Engine out an revise!

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Richard » 03 Nov 2009, 06:18

ziet er goed uit! alleen de volgende keer mag je ook wel een beetje lachen op de foto hoor...
damn, je kjikt me daar toch een partijtje sacherijnig haha :mrgreen:
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
tino
Probe enthousiast
Berichten: 403
Lid geworden op: 08 Dec 2008, 14:11
Locatie: Sliedrecht

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor tino » 03 Nov 2009, 19:42

Ziet er erg goed uit!
'95 rio red 24v probe GT (sold)
BMW 318 E46

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Coen » 03 Nov 2009, 19:45

:smt023 :smt023 :smt023
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 03 Nov 2009, 21:01

Richard schreef:ziet er goed uit! alleen de volgende keer mag je ook wel een beetje lachen op de foto hoor...
damn, je kjikt me daar toch een partijtje sacherijnig haha :mrgreen:



Het was zondag he.. :wink:
En m'n arm voelt ook nog niet bijster lekker..
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 07 Nov 2009, 15:36

Howdy,

Ik heb dus de stekker van m'n pingelsensor afgetrokken (niet zo slim)
Maar nu snap ik er geen reet van, want het losse stekkerloze kabeltje vanaf
de pingel sensor heeft eigenlijk maar 1 draad..
Een rode, en een losse eromheen (zonder iso.) maar bij de stekker zit er een Zwart/rode en een witte...

Best een zooitje.

Iemand enig benul?
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Paul » 07 Nov 2009, 18:11

Dat heb je goed gedaan en als beloning mag je je IM er af halen en een andere klop-sensor plaatsen :mrgreen:

Code 5: Knock Sensor

Sensor Purpose:

This sensor, essentially a microphone, informs the PCME of pinging or detonation occuring within the engine combustion chambers. The sensor is biased to a DC voltage 2.5V by the PCME. It is located under the intake manifold on the KL 2.5L V6. When spark-knock is occuring, this "microphone" oscillates above and below this 2.5V bias by a few tens or hundreds of millivolts. The PCME reads this oscillation and determines from the magnitude of the oscillation how much knocking is occuring and it applies a retard to the ignition timing in an effort to stop the knock - which can be damaging if left unchecked.

Fault Description:

This code indicates that the voltage on the knock sensor A/D channel is above 3.75V or below 1.25V. No other checking is done.

PCME Fault Control Moding:

When Code 5 is present, the PCME is unable to know if knock is occuring. in the interest of engine longevity, an alternate main timing table is referenced that uses highly-reduced advance under high-load (low RPM/high airflow) conditions. The result is a moderate reduction in output power and a not-so-fun-to-drive Probe GT.

Memorization:

This code is memorized in the PCME non-volatile memory.

Things To Check When Diagnosing:

1. Check all connectors for cleanliness and tightness. Make sure no wiring has been pinched during recent engine servicing. The knock sensor is located under the intake manifold between the cylinder banks and the wiring can easily be damaged by ham-fisted mechanix.

2. Check for a connection between the sensor connector and the PCME.

3. Try a known-good knock sensor. If the condition persists, the PCME is probably bad.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 07 Nov 2009, 21:07

Hoezo?..

Alleen het stekkertje is eraf..

Maar het probleem is dat ik nu niet weet wat waar moet.. ook van de schema's word ik niet helderder, omdat vanaf de sensor alleen een rooie en een kale komen.. en niet de BLACK/RED and White draadjes zoals in het schema word aangegeven..
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Hans » 07 Nov 2009, 21:33

Jankr, je bent dus een "ham-fisted mechanic"... :mrgreen:
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 07 Nov 2009, 21:38

haha, zag het ''dik gedrukte'' niet :lol:

Niks hamfisted... hij bleef ergens achterhaken met tillen, dus die stekker zijn eigen schuld, de hufter!.
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Paul » 08 Nov 2009, 13:49

Schema is idd niet echt duidelijk.

Die losse draad van jou schijnt iets te zijn van afscherming maar it beats me...

Tsja, je kunt het proberen te verbinden en als je een code 5 krijgt, dan weet je dat je het niet goed gedaan hebt :mrgreen:
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 10 Nov 2009, 20:53

Jah precies, ik zie het wel. :D

Nu weer wat anders, zo'n rubbertje voor tussen je IM en injectie-rails, isnt easy to find, nu heb ik een nieuwe rubbertjes bestelt bij de mazda dealer, natuurlijk niet de officele, maar van een nieuwere, ze zijn exact het zelfde, en passen prima.. maar het enigste verschil is dat het midden gat wat groter is, omdat dat blote ijzeren kraagje er niet in zit...

Zou dat erg zijn? lijkt me niet toch...
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 13 Nov 2009, 14:36

GDVD&*##!$$%%^

Zit ik al fcking lang te wachten op m'n pakje van mark..
Ik mark al een paar keer gemailt, en die snapte het ook niet waarom het zolang duurde..

Kreeg ik vandaag mail van mark, dat GLS het pakje niet kon bezorgen vanwegen een fout adress..
er stond 1 letter in de straat naam verkeerd, maar de postcode en plaatsnaam etc klopte wel prima..
zijn die personen van GLS dan zo stom ofzo?

Goed, ik bellen met GLS.. jah het klopt, het pakje ligt al 5 dagen in het depot.. ''GO$$#$#@$VER''
''Nou, zullen jullie hem nu niet eens bezorgen dan?''
''Nee meneer, dat kan niet! Degene die hem verzonden heeft, moet nu het goede adres geven..''
"Maar beste mevrouw, ik vertel u hier alles, mijn adres, mijn naam, de fout in de adres, en jullie stomme order nummer!"
"Kan best zijn meneer, maar helaas..."

Sjonge jonge jonge.. weer langer wachten.. en de probe wacht op z'n stuff.
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Richard » 13 Nov 2009, 17:42

wtf slaat dat nou weer op... je hebt een order nummer...., das toch al genoeg bewijs...
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 13 Nov 2009, 20:57

Jah dacht ik ook..

Ik mark snel gemailt, en gelukkig is mark lekker snel, en die heeft gelijk naar cls het juiste adres gestuurt, hij stuurde me meteen een mail dat hij dat gedaan had..

dus ik cls weer bellen..

ik: "Jah, ik had net gebelt voor dat pakje, en hij heeft het goede adres doorgegeven, hoelang duurt het nu nog?''
Zei: '' Oh, nou ik heb nu nog niks gehad, maar als ik het vandaag nog hoor, is het er maandag''
ik: ''Nou ben ik lekker mee, zit er eigenlijk best wel op te wachten... kan ik het niet ophalen ofzo?''
Zei: ''Jahoor geen enkel probleem, u kunt het ophalen bij het Depot in Rotterdam''
ik: ''Oke, maar dan moet de verzender zeker alsnog eerst het goede adres sturen? ''
Zei: '' Neehoor, dan niet''
ik: '' Wat de .... waarom dan niet?''
Zei: ''Ja.. dan komt u het toch halen''

Wat de fack.. snap ik hun dan gewoon niet ofzo?

Maar ach.. als een jekko m'n pakje opgehaalt en al m'n spulletjes in huis :)
Echt een super gast die mark, snelle en goede hulp!
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 13 Nov 2009, 21:41

En weer wat.. (Ik stop m'n eigen berichten wel vol met berichten :mrgreen: )

Ik had gepland om er 10w40 er in te proppen, maar niet syntheties toch zeker?
Afbeelding

Died.


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron