Vreemd probleem ontsteking ford probe 2.0 16v '94

Voor alle overige technische vragen
fordlimburg

Vreemd probleem ontsteking ford probe 2.0 16v '94

Berichtdoor fordlimburg » 16 Jun 2009, 21:06

===UPDATE===
Ik heb hem nu eindelijk zover dat hij vonkt maar ontsteken wil nog niet echt.
Het is nu een kwestie van elk keer een tandje verder om maar op de gok te kijken of hij ontsteekt.
Heeft iemand wellicht een idee hoe dit goed afgesteld moet worden. Ik kan er helaas nergens geen schema's of dergelijke van vinden. Ik heb iets gevonden maar dat is van een V6 dus net weer iets anders. Ik heb een 4 cilinder.
---------------------
Heeft tevens iemand wellicht een idee hoe de startonderbreking te omzeilen/volledig uit te schakelen is? Er zit iets van startonderbreking in maar ik heb hier helaas geen kastje/afstandsbediening voor.
===UPDATE===



Ik zal het even proberen uit te leggen.

Ik heb een vreemd probleem met mijn Probe.

Ik heb de auto al een tijdje maar sinds vorige week wanneer de moter warm loopt stopt hij er ineens mee.
Waneer de auto weer een tijdje stilstaat (afgekoeld is) doet hij het ineens weer.

2x heeft de anwb er naar gekeken en die gaven aan dat het met de ontsteking te maken had.

Opeens deze week doet hij helemaal niks meer wil niet meer starten. Moter draaid wel gewoon rond maar wil op een of andere manier niet ontsteken.
DIS ontstekings module vervangen geprobeerd af te stellen maar ook hier geen ontsteking.

Weet iemand of er wellicht nog ergens een bobine of dergelijke zit die dit zou kunnen veroorzaken?
Zijn er ergens electrische schema's te verkrijgen waar meer op na te zoeken is?

Volgens mij zou de DIS module voor dit proces moeten zorgen maar blijkbaar heeft dit het probleem niet opgelost en zit het hem nog ergens anders in.

Wie kan mij helpen... ik ben ten einde raad.


(Op de foto is te zien welk onderdeel vervangen is)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
Laatst gewijzigd door fordlimburg op 19 Jun 2009, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom
Probe forever
Berichten: 683
Lid geworden op: 09 Dec 2006, 18:42
Locatie: Sliedrecht
Contact:

Re: Vreemd probleem ontsteking ford probe 2.0 16v '94

Berichtdoor Tom » 16 Jun 2009, 21:53

Bobine en onsteking zitten beide in het blokje dat op het plaatje staat.

Kijk even of hij wel vonkt met starten.
'01 Dodge Ram 1500 Quad Cab Sport Pick-up

SOLD:
Afbeelding
Probe GT 2.5 24V E2 '96 Rio Red
Lowered 50/35, Custom Exhaust, Hei-Mod, MSD External Coil

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: Vreemd probleem ontsteking ford probe 2.0 16v '94

Berichtdoor Wim9516V » 16 Jun 2009, 22:54

Je probleem is bekend. Is inderdaad de interne bobine in de verdeler die begint stuk te gaan.

Je hebt het juiste onderdeel vervangen, maar is hij ook correct gemonteerd? Als de vertanding niet correct staat, zal ie niet vonken. Of slechts 1 korte keer.

Dus je hebt nu 2 opties: Nieuwe DIS is niet correct geinstalleerd of nieuwe DIS is defect.

Nieuwe is makkelijk te vervangen, als je maar oplet dat de verdeler exact hetzelfde staat bij de oude en de nieuwe. Als ie 180 graden verkeerd staat dan gaat het niet lukken. Enige optie is dan kleppendeksel eraf en hem correct zetten (cyl 1 boven, nokkenassen met gleuven naar boven, merkteken op as DIS gelijk met merkteken onder kleppendeksel.

Succes,

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: Vreemd probleem ontsteking ford probe 2.0 16v '94

Berichtdoor Coen » 17 Jun 2009, 16:24

Ik ga het nog niet te hard schreeuwen maar als bovenstaande oplossing je nog niet verder helpt:

http://www.ford-probe-driver.de/set_red ... fahrsperre

De startonderbreking van de probe (als je die hebt) kan ook erg irritant worden...
Tot nu toe lijkt het het meeste nog op een ontstekingsprobleem aangezien de fout in de startonderbreking niet echt warmte gevoelig is, maar het kan ook stom toeval zijn...
Kijk eerst maar na zoals wat Tom en Wim je al verteldt hebben wat betreft de ontsteking en ga dan eens naar de onderbreking kijken als je zeker weet dat de fout niet bij de ontsteking licht...
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom
Probe forever
Berichten: 683
Lid geworden op: 09 Dec 2006, 18:42
Locatie: Sliedrecht
Contact:

Re: Vreemd probleem ontsteking ford probe 2.0 16v '94

Berichtdoor Tom » 17 Jun 2009, 21:35

even een hersenkronkel van mijn kant....

Bij mij zit de startonderbreker (die ik uit kan zetten via de afstandbediening) voor de startmotor.
Normaal gezien doet de startmotor het niet als deze startonderbreker is ingeschakeld.

Zou het kunnen dat er (origineel?) nog een startonderbreker inzit die na de startmotor zit en alleen de onsteking uitschakeld?
'01 Dodge Ram 1500 Quad Cab Sport Pick-up

SOLD:
Afbeelding
Probe GT 2.5 24V E2 '96 Rio Red
Lowered 50/35, Custom Exhaust, Hei-Mod, MSD External Coil

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: Vreemd probleem ontsteking ford probe 2.0 16v '94

Berichtdoor Coen » 18 Jun 2009, 17:49

Als die niet goed onklaar is gemaakt zou dat idd kunnen :roll: denk ik...
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron