Paar probleempje's

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
tino
Probe enthousiast
Berichten: 403
Lid geworden op: 08 Dec 2008, 14:11
Locatie: Sliedrecht

Re: Paar probleempje's

Berichtdoor tino » 05 Aug 2009, 21:08

Haha ik doe me best :mrgreen:
'95 rio red 24v probe GT (sold)
BMW 318 E46

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: Paar probleempje's

Berichtdoor Wim9516V » 06 Aug 2009, 13:30

Sorry Tino! :mrgreen:

Om de verwarring helemaal weg te nemen (en wat extra drank te scoren) heb ik nog eens goed op de radiateur fans gelet:

De linkse (of rechtse als je ervoor staat) draait continu op alle standen behalve floor, vent en off (sorry Paul) :mrgreen:

De rechtse (of linkse als je ervoor staat) draait enkel met tussenpauzen (en veel harder, hang samen met de AC compressor aan/uit) op alle standen behalve floor, vent en off (sorry again Paul) :twisted:

Dat is zoals een goed werkende AC het ook hoort te doen. Zoniet dan is er iets mis met de AC (drukschakelaar, CPU, radiateur relais (2x), etc.

Daar zult U het mee moeten doen heren! :D

Greetz,

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
tino
Probe enthousiast
Berichten: 403
Lid geworden op: 08 Dec 2008, 14:11
Locatie: Sliedrecht

Re: Paar probleempje's

Berichtdoor tino » 06 Aug 2009, 13:36

Aha, nogmaals dank!
'95 rio red 24v probe GT (sold)
BMW 318 E46

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: Paar probleempje's

Berichtdoor Coen » 06 Aug 2009, 14:50

Heb ik toch nog een opmerking over wim :mrgreen:

De linkse (of rechtse als je ervoor staat) draait continu op alle standen behalve floor, vent en off


Weet je dat zeker? :P
Als de motor koud is doet die weinig normaal gesproken :roll:

Voor de rest ben ik het met je eens :smt023
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Paar probleempje's

Berichtdoor Paul » 06 Aug 2009, 15:15

De linkse (als je er voor staat rechts) draait alleen als de PCM/ECU info heeft gekregen van de ECT sensor (engine coolant temperature).
ECT sensor >>>> PCM/ECU >>>> cooling fan relais >>>> fan slaat aan...
En weer uit als de temperatuur oke is en dit feest herhaalt zich continu :wink:
Natuurlijk heeft deze fan helemaal nix met het AC gebeuren te maken.

De rechtse (als je er voor staat links) is de AC fan en is ook een stukje kleiner.
Kan zijn hoor Wim dat je daarmee gelijk hebt maar in mijn geheugen draaide ie bij mij op alle standen behalve "off" met een lege AC :biertje:
Kan dat jammer genoeg niet testen op dit moment want mijn complete middenconsole met knoppen ligt er uit...
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
tino
Probe enthousiast
Berichten: 403
Lid geworden op: 08 Dec 2008, 14:11
Locatie: Sliedrecht

Re: Paar probleempje's

Berichtdoor tino » 06 Aug 2009, 16:47

Nog even een ander vraagje. Wat moet ik als ik met de probe gaat rijden allemaal vervangen/verversen:
- motor olie
- benzine filter
- luchtfilter is zoiets aan te raden op standaart blok http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... ts_id=1314 ?
- olie filter
- bougies
- koelvloeistof ?
- De K.A.W 's :mrgreen:

Waar moet dit lijstje nog mee aangevuld worden?

En als de remklauwen vervangen moeten worden zit ik te denken om meteen alle klauwen + schijven voor het mooi te vervangen (aangezien die allemaal behoorlijk onder het roest zitten) voor iets wat er nog een beetje leuk uitziet(en niet weer meteen roest), maar dat licht eraan wat al het andere gaat kosten en wat die remmen dan gaan kosten. Iemand suggesties voor leuke remmen, die nog redelijk betaalbaar zijn.
'95 rio red 24v probe GT (sold)
BMW 318 E46

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Paar probleempje's

Berichtdoor Paul » 06 Aug 2009, 17:06

Lijstje is wel aardig compleet zo Martijn.
Remolie zou ik er nog bij doen.

Luchtfilter is ook prima van de Probestore.

Koelvloeistof, waarom niet als je toch bezig bent, kost ook niet de hoofdprijs he :biertje:

Tsja remmerij, wat vind jij een redelijke prijs?
Probestore heeft aardig wat schijven en blokken en natuurlijk de klauwen.
Brembo schijven plus EBC blokken is goed en betaalbaar.
Wil je net wat extra dan kom je in de grooved, drilled, slotted schijven.
Iets duurder natuurlijk...

Wil je geen roestige schijven dan zijn er de zink plated schijven, zit een laagje op zodat het niet roest.

Als je nieuwe klauwen besteld dan ook meteen de anti rattle kit, zijn veertjes en klemmetjes die de blokken op de plaats houden zeg maar.
Ook gelijk een shim kit meebestellen, werkt beter als kopervet en is tegen het piepen.

En als je dan nog een paar dukaten overhebt en je wil het gelijk helemaal goed doen dan bestel je stainless steel remleidingen erbij.
Is beter als de standaard rubberen leidingen, geen expansie dus beter en harder remmen...
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
tino
Probe enthousiast
Berichten: 403
Lid geworden op: 08 Dec 2008, 14:11
Locatie: Sliedrecht

Re: Paar probleempje's

Berichtdoor tino » 06 Aug 2009, 17:16

Oke bedankt!

Ik vind die ''grooved, drilled, slotted schijven'' er wel mooi uitzien.
Deze voor: http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... ts_id=2213
En deze achter: http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... ts_id=1644 .
En nog redelijk betaalbaar. Maar ik kan nergens de klauwen vinden.

Maar gaat het dan niet allemaal een beetje te hard remmen aangezien me blok nog gewoon standaard is?
'95 rio red 24v probe GT (sold)
BMW 318 E46

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Paar probleempje's

Berichtdoor Paul » 06 Aug 2009, 17:33

Ik heb die schijven zie http://forum.probeclub.nl/viewtopic.php?f=3&t=5274

<<< Hier staan de klauwen (brake calipers) >>>

Het kan nooit te hard remmen, goede remmen kunnen levens schelen! :wink:
Beter dat het te hard remt dan...
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Paar probleempje's

Berichtdoor John B. » 06 Aug 2009, 17:47

Je linkje naar het luchtfilter lijkt niet te werken...

Maar als ik opnieuw zou mogen kiezen, dan hou ik gewoon mijn eigen airbox, en leg daar een K&N of Green inlegfiltertje in, heb je ook geen gezeik dat je alleen maar warme lucht hapt, of het hele ding erafdondert 8)
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
tino
Probe enthousiast
Berichten: 403
Lid geworden op: 08 Dec 2008, 14:11
Locatie: Sliedrecht

Re: Paar probleempje's

Berichtdoor tino » 06 Aug 2009, 18:57

@ Paul bedankt voor de link! en die ziet er erg mooi uit!

@ john, vreemd de link doet het hier wel...
Maar kan je dan niet net zo goed een origineel filter houden.
En het gaat er juist om dat het er gewoon mooier uitziet, en klinkt 8)
Meer pk geloof ik niet echt in :P
'95 rio red 24v probe GT (sold)
BMW 318 E46

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Paar probleempje's

Berichtdoor Paul » 06 Aug 2009, 19:46

Link werkt hier ook gewoon.

CAI ziet er idd mooier uit, is iets luider en mits juist geplaatst toch echt een paar PK winst.
10 graden koudere lucht is 1 tot 1,5 PK extra...
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
tino
Probe enthousiast
Berichten: 403
Lid geworden op: 08 Dec 2008, 14:11
Locatie: Sliedrecht

Re: Paar probleempje's

Berichtdoor tino » 06 Aug 2009, 19:54

Maar dan moet de filter wel precies goed zitten. Want als het filter verkeerd geplaatst word levert het juist vermogen verlies op.

Als ik het goed begrijp zitten de leidingen om de filter onderdaan (bij de carter?) te krijgen er ook bij?
'95 rio red 24v probe GT (sold)
BMW 318 E46

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Paar probleempje's

Berichtdoor Paul » 06 Aug 2009, 20:08

Yup, filter plus die chromen buisjes en verbindingsrubber enzo.
Is compleet setje, zit zelfs een gebruiksaanwijzing bij :P
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
tino
Probe enthousiast
Berichten: 403
Lid geworden op: 08 Dec 2008, 14:11
Locatie: Sliedrecht

Re: Paar probleempje's

Berichtdoor tino » 06 Aug 2009, 20:10

Mooi! 8)
'95 rio red 24v probe GT (sold)
BMW 318 E46


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron