Start onderbreker..

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Start onderbreker..

Berichtdoor Jankr » 21 Jul 2009, 20:46

In de probe zit dus zo'n start onderbreker, en niet zo maar één... zo'n rot chippie dat je in zo'n gleufje moet stoppen voor een paar tellen.
Achterlijk word je ervan! Steeds die sleutel weer uit het contact omdat je vergeet dat ding erin te stoppen..

Iemand ervaring met zo'n ding er tussen uit halen?
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Lauwe_killa
Probe enthousiast
Berichten: 486
Lid geworden op: 06 Mar 2009, 10:02
Locatie: Nieuwegein/Den Haag
Contact:

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Lauwe_killa » 22 Jul 2009, 06:51

ik heb er ook zo 1,
maar die van mij was al ontkoppeld en gezet op me koppeling,
als ik me koppeling niet intrap
start ie niet :lol:
Ford Probe 2.5 GT V6, RED, Cruise controll, Manual, Grey Leather
THAT'S THE WAYY!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Coen » 22 Jul 2009, 10:00

Dat is waarschijnlijk een later ingebouwdt systeem, zul je dus even moeten kijken waar die heen gaat en hoe je hem kan overbruggen...

Over die koppeling, dat hebben bijna alle US-probe's, van jou bouwjaar zowiezo Lauwe :wink:
Moet je effe zoeken op het wereldwijdeweb maar ik dacht dat het alleen om een stekkertje ging die je moest ontpluggen...
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Jankr » 22 Jul 2009, 11:10

Ja, heb hem her en der al geprobeerd te volgen, maar dat valt niet mee,
ik zal wel het een en het ander los proberen te rukken..

Het is eigenlijk echt een zooitje, centraledeurvergrendeling op afstand. werkt ook niet.. dan gaat gelijk het alarm af.. heel apart allemaal.
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Lauwe_killa
Probe enthousiast
Berichten: 486
Lid geworden op: 06 Mar 2009, 10:02
Locatie: Nieuwegein/Den Haag
Contact:

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Lauwe_killa » 22 Jul 2009, 14:21

succes ermee man ;)
Ford Probe 2.5 GT V6, RED, Cruise controll, Manual, Grey Leather
THAT'S THE WAYY!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Jankr » 22 Jul 2009, 18:24

Oke, de start onderbreker ligt er tussen uit, zijn zo'n 10 draadjes die vanaf het kastje afkomen en tussen andere draden zitten.. Viel opzich best mee.

Maar nu heb ik ook meteen het alarm er tussen uit geslingerd en en het CV kastje wat daar ook zit, nu moet de CV op afstand uiteraard gewoon goed blijven werken, maar dat is nu natuurlijk niet het geval, want de CVkast zit ook gekoppelt aan het alarmkast, heel fijn.

Bestaan er nou echt geen schema's over de CVkastje + de Ontvanger voor op afstand... ??

Ik heb me eigen een breuk gezocht op internet, maar kan gewoonweg niks vinden!
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Coen » 22 Jul 2009, 18:39

Sorry, voor de geavanceerde vragen over draadjes moet je even wachten op iemand anders...
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor ProbePower » 22 Jul 2009, 18:43

Als de CV een aparte unit is, kun je door middel van meten de boel opnieuw verbinden...

Over het algemeen is rood + en zwart - (kun je na meten, om te zien of de unit uberhaubt wel stroom krijgt)... laat die aangesloten en de rest van de draden laat je los hangen... Meet dan met de multimeter de overige draden wat ze doen wanneer je een commando geeft via de AB... Op die manier komen we wat verder ;)
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Jankr » 22 Jul 2009, 21:24

Ja snap ik, maar het zijn er wat meer dan plus/min zeg maar.
ik snap de wisseling van open naar dicht nog niet erg, want ik krijg hem wel open, maar dan kan hij ook echt alleen maar open (dichtgaan doet hij dan niet)
en als ik de draadjes bij het motortje omdraai krijg je het tegen overgestelde (alleen maar dicht.)
Ik neem aan dat dat CV kastje dat toch moet wisselen.. al zal ik vast ook wel een draadje verkeerd hebben zitten.

Het rotte is ook dat de Ontvanger van de CV (=4 draden) eigenlijk op het alarm hoort, dus die moet ik er tussen bakken..


(Owja, ik las ook nog ergens hier dat die deurpanelen (uit 2 delen) erg fragiel waren... niks over gelogen zeg! Had zo 2 delen =D> )
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Paul » 22 Jul 2009, 21:49

Open en dicht werkt met twee verschillende voltages.

Als je er echt niet uitkomt dan is het mss wel verstandig om alles eruit te knikkeren en dan een nieuw alarmpje met cv te kopen.
Of alleen CV.
Is tegenwoordig niet zo duur meer, paar tientjes ofzo.

Heb ook een nieuw alarm met CV erop gezet.
Oude was echt een spaghetti aan kabels en allemaal losse modules en begon een eigen leven te leiden.

Nieuw alarm en CV inbouwen is een eitje met gebruiksaanwijzing...
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Paul » 22 Jul 2009, 23:23

'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor ProbePower » 23 Jul 2009, 10:35

Wat ik bedoelde is dat je unit van de CV actief moet houden door hem stroom te geven...

Daarna kun je met de multimeter alle andere draden meten en ontdekken wat er gebeurd wanneer je een het lock of unlock knopje op de afstandsbediening drukt... Zodra je dat weet (opschrijven dus) kun je doormiddel van de how to van Hans (weaco keyless entry) het draden schema van de Probe erbij pakken en die combineren met wat je zelf opgeschreven hebt ;)

Maar zoals Paul zegt, het open en dicht gaan gebeurd met slechts 1 + draad... Daar gaat 12v door heen voor open en 3,5v voor dicht (pin me er niet op vast, kan ook nog iets lager zijn en andersom, zie de vermelde how to van Hans om die waarden te vinden)

Met het 2 draadssysteem werkt het echter ook bij de Probe (zoals ik dat zelf heb gedaan met 2 gelijke voltages), maar dan moet je achter het lock/unlock relais gaan zoeken... Die zit rechtsonder het dashboard aan de passagiers kant.. Je hoort hem wel tikken als je de deurschakelaar op de deur zelf gebruikt...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Jankr » 23 Jul 2009, 20:38

Ik ga volgende week even zo'n nieuw CV kitje halen (alles staat nu aan de kant geschoven ivm weekendje zwartecross :biertje: )

Dus dan maar even alles opnieuw fixen, want dit is echt een zooitje..
in ieder geval bedankt voor de hulp!
ik gooi het wel in de groep als 't voor elkaar is (of als iets weer is niet lukt natuurlijk :mrgreen: )
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor Jankr » 31 Jul 2009, 14:34

Dus...

Nieuwe CV kastje aangeschaft.
Een Auto-Style TE 166F.. (Niet bepaalt ''je van het'' maar who gives a...)

Maarrrr...

Nu lukt het (uiteraard) nog niet zo goed,
Dit is het bijbehorende schema : KLIK

Nu zijn de kabels van stekker 1 mij wel duidelijk:
Black
Yellow
Red
Purple

maar de stekker/kabels voor de centrale vergrendeling totaal niet..
(Dus Green/Red Green/White etc..)

Waar moeten die nou aan? moet ik het Positief schema aanhouden? of het negative? of de motor schakelaar gestuurde?

en zo welke.. waar moeten dan de kabels op? (wat dat schema snap ik niet helmaal)

help.. :(
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
ProbePower
Slave of a probe
Berichten: 3146
Lid geworden op: 23 Okt 2004, 20:47
Locatie: Franeker
Contact:

Re: Start onderbreker..

Berichtdoor ProbePower » 31 Jul 2009, 14:48

Je link werkt niet...

Maar anyway,

Als het goed is zit er op die unit een 'open' draad en een 'lock' draad... Die kun je wel terug vinden op je schema die je erbij hebt gekregen... Combineer die met het schema van Hans die hij gemaakt heeft bij het installeren van een Weaco CV... Deze staat wel in de How To sectie van het forum...
Afbeelding
'93 Probe GT - KLZE *SOLD*


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron