hoog benzine verbruik

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
MightyMike
Probe enthousiast
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 Jan 2008, 19:32
Locatie: Den Helder, Noord Holland
Contact:

Re: hoog benzine verbruik

Berichtdoor MightyMike » 19 Aug 2008, 10:01

Haai, ben net weer terug van een maxi-weekendje texel..
Vandaar me wat late antwoord.

Ik heb het tot zover nog maar 1x kunnen meten.
Zal bij de volgende tankbeurt nog is kijken of 't scheelt.

Ik loop niet constant te gassen maar ben ook geen rustige rijder. Op de stukken dat ik wat harder kan gas ik meestal wel even maar dat is hooguit een paar 100 meter.

@Coen
Als laatste zijn toen me bougies vervangen. Sinds die tijd rijdt ie beter.
Ik las trouwens in een topic van jou dat jij dit probleem ook had en dat het aan je onsteking lag.
Zou dat bij mij een boosdoener kunnen zijn? Zo ja, zijn er nog bepaalde onstekings modellen die aan te raden zijn voor een klze?

@Paul
Stinkt naar.... hmm.. hoe omschrijf je zoiets.. is een sterke lucht, alsof het vol zit met onverbrande benzine ofzo.


Als ie te rijk staat.. hoe krijg ik dat dan omlaag..?

Thanks! :mrgreen:
----------------------------------------------------

Afbeelding

Ford Probe 1994 2,5L v6 KLZE Black, Exedy koppeling, Cold air induction kit, Oil Catch Can Tank Protege 5

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: hoog benzine verbruik

Berichtdoor Coen » 19 Aug 2008, 15:54

Damn, heb ik dat ook nog gehad??? weet door de problemen de problemen niet meer :mrgreen:

Maar ik begin me er vaag iets van te herrineren en het is eigenlijk wel een duur geintje om zo even te proberen...
Gaat ik weer maar is er een 24v rijder bij jou in de buurt? die eens een ontsteking wil omwisselen???
Is 5 minuten werk en het gaat dan alleen om een testritje van een paar minuten...

Als het goed is merk je het verschil direct want als het aan je ontsteking ligt heb je nou vooral onderin de toeren merkbaar een dieptepunt...

Zo niet kan je een gereviseerde verdeler proberen maar mijn ervaring is daarmee in combi met een KLZE dat je er volgend jaar weer 1 nodig hebt, dweilen met de kraan open zeg maar...
Als dat zeker je probleem is zou ik zeggen probeer een hei-mod...

Je kan hem ook doormeten, ik dacht dat probepower dit ook eens gedaan heeft en die kan je vast wel raad en tips geven hoe je dit moet doen, stuur hem maar een pm'tje...

Succes!!!
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: hoog benzine verbruik

Berichtdoor Paul » 20 Aug 2008, 19:30

Tsja, het mengsel afstellen is niet zo eenvoudig meer als vroeger met carburateurtjes.
Er zijn bijv. mensen die de potentiometer in de LMM/MAF op "gevoel" bijstellen.
Dat kan natuurlijk nooit.
Kan zijn dat dat bij jou het geval is want dan geeft de MAF compleet foute waarden door aan de PCM.

Om te controleren of de MAF of IAC of IAT de boosdoener is moet je even Haynes raadplegen, staat duidelijk beschreven hoe je moet meten en wat de waarden zijn.

Een uitgebreide uitlaatgasmeting/diagnose kan je ook veel zeggen en dat is eigenlijk in jouw geval wel aan te bevelen.

Hoop dat je er wat aan hebt.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers