Codes uitlezen lukt niet

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Codes uitlezen lukt niet

Berichtdoor MightyMike » 20 Jul 2008, 16:20

Ja, ik dacht laat ik eens me codes, als ik die heb, checken.
GND en TEN gelust en sleutel in de on positie. (niet gestart)
Maar nu blijft me CEL gewoon aan staan en doet niets.
Heb wel gelezen dat je bij sommige probes codes kan uitlezen als ie gestart is.
Hoe doe je dat dan? Starten, GND en TEN lussen en dan kijken? Vind ik wat creepy eigenlijk..
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: Codes uitlezen lukt niet

Berichtdoor MightyMike » 21 Jul 2008, 11:53

Niemand een clue?
Las op PT dat een kl36 ecu het niet altijd doet qua knipperen ed. Dat was nieuw voor mij.
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: Codes uitlezen lukt niet

Berichtdoor ProbePower » 21 Jul 2008, 14:35

Bij mij doet hij het wel gewoon, alhoewel ik in het begin wel een verkeerde chip had die dat weigerde te doen... Had toen ook problemen met EGR foutcodes...

Heb er toen nog een keertje een andere chip in laten zetten bij fullsize (sebas) en sindsdien kan ik gewoon zelf weer foutcodes uitlezen...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: Codes uitlezen lukt niet

Berichtdoor MightyMike » 21 Jul 2008, 20:04

hey thanks,
ik ga bas ook even benaderen.
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
peewee
Probe owner
Berichten: 238
Lid geworden op: 27 Jun 2007, 14:20
Locatie: velsen-noord
Contact:

Re: Codes uitlezen lukt niet

Berichtdoor peewee » 21 Jul 2008, 22:04

werkt wel, je moet alleen niet naar je cel kijken maar een ledje insteken in je diagnose kast, en die gaat knipperen.....

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: Codes uitlezen lukt niet

Berichtdoor MightyMike » 21 Jul 2008, 22:31

Hey Peet

Nou dat heb ik gedaan maar die blijft ook branden net als me CEL.
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: Codes uitlezen lukt niet

Berichtdoor ProbePower » 22 Jul 2008, 12:46

Het kan ook zijn dat je gewoon geen codes in het systeem hebt staan...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Codes uitlezen lukt niet

Berichtdoor Paul » 22 Jul 2008, 13:01

Misschien heel dom maar heb je geen OBDII (OBD1+) na de KLZE swap?
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: Codes uitlezen lukt niet

Berichtdoor MightyMike » 22 Jul 2008, 14:48

@paul
Nee, is gewoon een OBD1.

@probepower
Het punt is dat het ledje even moet branden en dan uit hoort te gaan.
Als je geen codes hebt komt daarna niets. (of wel)
Bij mij blijft die dus maar aan staan en gaat niet uit.

Heb ook altijd dat als ik weg rij me deurlampje knippert alsof me deur open staat.
En als ik met me remote de car opslot zet gaat vaak zomaar het alarm af.
Misschien dat ik ergens sluiting heb waar ook de ECU last van heeft?
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: Codes uitlezen lukt niet

Berichtdoor ProbePower » 22 Jul 2008, 14:57

Als je ergens sluiting hebt moet er ook ergens een zekering uitknallen...

Ik denk eerder dat de chip niet in orde is... Jij hebt toch de complete ECU van een KLZE?? Samen met de JE50 VAF... In dat geval moet er ergens anders iets niet deugen bedenk ik me net, wat ik had hetzelfde probleem met mijn originele ECU met een andere chip voor de KLZE...

Bij mij functioneerde een ODB reader dan weer wel en kreeg ik mijn EGR codes te zien... Het lampje werkte pas weer nadat ik een andere chip had...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: Codes uitlezen lukt niet

Berichtdoor MightyMike » 22 Jul 2008, 16:39

Ja ik heb de ECU (kl36) en de VAF(je50) voor de KLZE.
Dus jij denkt dat misschien de ECU niet helemaal in orde is?
Nou vind ik het niet zo erg als ik de codes niet kan uitlezen, maar ik vraag me dan af of de ECU 't wel goed doet of niet. Als ie echt kapot was zouden bv me vriskleppen niet open gaan ed. maar dat gebeurt wel. Of dat ding werkt nu gewoon op defaults.. Blijft wazig allemaal.
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: Codes uitlezen lukt niet

Berichtdoor ProbePower » 22 Jul 2008, 16:43

Als je ECU kapot is zou je blok helemaal niet meer draaien aangezien de ECU alles regelt...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
den jean
Probe forever
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 Jan 2006, 15:35
Locatie: Biervliet
Contact:

Re: Codes uitlezen lukt niet

Berichtdoor den jean » 22 Jul 2008, 17:37

Ik vind het hele verhaal rond die swap,s maar wazig,ik heb nog niets anders gelezen na een swap dat er electrische problemen optreden.
Nu vraag ik mijn eigen af,van welk bouwjaar zijn die ZE,s ongeveer
Is de aanwezige electonica/kabelbomen chips/boordcomputers /onstekingen van de probe,s berekend of geschikt voor deze motor??
Want ik denk toch als je een swap laat uitvoeren dat je er toch wat van terug verwacht,inplaats van enkele maanden misére totdat alles opgelost is???

Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: Codes uitlezen lukt niet

Berichtdoor MightyMike » 23 Jul 2008, 12:26

Hoorde van Bas dat het normaal is dat je de codes met een standaard kl36 ecu niet kan uitlezen.
Daarvoor heb je een nieuwe chip nodig of zo.
En stuk zal ie ook niet zijn omdat 1 op de 150 (bij bas) echt dood is en zoals jezelf al zei dan werkt niets meer hehe..
Moet eigenlijk zeggen, dat sinds afgelopen zaterdag al me bougies zijn vervangen, dat ie nu goed rijdt. Goeie power, snel, soepeler lopen...dat is een nieuwe ervaring voor me :D

Alleen een knipperend deurlampje op me dashboard vat ik nog niet.

@den jean
De klze is in principe zo om te ruilen met een klde. zelfs met de oude klde onderdelen.
Alleen als je dat blok optimaal wilt benutten dan moet je de klze ecu en de je50 vaf gebruiken.
't zal voornamelijk te maken hebben met de staat van het blok, je hebt tenslotte geen idee hoe de vorige eigenaar ermee heeft gereden. Als alles foutloos is overgezet dan hoor je nog wel is dat de een uitstoot problemen heeft en de ander niet.. vraag me niet waarom.
Mijn problemen zijn relatief klein maar het was zo irritant omdat ik niet door de apk kwam.

bouwjaar van de klze's is volgens mij zo rond '93
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
den jean
Probe forever
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 Jan 2006, 15:35
Locatie: Biervliet
Contact:

Re: Codes uitlezen lukt niet

Berichtdoor den jean » 23 Jul 2008, 17:49

Is volgens mij inderdaad irritant als hij niet door de keuring,heb het gelukkig nog nooit meegemaakt.
Maar ik heb indertijd de swap van Erwin en Marcel gevolgd,die van Erwin zonder al teveel kleerscheuren gelukkig goed gegaan,maar die van Marcel was helaas geen lang leven beschoren ,vind ik nog steeds jammer.
Die van Coen had een eigenzinnige ontsteking,heeft hij misschien nog wel
Alleen John hoor je nooit,ja alleen als ik teveel stomme praat sla.
Maar ik hoop dat het allemaal goed gaat komen,want het kost toch allemaal bij elkaar toch een lieve duit


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron