Berichtdoor Petje » 04 Feb 2009, 18:46
Hier ben ik!
Ik heb bij die van mij alleen de hydraulische klepstoters vervangen. Kleppen zelf laat ik liever zitten. Maar je kunt het blok er gewoon in laten hangen. Als je het inlaatspruitstuk los schroefd.en opzij hangt. Dus niet er helemaal af. Krijg je ook dat geklooi met je vacuümsysteem niet.
Kleppendeksel eraf hallen. Distributie op tijd zetten. en los halen. Denk aan je spanner, dat je daar effe een pinnetje inzet zodat hij niet helemaal uit gaat. Dan voorzichtig en ook echt voorzichtig je nokkenassen loshalen. Laat ze niet stuiteren, dan kun je ze weggooien. Klepstoters er met een magneetje uit pakken. Kun je die ook meteen controleren, of ze nog goed draaien. Oftewel, je moet niet 1 duidelijk spoor zien waar de nokkenas je stoter raakt.
En dan moet je bij je klepseals kunnen. En dan moet het wel lukken denk ik zo? Reken op een dagje werk.
Hopelijk genoeg geïnformeerd.
succes ermee!
1989 Ford Fiësta 1.1L sold
1993 Ford Probe 24V, sold
1989 Ford Fiësta XR2i, sold
1992 Honda CRX, sold
2001 Chrysler Sebring 2.0 automaat, sold
1994 Ford Probe 24V GT, sold
2002 Seat Cordoba Cupra, sold
2002 Volkswagen Golf TDI
1999 Ford Cougar V6