helaas nog druk, maar wel even wat inelkaar geflanst..
Laten we maar beginnen:
Eerst tuffen we het hok is naar binnen en halen we de kap er is af..
Gelukkig aan stekkers en slangen, leidingen en beugeltjes geen gebrek..
dus los maken en labelen die shizzle (ZUCHT!)
Anders weet ik natuurlijk nooit meer welk stekkertje precies waar moet, dit maakt het wat makkelijker
Maargoed, uiteindelijk (volgens mezelf) alle kabels stekkers etc... los!
Dus de aandacht maar richten op de aandrijfassen. Peace of cake! ... toch?
NEE! Geen ''Peace of cake'', nadat ik de wielophang klompen los had gegooid van de stabelisatie stang en de stuurstang, wilde de aandrijf as er NIET uit, dus maar besloten om heel de klomp er af te gooien en de aandrijf as met klomp en al uit de bak te trekken..
En daarna de as uit de klomp te slaan/persen
En dat lukte na een hoop getob aardig!
Tenminste... die wel in elk geval, Tot dat ik bij de bijrijders kant kwam, en er nog een beugel halverwege de as zat, die op het motorblok bevestig zat. Helaas wilde de beugel niet los, en er bij kunnen viel ook vies tegen, na toch wat getob kreeg ik de as er uit..
Maar hoe..............
Ik trok dus de complete lager uit het huis wat alverwege zit...
Maar goed, laterere zorg
Nu is het onderhand wel tijd om de engine er uit te kicken!
Daar is tinus takel al!
Met vaders die de takel pompt, en ik zal de motor wel eventjes de goede kant op sturen..
Alles los Jan? ;'' Jahoor, zeker weten!''
Nee dus..... Kwam nog het één en het ander tegen..
Eenmaal echt los weer verder takelen.. en hoppa!
Dit laat je achter:
Vervolgens de bak van de motor er af geknikkert:
En vervolgens de motor in de ''motor mobiel'' stoppen..
Vanaf daar stopt het even, want vanaf daar ik er een andere camera gebruikt, en die foto's staan nog niet op de pc.. helaas.
Vanaf af hier wordt het natuurlijk pas wat leuker..
Uiteraard heb ik nog veeeeel meer foto's, en veel meer detail. maar omdat helemaal uitgebreid te posten is te krap.
Ik ben echt veel te veel aan het werk en kan heel de tijd maar eventjes eraan klapkloten, behoorlijk kut!
Wel heb ik nog een foto hoe het er nu bij staat:
spruitstukken, kleppen deksels zijn er af, Nokkenstokken zijn er uit, distributie riem er af..
en alles wat los om je blok heen zit is er eigenlijk wel af..
Maar vanaf hier zal ik het proberen wat uitgebreider showen.