Start onderbreker..

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Jankr » 31 Jul 2009, 18:06

http://www.carstylingoss.nl/CDV-aanslui ... E166F1.jpg


oke, ik heb het nu als volgt gedaan:

Groen/wit (CV) aan Groen/Zwart (Relais)
Blauw/wit (CV) aan Groen/Zwart (Relais)

Groen/geel (CV) aan Wit/Groen (Relais)
Blauw/geel (CV) aan Wit/Groen (Relais)


Want volgens hans zijn schema is Groen/zwart(relais) 12v en 3,5v, dus vandaar dat ik Open en Dicht van de cv beide op die Groen/Zwarte draad van het relais heb gedaan...

maar nu gaat hij enkelt op slot, maar niet van slot, je hoort het motortje op dat moment wel, maar open gaan doet hij niet..
wat zit er verkeert?

(Schema van de cv staat in de vorige post)
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Hans » 31 Jul 2009, 23:24

Jankr schreef:...dus vandaar dat ik Open en Dicht van de cv beide op die Groen/Zwarte draad van het relais heb gedaan...


Heb je het 4k7 weerstandje wel aangebracht, en precies zoals in de how-to op de relaisontacten aangesloten?
Ik denk het niet... en dan gaat hij inderdaad alleen dicht omdat er alleen 12v op staat (= dicht) en geen 3,5v (= open). Meet maar na op de groen/zwarte draad.
Door het 4k7 weerstandje wordt de spanning nl. omlaag gebracht naar 3,5v.
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Jankr » 01 Aug 2009, 11:27

er zit idd nog geen weerstandje tussen, en ik heb ook zo'n vermoeden dat ik nu het relais omzeep geholpen heb..

maar het klopt dus wel dat alle 2 de draden van de CV kast (Open en Dicht) op die ene draad (Groen/Zwart) van het relais moeten? enkelt dan een weerstandje er tussen..?
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor ProbePower » 01 Aug 2009, 18:05

Precies ;)

Je relais kun je daardoor niet gesloopt hebben... Het relais kan die 12v namelijk hebben, anders zou ook moet overlijden bij het dicht commando :p
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Jankr » 01 Aug 2009, 20:35

Idd is ook zo..

Maar weerstandje gehaalt, er tussen gezet.. en jahoor!
alle oude bedrading eruit getrokken, alles weer netjes weg gewerkt...

en na 7 dagen eindelijk weer toeren! :)

Bedankt!
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Hans » 01 Aug 2009, 21:53

Goed werk! 8)
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor John B. » 02 Aug 2009, 11:38

Nu nog even Full-Member worden als bedankje he, en daar doe je jezelf ook weer n plezier mee!
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Jankr » 03 Aug 2009, 18:09

Ehm, dat wou ik nog is even rustig bekijken...
Opzich ben ik nog maar net lid.

Alles op z'n tijd
Afbeelding

Died.


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron