder geval bij 4250, Vris 1 weet ik niet...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor MightyMike » 15 Jul 2008, 08:23

Jij hebt het over een KLDE. (daar staat vris 1 wel open bij stationairtoerental)
Bij een KLZE zijn ze dan allebij dicht.
Als je bij een KLZE gas geeft (in z'n vrij) zie je ergens rond de 4000 toeren VRIS 1 open gaan.
VRIS 2 gaat niet open met WOT in zijn vrij, daar schijn je flink hard voor te moeten rijden en dan vooral ergens in het einde van je rpm's.
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor Coen » 15 Jul 2008, 13:43

Beiden zijn dicht bij stationair bij de KLZE.
1 opent bij 4062.50 rpm
2 opent bij 4781.25 rpm
beiden dicht bij 6812.50 rpm
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor MightyMike » 15 Jul 2008, 17:33

Nou dan werkt bij mij VRIS #2 niet.
Vandaag nog op de 6k toeren gezeten en het papiertje zit er nog tussen.
Heb al de slangetjes nagelopen en de solenoid valve vervangen van me ouwe blok (van de egr)
Meestal zijn het toch de valves die kapot gaan? Die shutter valve actuators is toch alleen een mechanisch klepje meen ik. Kan je daar nog iets aan cleanen? Of iets anders dat ik kan checke?

gr
Mike
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor ProbePower » 15 Jul 2008, 17:35

//offtopic: Wat voor vacuüm zooi heb je nog meer over van je oude blok?
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor MightyMike » 15 Jul 2008, 18:27

hm geen idee, die zooi lag allemaal bij peewee.
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor ProbePower » 15 Jul 2008, 18:28

heb namelijk nog 2 solenoids nodig.... die van gasdampafzuigleiding en de fpr ontluchter...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor Nick » 15 Jul 2008, 19:21

k zou nog maar een keer alle slangetjes goed nalopen

hier is een vacuum schema van de ZE
http://i212.photobucket.com/albums/cc20 ... yzevac.gif
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor MightyMike » 15 Jul 2008, 19:31

ik had wel een klein scheurtje gevonden in een slangetje dat naar het T stuk ging.
Dat slangetje ging ergens richting me airco om een soort hubje.
Was ook een dun slangetje met een verbreding op beide einden. (en in een van die einden zat een klein scheurtje)
Maar even ge-taped.
Had al wat nieuwe slangetjes gehaald maar dit is weer een heel andere.
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor Nick » 16 Jul 2008, 00:34

die gaat waarschijnlijk naar dat zwarte kastje in de hoek bij de passagierskant? dat is van je ventilatie
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor Coen » 16 Jul 2008, 09:04

Die actuators kunnen wel lek raken, gewoon een vacumslang rechtstreeks op aansluiten om te kijken of die werkt, dus zonder de solenoids er tussen :wink:
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: 't lek boven?

Berichtdoor MightyMike » 16 Jul 2008, 10:38

@nick
thanks, dacht al zoiets maar vond em zo dun.
@coen
Heb die actuator getest door een slangetje erop te doen en dan te zuigen. Dat werkte.
Misschien dat die solenoid dan toch kapot is.

Begin em toch een beetje te knijpen. Heb gister die bougie uit cylinder 2 gehad (en die is er vrijdag in gegaan) en die was al weer erg donker. Kon het wel zo afvegen. Ik zal toch niet weer een lekkende cylinder hebben.. dat ik straks weer dat hele circus door moet net als me vorige blok..
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers