Engine out an revise!

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 28 Nov 2009, 14:12

Oke, naar mijn idee loopt de probe weer steeds iets beter..
Maar af en toe geeft hij bij de 2800 toeren wel eens een hele snelle inhoud stotter ( een echte TRRRRRRRRRRR) tot de 3000 en dan ''off he go's again''
Hij doet dat de ene keer erger dan de andere, soms niet.
En ik heb het idee dat het steeds minder word... iemand enig idee?

En hij loopt belabberd stationair, ook dat verschild heel erg..
bij een koude start enorm hoog stadionair.. en daarna verschilt het heel erg..
soms doet hij dan ook: Toeren oplopen en dan in 1 keer toeren zakken, en dan weer oplopen..
Hierbij denk ik iets met de vacum ook.. ook hier iemand een idee?
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Terr-E
Probe addict
Berichten: 1485
Lid geworden op: 22 Jun 2008, 20:14
Locatie: 's-Gravenhage
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Terr-E » 28 Nov 2009, 15:49

Ha ! Dit klinkt heel erg als mijn Probe.
Ik heb op dit moment een paar ideeen waar het aan ken liggen, maar ik ben absoluut geen monteur dus dat laat ik liever door de slimme mensen uitzoeken.
Ford Probe GT 2.5 24V 1996
Ford Probe 16V 1994
“Darkness beyond blackest pitch... Deeper then the deepest night.. King of Darkness who shines like gold on the sea of chaos.. I call upon thee, swear myself to thee.. Let the fools who stand before me be destroyed by the power you and I possess..."

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Paul » 28 Nov 2009, 16:09

Probleem 1 klinkt als een verdeler die soms niet doet wat ie wel moet doen: vonkjes geven.

Probleem 2, je hebt toch alle vacuumslangetjes geinspecteerd of vervangen en correct aangesloten?
Kan ook lucht in het systeem zijn.
Of krukassensor, als die niet helemaal pluis is dan geeft ie verkeerde informatie door en krijg je ook dat effect.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 28 Nov 2009, 17:47

-X-



Idd zo klinkt het inderdaad heel erg, maar er zit een splinternieuwe verdeler op, (Maar had er vandaag en gisteren geen last meer van) Mischien heel kortzichtig, maar zou dit ook niet enigzins tijdelijk door de nieuwe bougs komen?

Jah allemaal nieuwe vacum slangen, mischien toch die solonoid niet 100% na mijn reparatie ervan... of toch de pingelsensor aint working.

Ik zal hem morgen wel weer even proberen uit te lezen, lukte vorige keer niet erg..
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Coen » 28 Nov 2009, 19:27

Probleem 2 klinkt als lucht in het koelsysteem, effe goed ontluchten nog een keer ;)
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 02 Dec 2009, 20:50

oke, en hoe ga ik dit dan nu eens goed doen?
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Coen » 02 Dec 2009, 22:42

Motor koud, dop eraf van het koelsysteem, motor laten draaien, kachel op heet en volle toeren en wachten maar ;)

Je ziet dan vanzelf bubbeltjes komen in de vul opening, en af en toe even helpen met boeren kan natuurlijk ook helpen door in de slang tussen de radiator en de vulopening te knijpen totdat de vloeistof aan de rand staat en dan weer los laten natuurlijk, we willen niet morsen ;)
Als de boel droog komt te staan vul je een beetje bij en zo ga je verder totdat de fan aanslaat en dus ook je termostaat open springt...

Dan vul je hem zonodig nog een keertje bij en laat je hem nog even bellen als die dat wil en dan druk je de dop erop...

De IAC zit namelijk op een hoog punt, een fantastische hangplek voor eenzame luchtbellen die hier gezelschap zoeken, nadeel ervan dat hun er gaan samenhangen is dat de iac geen goede temperatuur meer weet en dus gaat galoperen...
Meestal is deze klus al klaar voordat de termostaat open gaat, maar voor de complete check kan je er natuurlijk even op wachten....

succes...

Mocht dit niet het geval zijn kunnen vacum slangen ook altijd nog de oorzaak zijn, effe goed rondfriemelen met een draaiende motor en luisteren hoe die reageert, of verdachte plekken inspuiten met remmenreiniger of carb reiniger... dan hoor je de motor hier ook wel op reageren mocht die dit opzuigen ;)
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dré
Probe addict
Berichten: 1382
Lid geworden op: 06 Jan 2008, 21:22
Locatie: Stein (L)
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Dré » 02 Dec 2009, 23:57

Klinkt mij bekend, Coen

Ik heb er ook lang naar gezocht!

Ik heb toen de IAC laten schoonmaken, en nu loopt die naar behoren +-750RPM
(heeft even geduurd dat wel)
Dré
Afbeelding
2.0 16V bj 1995 (Sold) but not forgotten
Suzuki Vitara 1.6 16V '91 Daily Car

Gebruikersavatar
Rene
Probe addict
Berichten: 1985
Lid geworden op: 04 Okt 2008, 12:50
Locatie: Beverwijk

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Rene » 03 Dec 2009, 15:56

met koude start zit ie altijd iets boven de 1000 toeren (weet niet pcies hoeveel) tot de temperatuur begint op te lopen, dan zakt ie gelijdelijk naar de 750a 800.

dit was laatst een stuk lager omdat me TB aardig aan het verstoppen was.
duidelijk verschil met de nieuwe, toeren zakken ook veel sneller als ie koud is.
PROBE 2.0 16V E2 Red
onderstuur :als je met de voorkant de muur raakt.
overstuur :als je met de achterkant de muur raakt.
pk's :hoe hard je de muur raakt.
koppel :hoe ver je de muur met je mee sleept.

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 03 Dec 2009, 20:25

Jah dit deed ik ook steeds toen hij het niet rond wilde pompen, en toen hij het eindelijk rond pompte, ben ik meteen gestopt.. dus mischien nog even door gaan :mrgreen:

En gasten, even kappen met de afkortingen.. ik volg het niet :-k

IAC? TB?.....
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Rene
Probe addict
Berichten: 1985
Lid geworden op: 04 Okt 2008, 12:50
Locatie: Beverwijk

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Rene » 03 Dec 2009, 20:49

sorry TB is gasklephuis (trottle body) IAC is Idle air control, geen idee waar die zit btw
PROBE 2.0 16V E2 Red
onderstuur :als je met de voorkant de muur raakt.
overstuur :als je met de achterkant de muur raakt.
pk's :hoe hard je de muur raakt.
koppel :hoe ver je de muur met je mee sleept.

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 03 Dec 2009, 21:00

Oke danku..

Nou aan het gasklephu... eh ik bedoel: ''TB" Zal het niet liggen, die is frisfruitig.
Afbeelding

Died.


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron