zuinig rijden

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Fabio
Probe enthousiast
Berichten: 478
Lid geworden op: 25 Jan 2009, 23:40
Locatie: Groningen
Contact:

zuinig rijden

Berichtdoor Fabio » 29 Jan 2009, 00:04

mijn vriendin zei laatst dat ze wel eens 60 in 5 rijd hij krijgt dan minder dan 2000 toeren dit kan toch nooit goed zijn ?
wat voor gevolgen kan dit op den duur krijgen ?
Afbeelding

Probe KLZE RED

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: zuinig rijden

Berichtdoor Nick » 29 Jan 2009, 00:20

das geen probleem, om als je eenmaal 60 rijdt, hem daar te houden in z'n 5. Ga echter niet accelereren van 30-40 in zn 5.. dan trek je dingen aan gort.
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: zuinig rijden

Berichtdoor ProbePower » 29 Jan 2009, 13:43

60 rijden in de 4 is zuiniger... Bij 60 in de 5 is de overbrenging zo zwaar dat je juist extra brandstof in moet pompen om die snelheid vast te houden...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Re: zuinig rijden

Berichtdoor Tieske Turbo » 29 Jan 2009, 19:57

automaat in D
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: zuinig rijden

Berichtdoor Paul » 29 Jan 2009, 20:04

(O)D
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: zuinig rijden

Berichtdoor John B. » 30 Jan 2009, 00:27

Nick schreef:Ga niet accelereren van 30-40 in zn 5.. dan trek je dingen aan gort.



behalve de straatstenen, en je vriendin...
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Angringo
Slave of a probe
Berichten: 3376
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 22:34
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: zuinig rijden

Berichtdoor Angringo » 30 Jan 2009, 07:13

schakel schemaatje maken voor dr! :lol:
Afbeelding
-------------
Hola! ;-)
GT94 2.0 Jap FS Neon Winged Angel,Sensei 1 Front en Sides-PB Creations,R8 Leds
Titanium Tip, PSP ,Ipod Nano , Brocks et13, ALL JBL BABY!
MOEILIJKSTE PROBE OOIT!!! LOVE-HATE relationship!

Gebruikersavatar
Petje
Probe addict
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 Jun 2007, 17:01
Locatie: Sint Hubert
Contact:

Re: zuinig rijden

Berichtdoor Petje » 30 Jan 2009, 19:40

rijd meestal 60 in zijn 4. Totdat ik moet inhalen dan.....
1989 Ford Fiësta 1.1L sold
1993 Ford Probe 24V, sold
1989 Ford Fiësta XR2i, sold
1992 Honda CRX, sold
2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold
1994 Ford Probe 24V GT, sold
2002 Seat Cordoba Cupra, sold
2002 Volkswagen Golf TDI
1999 Ford Cougar V6

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: zuinig rijden

Berichtdoor Nick » 30 Jan 2009, 23:36

60 in 5 met de 'stang is bijna stationair.. 800rpm.. Damn 2.73:1 overbrenging achter #-o
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Nelis

Re: zuinig rijden

Berichtdoor Nelis » 03 Feb 2009, 17:06

Ik geloof dat ik nu nog met mn swift GTItje nog de zware uitzondering ben.
Als ik voor mij een beetje gas geef en net een 80 weg op rij.
80 tot 90 na vooruit laat ik em maar eens uit de 2 halen. Omdat dat zoon kabbal in de auto geeft als je in de 2 blijft rijden.
Inhalen standaard in de 3
En dan heb ik het nog niet eens over de zogenoemde "dolle 5 minuten"

1 van de voordelen van een goedkope auto waar je toch eigenlijk niet zo heel erg zuinig op bent. Komt de keuring over een paar maand toch niet door dus waarom zou die nog langer leven als strikt noodzakelijk :twisted:

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: zuinig rijden

Berichtdoor John B. » 03 Feb 2009, 17:32

Precies, en dan heb je net genoeg geld gespaard om die van mij eventueel te kopen!

Heel slim van jou bekeken!
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: zuinig rijden

Berichtdoor Coen » 03 Feb 2009, 17:32

Als je voor een leuke 6 pitter gaat kijken hoef je niet meer in te halen in de 3...

Op een 80 km weg trok ik hem maar zelden uit de 5 als ik in moest halen...
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Nelis

Re: zuinig rijden

Berichtdoor Nelis » 03 Feb 2009, 17:36

Jha dat kan die van mij ook makkelijk maar ik laat me dan te makkelijk de kop gek maken en slinger hem even terug naar de 3, tegen de tijd dat ik dan naast die gene zit wie ik in aan het halen ben dan staat et tellertje al weer op de 140 en ja ik ben heel gelukkig omdat ze hier in de buurt bijna niet controleren.

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: zuinig rijden

Berichtdoor John B. » 03 Feb 2009, 17:38

Coen schreef:Als je voor een leuke 6 pitter gaat kijken hoef je niet meer in te halen in de 3...




maar kan je die van mij kopen 8)
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Nelis

Re: zuinig rijden

Berichtdoor Nelis » 03 Feb 2009, 17:39

O en het gekke er aan is, ik heb deze auto nog niet onder de 1 op 12 gehad. Rustig aan schijnt die 1 op 16 tot 17 te kunnen halen. Persoonlijk vind ik zuinig rijden gekkepraat. Dat gaspedaal zit er niet voor niets :D


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers