Pagina 2 van 3

Re: wat the fruck?! (electrische ramen)

Geplaatst: 03 Apr 2009, 18:06
door Paul
one-touch-down haha... power windows Nick.
Weet bijna 100% zeker dat het het bloemkoolverhaaltje is dus meten.

Re: wat the fruck?! (electrische ramen)

Geplaatst: 03 Apr 2009, 18:22
door Nick
powerwindows zijn gewoon electrische ramen, na '94 hebben Fords dit relais gekregen zodat ze met 1x drukken helemaal naar beneden gaan..

Ik heb vandaag aardig wat contacten en stekkers in mn handen gehad en ze zijn allemaal als nieuw, alleen een beetje stoffig.. waar denk je dat die bloemkolen van je groeien dan?
Sorry maar de rare geluiden die dat relais maakt trekt eigelijk meer mn aandacht..

Re: wat the fruck?! (electrische ramen)

Geplaatst: 03 Apr 2009, 18:45
door Paul
express-down hadden ze al lang voor 94.
Power windows zijn natuurlijk gewoon electrisch bedienbare raampjes.
Maar dat geval wat je laat zien is je power windows module/relais met express-down (wss express-down voor je linker raam).
Dat bedoelde ik en je moet gewoon even de spanning meten (backproben).

Re: wat the fruck?! (electrische ramen)

Geplaatst: 04 Apr 2009, 09:27
door TazZ
Je auto wil gewoon gereden worden. :lol: Begint wel op een Probe te lijken. Die beginnen ook moeilijk te doen als ze denken te weinig aandacht te krijgen. :mrgreen:

Maar even ontopic. Zoals al eerder gezegd, waarschijnlijk zit de raambediening van de passagierszijde op de raambediening van de bestuurderszijde aangesloten. De lock knoppen zitten rechtstreeks doorgekoppeld naar de centrale vergrendeling.

Wanneer hij het niet doet, gaat het dan weer werken als je een keer hard tegen dat kastje slaat? Misschien blijft er een relais plakken.

Re: wat the fruck?! (electrische ramen)

Geplaatst: 04 Apr 2009, 10:54
door Nick
nee geweld heeft nog niks opgelost..

En kan best dat de bestuurders en passagierszijde voor zowel ramen als cv geschakeld zijn, maar de cv aan de passagierszijde doet het prima... zo ook mn afstandbediening, daar is niks mis mee.

Nou ik heb hem gisteren MOETEN rijden omdak ergens heen moest voor mn werk, en laat ik je vertellen, das NIET FIJN met potdichte ramen in de file op de A15 om 13:00 smiddags..

Re: wat the fruck?! (electrische ramen)

Geplaatst: 04 Apr 2009, 15:00
door Nick
goed, alles wat in de deur zit (dat relais, knoppendoos, stekker van de spiegelknopjes) krijgt maar 6,3 volt met het contact aan.

de rubberslang die de draadjes beschermd waar ze van deur naar chassis gaan herbergt GEEN stekker aan beide kanten.

en de het zekeringsvakje van de electrische ramen krijgt wel gewoon 11.9 volt...

Re: wat the fruck?! (electrische ramen)

Geplaatst: 04 Apr 2009, 15:25
door Paul
Kijk aan, we komen er wel Nick.
Toch is er ergens een stekker die de kabelkoom van je deur verbind met de hoofdkabel.
Locate it...

Re: wat the fruck?! (electrische ramen)

Geplaatst: 04 Apr 2009, 15:46
door Nick
zoals het er nu naar uitziet gaan alle draden uit de deur rechtstreeks naar de fusebox... kan proberen de fusebox even te laten zakken...

Re: wat the fruck?! (electrische ramen)

Geplaatst: 04 Apr 2009, 16:23
door Nick
mijn bewijs dat er geen verzamelstekker is staat in het haynes stappenplan van de deur verwijderen:

- unplug all electrical connections, groundwires and harnass retainingclips from the door. (note: it's a good idea to label all connections)
- working through the speaker hole and door opening, detach the rubber conduit between the body and door. Then pull the entire wiring harnass through that hole and remove it from the door.

Re: wat the fruck?! (electrische ramen)

Geplaatst: 04 Apr 2009, 16:36
door Paul
ok maar die "entire wiring harnass" zal toch wel ergens d.m.v. een stekkerverbinding op iets aangesloten zijn?

Re: wat the fruck?! (electrische ramen)

Geplaatst: 04 Apr 2009, 17:07
door Nick
zo ver ik kan zien verdwijnt de bos draden die uit de deur komt rechtstreeks in de enorme bos draden boven de fusebox!

Maargoed, ik heb weer een update:
toen ik voor de laatste keer het hele knoppenpaneel door wilde meten kreeg ik weer allerlei rare waarden (ik weet onderhand welke draden 'hot' zijn als het contact aanstaat). Toen viel mijn oog op een stukje blootliggend metaal van de deur en ik besloot de - van mn voltmetertje eens tegen het metaal te houden en weer te meten... en ja hoor, perfect 11.9 volt op alles wat 'hot' hoort te zijn...

Dus duidelijk een groundproblem met alle massas die de deur ingaan.. maar waar the fuck die normaal aard, geen idee! ik zat al te denken om mss gewoon alle zwarte draadjes in de deur bij elkaar te nemen en ze gewoon op een stuk metaal aan de deur zelf te maken.. maar zoals coen al waarschuwde, als het een geschakelde massa is, resulteert dat waarschijnlijk in allerlei ongewenste handelingen van electrische voorzieningen zonder dat ik een knopje indruk...

ideeen?

Re: wat the fruck?! (electrische ramen)

Geplaatst: 04 Apr 2009, 17:10
door Coen
Kan je dat niet uit het elektrische schema van je hayens herleiden hoe of die geschakeld is?

Re: wat the fruck?! (electrische ramen)

Geplaatst: 04 Apr 2009, 17:17
door Paul
hmm, zo maar alles aan elkaar knopen is nogo.
Maar je hebt haynes?
Dus electrisch schema...

Re: wat the fruck?! (electrische ramen)

Geplaatst: 04 Apr 2009, 17:20
door Paul

Re: wat the fruck?! (electrische ramen)

Geplaatst: 04 Apr 2009, 17:54
door Hans
Lijkt me sterk dat de massa geschakeld is... de deur zelf is trouwens geen goede massa ivm. de scharnieren. En wie zegt dat alle zwarte draden massadraden zijn? Lijkt wel logisch maar je weet het nooit... in ieder geval, je bent er heel dichtbij! :thumbsup: