Distributie riem met poelies?

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
ba-lijklema
Probe owner
Berichten: 192
Lid geworden op: 03 Jul 2007, 11:16
Locatie: Sneek
Contact:

Distributie riem met poelies?

Berichtdoor ba-lijklema » 21 Jun 2009, 14:38

Nu wil ik graag mijn distributie riem e.d. laten vervangen, maar bij de garage willen ze 450euro voor alleen de riem en poelies hebben en 200euro voor het inbouwen. Omdat een andere garage mij de vorige keer 1375euro heeft afgetroggeld voor het vervangen van deze dingen bij mijn vorige Probe en bij mijn huidige Probe het vervangen van de twee aandrijfhoezen 500euro heeft gekost, heb ik eens even op de ProbeStore gekeken wat het spul daar kost en heb de volgende onderdelen kunnen vinden:

Cam Belt & Pulley Kit - Probe 24v/Mazda V6 engines - Standard => http://www.fordprobestore.co.uk/store/product_info.php?cPath=68_23_43&products_id=1640

Cam Belt & Pulley Kit - Probe 24v/Mazda V6 engines - HQ Spec => http://www.fordprobestore.co.uk/store/product_info.php?cPath=68_23_43&products_id=317

Heeft iemand een idee wat het te merken verschil kan zijn tussen deze twee sets? En is dit hetgeen ik nodig heb?

Alvast bedankt.
Afbeelding

Ford Probe 6 cilinder 24V, zwart, cruise-control, 1997, alarm, zwarte lederen bekleding, sleepy quad angle eyes, quad 8000K Xenon, LED verlichting.

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Distributie riem met poelies?

Berichtdoor Paul » 21 Jun 2009, 15:33

Wat het verschil is weet ik niet maar ik zou als jou was voor de HQ Spec gaan.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Whitefinish
Probe learner
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 Feb 2009, 18:00

Re: Distributie riem met poelies?

Berichtdoor Whitefinish » 21 Jun 2009, 15:40

Denk dat het slim is om Mark (van probestore) eens te mailen.

Hij geeft altijd heel goed advies en kijkt ook echt naar jou persoonlijke situatie.

Gebruikersavatar
ba-lijklema
Probe owner
Berichten: 192
Lid geworden op: 03 Jul 2007, 11:16
Locatie: Sneek
Contact:

Re: Distributie riem met poelies?

Berichtdoor ba-lijklema » 21 Jun 2009, 16:44

Ok bedankt!
Ik heb onderstaande vraag even bij de ProbeStore gedeponeerd. Nu maar even afwachten wat het antwoord zal zijn. Ik laat het jullie wel weten.


================== begin bericht ==================

Hello,

I would like to ask Mark a question:

My 24v 2.5 Ford Probe from 1997 has run for 110.000km now, and I would like to change the distribution belt and pulleys.
I found two different sets in your store, the “Cam Belt & Pulley Kit - Probe 24v/Mazda V6 engines – Standard” and the “Cam Belt & Pulley Kit - Probe 24v/Mazda V6 engines - HQ Spec”.
My question is: what is the difference and can you notice the difference? Which set would you advice and why?
I’m looking forward for your answer.

Thanks and Regards, Bauke

================== einde bericht ==================
Afbeelding

Ford Probe 6 cilinder 24V, zwart, cruise-control, 1997, alarm, zwarte lederen bekleding, sleepy quad angle eyes, quad 8000K Xenon, LED verlichting.

Gebruikersavatar
ba-lijklema
Probe owner
Berichten: 192
Lid geworden op: 03 Jul 2007, 11:16
Locatie: Sneek
Contact:

Re: Distributie riem met poelies?

Berichtdoor ba-lijklema » 22 Jun 2009, 10:09

Zie hier dan zijn antwoord:

============= begin bericht =============

Either set is fine. Just different brands really.

Mark

============= einde bericht =============

Hmmm... Lijkt dus niets uit te maken. Maar vanwaar het grote prijsverschil dan?

Weet iemand van jullie misschien waar dat aan kan liggen?

Ikzelf denk aan het duurdere HQ-setje, want dat klink beter. Maar goed, wie zal het zeggen?...
Afbeelding

Ford Probe 6 cilinder 24V, zwart, cruise-control, 1997, alarm, zwarte lederen bekleding, sleepy quad angle eyes, quad 8000K Xenon, LED verlichting.

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Distributie riem met poelies?

Berichtdoor Nick » 22 Jun 2009, 11:51

goedkoop is vaak duurkoop, het is maar net hoe je met je budget zit. Kan je het prijsverschil missen? Ga dan voor de dure.. Moet je elk dubbeltje 3x omdraaien, gewoon voor de goedkope gaan.
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Distributie riem met poelies?

Berichtdoor Paul » 22 Jun 2009, 14:08

Wat Nick zegt maar zou toch voor de HQ spec gaan.
Die 3 joetjes wat het extra kost ben je over een paar dagen al weer vergeten en je hoeft zowiezo de eerste 90K niet meer he.

Maar waterpomp en 2 nieuwe snaren heb je op zijn minst ook nodig, kost je ook niet de hoofdprijs hoor.
Misschien ook 2 nieuwe lagers voor je spanrolletjes voor de riemen (goedkoop) en een spanner voor je d-riem (duur).
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: Distributie riem met poelies?

Berichtdoor Wim9516V » 22 Jun 2009, 14:53

Heb de HQ-spec gekocht laatst. Is gewoon een iets beter merk. Mocht je de riem vervangen als deal bij verkoop van je Probe, dan koop je de stock. Hou je van je Probe en wil je zeker zijn dat de riem en vooral de lagers zo lang mogelijk meegaan, dan koop je de HQ-spec... :mrgreen:

2 maanden geleden vervangen, en inderdaad gelijk met de waterpomp erbij. Denk ook aan de riemspanner, die had ik eigenlijk ook mee willen vervangen. En spruitstuk pakkingen heb je ook nodig, want dat moet er ook af. Dan kan je ook gelijk aan klepdeksel pakkingen denken (met bout seals) want die moeten er ook af (en meestal lekken ze toch vroeg of laat).

Werk was wel bijna een dag, maar gratis omdat ik het zelf deed... :mrgreen: Wel goed opletten dat de riem er juist op ligt, was iets ingewikkelder dan bij de I4.

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Distributie riem met poelies?

Berichtdoor Nick » 22 Jun 2009, 15:04

Das een goeie van Paul, vergeet zeker de D-riem spanner niet! Kost helaas even wat, maar moet zeker gebeuren! Anders kan je net als ik nogmaals het hele zooitje openmaken om dat ding te vervangen zodra die gaat tikken. En dat gaat ie! kwestie van tijd, zwak punt bij deze motoren.
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Distributie riem met poelies?

Berichtdoor Paul » 22 Jun 2009, 18:20

Wim9516V schreef:En spruitstuk pakkingen heb je ook nodig, want dat moet er ook af. Dan kan je ook gelijk aan klepdeksel pakkingen denken (met bout seals) want die moeten er ook af (en meestal lekken ze toch vroeg of laat).


Nou nou Wim, jij bent wat van plan hoor :biertje:
Hoeft er niet af hoor...
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
ba-lijklema
Probe owner
Berichten: 192
Lid geworden op: 03 Jul 2007, 11:16
Locatie: Sneek
Contact:

Re: Distributie riem met poelies?

Berichtdoor ba-lijklema » 22 Jun 2009, 19:18

Hé, aan deze antwoorden hebben we wat aan! Bedankt!

Dit heb ik in het winkelwagentje staan:

Cam Belt & Pulley Kit - Probe 24v/Mazda V6 engines - HQ Spec Zit die D-riem spanner bij deze set?
Water Pump - Probe 24v/Mazda V6 engine - 32mm Spigot - Most cars
Accessory Belt Set - Probe 24v with A/C - Gates HQ Spec Zijn dit de voorgestelde riemen?
Accessory Pulley Bearing - Probe/MX-6/MX-3 1.8/323F 2.0/626 Zijn dit de lagers voor de spanrolletjes?

Is dit voldoende, of moet er nog meer bij? Zoals bijvoorbeeld het voorgestelde pakkingset, of is deze toch niet echt nodig? (Ik wil het wel even in 1 keer goed, dat wel.)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Afbeelding

Ford Probe 6 cilinder 24V, zwart, cruise-control, 1997, alarm, zwarte lederen bekleding, sleepy quad angle eyes, quad 8000K Xenon, LED verlichting.

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Distributie riem met poelies?

Berichtdoor Paul » 22 Jun 2009, 19:29

Winkelwagentje ziet er piccobello uit.
Die lagers moet je wel 2 van bestellen dus 2 keer.

Koelvloeistof heb je nodig en een beetje vloeibare pakking voor de waterpomp, voor de zekerheid...

Bij mijn weten hoeft het spruitstuk en kleppendeksels er niet af, heb zelf daar een how-to over geschreven.
Maar ik had toen ook de motor uit mekaar liggen maar weet bijna zeker dat het niet hoeft...aanslag op mijn geheugen grrr
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
ba-lijklema
Probe owner
Berichten: 192
Lid geworden op: 03 Jul 2007, 11:16
Locatie: Sneek
Contact:

Re: Distributie riem met poelies?

Berichtdoor ba-lijklema » 22 Jun 2009, 19:54

Ok bedankt! Ik zal de spullen bestellen!
Afbeelding

Ford Probe 6 cilinder 24V, zwart, cruise-control, 1997, alarm, zwarte lederen bekleding, sleepy quad angle eyes, quad 8000K Xenon, LED verlichting.

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Distributie riem met poelies?

Berichtdoor Nick » 22 Jun 2009, 20:08

'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Distributie riem met poelies?

Berichtdoor Paul » 22 Jun 2009, 20:14

Oh ja, is mss ook wel handig =D>

Als je de tijd hebt om alles zelf te doen dan kan je testen of ie nog goed is en dan hoef je dat klote ding niet te bestellen maar als je de tijd niet hebt of moet laten doen dan is het verstandig om hem te vervangen.

Tsja, wel duur maar dat wisten we al haha.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron