Remklauw (tang)

Voor alle overige technische vragen
Hankey

Remklauw (tang)

Berichtdoor Hankey » 01 Sep 2008, 23:08

Hey daar,

Ik heb een probleem met mijn achterste remklauw.

Ik wilde pas mijn achterste remschijven + blokken vervangen door een sportsetje.
(voorste schijven zitten er al op)
Nu weet ik dat je bij de achterste remklauwen het moet verstellen d.m.v inbus met tanden.
Nu heb ik daaraan gedraaid maar nu zijn bijna alle tandjes er van af.
Dus verstellen, ho maar!
Lijkt dat het daar binnen een beetje vast zit.
Wat nu te doen?
Kan ik het oplossen door de klauw te demonteren en een revisiesetje?
Of ben ik haast verplicht om een andere klauw op te speuren?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Remklauw (tang)

Berichtdoor Angringo » 02 Sep 2008, 09:15

ik zou je een hoop ellende besparen en een gereviseerd setje halen en eentje van de sloop halen die nog redelijk is.

Die remklauwen zijn echt een zwak puntje bij een probe.

Je kan ze reviseren, maar das echt flink wat werk.
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
Petje
Probe addict
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 Jun 2007, 17:01
Locatie: Sint Hubert
Contact:

Re: Remklauw (tang)

Berichtdoor Petje » 02 Sep 2008, 17:37

Op remmen zou ik niet gaan bezuinigen. Is toch 1 van de belangrijkste onderdelen van je auto.
1989 Ford Fiësta 1.1L sold
1993 Ford Probe 24V, sold
1989 Ford Fiësta XR2i, sold
1992 Honda CRX, sold
2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold
1994 Ford Probe 24V GT, sold
2002 Seat Cordoba Cupra, sold
2002 Volkswagen Golf TDI
1999 Ford Cougar V6

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Remklauw (tang)

Berichtdoor Paul » 02 Sep 2008, 17:50

Revisiesetje is alleen rubbertjes enzo, voor de rest nix.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Hankey

Re: Remklauw (tang)

Berichtdoor Hankey » 02 Sep 2008, 18:38

Ik ga eerst maar eens de rechterkant aanpakken om te kijken of dat hetzelfde verhaal is.

Ik krijg 2de hands prijsjes van +/- 100 euro per stuk.
Had niet verwacht dat ze daar zoveel geld voor vragen.

Zijn trouwens de klauwen van een mazda 626 hetzelfde?

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Remklauw (tang)

Berichtdoor Paul » 02 Sep 2008, 18:40

gereviseerde op http://www.probe-teile.de geloof 7 joetjes per stuk.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Remklauw (tang)

Berichtdoor Angringo » 02 Sep 2008, 19:06

jah mazda 626 is t zelfde,,,
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Re: Remklauw (tang)

Berichtdoor Tieske Turbo » 02 Sep 2008, 19:32

mazda 626 GE type is hetzelfde, revisiesetje bevat idd alleen rubbertjes/o-ringetjes en dan moet er nog een los naaldlagertje bij (althans voor de GD types)

maar kan je die zuiger dan nie gewoon met een lijmklem terugzetten of moet dat per sé met die inbusbout?
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Petje
Probe addict
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 Jun 2007, 17:01
Locatie: Sint Hubert
Contact:

Re: Remklauw (tang)

Berichtdoor Petje » 02 Sep 2008, 19:35

als het zo zwaar gaat, zit er waarschijnlijk ook een roestrand op de zuiger zelf.

Levensgevaarlijk! kan dus ook in de omgekeerde richting vast gaan zitten, weg remmen. Heb het op het werk zelf gezien.

Oude Audi in de prak. Zat ook de remzuiger vast.
1989 Ford Fiësta 1.1L sold
1993 Ford Probe 24V, sold
1989 Ford Fiësta XR2i, sold
1992 Honda CRX, sold
2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold
1994 Ford Probe 24V GT, sold
2002 Seat Cordoba Cupra, sold
2002 Volkswagen Golf TDI
1999 Ford Cougar V6

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Re: Remklauw (tang)

Berichtdoor Tieske Turbo » 02 Sep 2008, 19:38

remmen aan de achterkant is maar 15 tot 20% van het totale remvermogen dus och... aan de voorkant is het nie leuk nee als ze vastslaan... (en met trommels al helemaal niet maar dat geluk heeft de Probe niet)
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Remklauw (tang)

Berichtdoor Paul » 02 Sep 2008, 20:41

remzuiger kun je er zo uit halen en de roest wegpolijsten dus dat is het probleem niet.
Probleem is dus dat jij die zuiger niet meer kan verstellen d.m.v. het inbusboutje.
Tsja, zelf dat is te repareren maar denk dat je beter af bent met een gereviseerde remtang.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Re: Remklauw (tang)

Berichtdoor Tieske Turbo » 02 Sep 2008, 21:16

weer wat geleerd over hoe de achterremmen van de Probe zijn... maarem, die verstelfunctie daar heb je dus eigenlijk geen hol aan? :roll: hij kan door de remdruk uit komen en in gaan door een lijmtang dan... dan werkt het toch fatsoenlijk zonder da ding, in mijn ogen dan (maar ik zal wel iets missen nu)
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Petje
Probe addict
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 Jun 2007, 17:01
Locatie: Sint Hubert
Contact:

Re: Remklauw (tang)

Berichtdoor Petje » 02 Sep 2008, 21:19

Voor zover ik weet is dat boutje om hem af te stellen of zo. Zie er ook niet echt helemaal de reden van.
1989 Ford Fiësta 1.1L sold
1993 Ford Probe 24V, sold
1989 Ford Fiësta XR2i, sold
1992 Honda CRX, sold
2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold
1994 Ford Probe 24V GT, sold
2002 Seat Cordoba Cupra, sold
2002 Volkswagen Golf TDI
1999 Ford Cougar V6

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Remklauw (tang)

Berichtdoor Paul » 02 Sep 2008, 21:37

Patrick, Twan.

Haal gewoon dat zuigertje er eens uit dan zie je wat dat inbusboutje doet.

It's no rocket science.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Re: Remklauw (tang)

Berichtdoor Tieske Turbo » 02 Sep 2008, 21:56

uhm, ik heb een 1st gen (is volgens mij geen 2nd gen :) ) enne... da wil zeggen dat ik iets moet DOEN aan de Probe... dus ik wil gewoon even weten wat het nou allemaal doet
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers