Probe en mx3

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Probe en mx3

Berichtdoor Nick » 03 Mar 2009, 12:33

andere drijfstangen niet, andere krukas wel.

K8 = 75.0 mm bore and 69.6 mm stroke (1845cc)
KL = 84.5 mm bore and 74.2 mm stroke (2497cc)

Bore spacing is the same, the only difference between KL and K8 being that the KL is bored out further than the K8.

K8 rods 140mm
KL rods 138.35mm
Difference in stroke is 4.6mm (i.e 2.3mm difference in height at TDC)

dus:

- KL is opgeboort
- andere drijfstangen
- andere krukas
- andere nokkenassen
- ander IM
- ander vliegwiel

om maar even wat verschillen op te noemen

Kleppen schijnen wel hetzelfde te zijn... Dus of de K8 heeft te grote kleppen, of de KL heeft te kleine kleppen :mrgreen:
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Whitefinish
Probe learner
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 Feb 2009, 18:00

Re: Probe en mx3

Berichtdoor Whitefinish » 03 Mar 2009, 17:55

Kijk :)

Probleem opgehelderd !

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Re: Probe en mx3

Berichtdoor Tieske Turbo » 03 Mar 2009, 20:17

Nick schreef:andere drijfstangen niet, andere krukas wel.


je bedoelt hier toch niet de vullingsgraad mee he? (aangezien jouw post na de mijne komt en onnodig quoten niet mag van Ome Hans :mrgreen: )
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Probe en mx3

Berichtdoor Nick » 03 Mar 2009, 21:30

grotere krukas slag + langere drijfstangen + kortere zuigers = stroker, dus meer vulling... toch?
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: Probe en mx3

Berichtdoor ProbePower » 03 Mar 2009, 22:03

Laat de drijfstangen en zuigers maar achterwege nick... alleen met een langere slag ben je er al... maar dat wil niet zeggen dat je meer vullig hebt... je hebt wel een hogere compressie...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Probe en mx3

Berichtdoor Nick » 03 Mar 2009, 22:18

langere drijfstangen zodat je de zuiger er niet onderuit trekt en kortere zuigers om de compressie weer een beetje binnen de perken te houden
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Tieske Turbo
Slave of a probe
Berichten: 4603
Lid geworden op: 05 Mar 2005, 18:25
Locatie: Helmond
Contact:

Re: Probe en mx3

Berichtdoor Tieske Turbo » 04 Mar 2009, 00:09

langere drijfstangen + kortere zuigers kan dezelfde compressie hebben als stock... stock drijfstangen + langere zuigers = hogere compressie of andersom
modded '91 1st gen GT (RIP) + '96 2nd gen 16v (almost stock...)
Afbeelding

Afbeelding <----- klik!


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers