Engine out an revise!

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 08 Sep 2009, 18:37

Paul schreef:Lekker bezig hoor :smt023
Wat bedoel je met: drijfstangen + zuigers uit hun fatsoen?


daar bedoelde ik gewoon mee dat ze eruit zijn. :D


Maar iniedergeval, het kan deze jongen gelukkig ook niet een keer even mee zitten...

Na de krukas goed geincpecteerd te hebben, blijkt de kapotte lager toch redelijk wat schade aangebracht te hebben, er zitten ligte groefjes in en hij is scheef afgesleten...

lekker hoor :(

Er komt vanavond nog even iemand kijken naar de krukas met een geleerd gezicht.
Maar ik ben bang dat ik z´n oordeel al weet.

Maar hoe dan ook zal de probe wel weer gaan rijden, al kost het me een vermogen.
dus op nieuw heb ik weer is een keuze..
Of een nieuwe krukas, OF een ander blok, en dan uiteraard wel een KL ZE blok..
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Paul » 08 Sep 2009, 21:06

Je dacht toch niet dat alles ging meezitten :biertje:

Tsja, wat is wijsheid :?:
Ik heb ook een keer bij een 323I E21 de lagerschalen eruit laten lopen maar was er gelukkig snel bij.
Hele blok uit mekaar gehaald, net zoals jou.
Maar de krukas was nog goed, oke minimale groefjes dus ik had mazzel 8)

Maar kern van het verhaal: je kan de krukas af laten draaien en dan overmaat lagerschalen erin.
Net zoals cilinder/zuiger verhaal...

Is denk ik het goedkoopst.

Als je een tweedehandsje ophaalt is ie ook niet perfect meer en als je een compleet ander blok ophaalt weet je eigenlijk ook niet wat je koopt...

Keuze is aan jou :!:
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 10 Sep 2009, 20:23

Jup jup,

Nou, de krukas + zuigers (met stangen uiteraard) + cilinder ligt nu bij de locale wijze mannen..

Krukas wordt afgedraaid met overmaats lagers (Zoals paul dus ook al zei)
De cilinder word ligjes gehoont..

Kwam helemaal goed volgens de boy's..

Dus nu wacht ik rustig m'n spulletjes terug af en ben ik bezig het blok lekker te cleanen en kleppendeksels klaar maken om te spuiten en ga zo maar verder..


Stiekem wilde ik nu wel erg graag een KLZE blok..
maar dat doen we mischien dan nog wel is in de toekomst, stel dat de E34 nooit komt :)
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Paul » 10 Sep 2009, 21:16

Als je toch de cilinders honingt...
Ik zou er dan toch wel ZE zuigers inpleuren...
Heb je alvast een hogere compressie, dus meer danoontje power.

Kun je later nog eens een keer een IM en koppen scoren als de E34 niet doorgaat.
Scheelt alvast een heel stuk :wink:
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 19 Sep 2009, 19:33

Zo,

Nuttige zaterdag vandaag!


Vandaag het spruitstuk en kleppendeksels onder handen genomen!

Het resultaat:

Eerst gestraalt, korrelige pijpen glad geschuurd en vervolgens gepolijst (ging niet bepaalt vanzelf) vervolgens de rest gespoten..
Nu denken jullie mischien van: ''Why de neuk heb je niet heel het stuk gepolijst''..
2 redenen: 1, Omdat ik het zo mooier vind, breekt lekker af (iedereen z'n ding toch?)
rede 2, Teveel werk.. [-X

Afbeelding
Afbeelding


Ook de lucht/kleppomp dinges mochten niet achterblijven.. details FTW!

Afbeelding

Vervolgens m'n handen op de klependeksels gericht..
Waarom rood?... Waarom niet? :wink:
Me like.. 8)

Afbeelding
Afbeelding

M'n vader aan het werk gezet met het creëren van een custom oil-cap,
aangezien hij nog al vrij handig is met de draai-bank :wink:


De Krukas is terug van de slijper, en de cilinder is volgende week ook terug, onderblok is ook gestraalt en gespoten maar ligt nog bij de monteurs..
Dus volgende week hopelijk weer wat inelkaar prutsen..

Rogier uit!
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Coen » 19 Sep 2009, 19:36

Nice =D>

Heeft idd wel iets, zo half om half :P
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Paul » 19 Sep 2009, 19:47

Netjes hoor Jan :smt023
Wordt weer een mooi en goed blokkie :thumbsup:
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 19 Sep 2009, 19:54

Danku, doet een Newbie deugd :P
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
tino
Probe enthousiast
Berichten: 403
Lid geworden op: 08 Dec 2008, 14:11
Locatie: Sliedrecht

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor tino » 20 Sep 2009, 12:25

Heel erg mooi!
'95 rio red 24v probe GT (sold)
BMW 318 E46

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 20 Sep 2009, 12:34

Iemand trouwens enig idee waar ik zo'n orginele Inlaat sticker vandaan haal, die boven op zit?
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Paul » 20 Sep 2009, 12:55

>>> klikkerdeklik <<<

Heb ik er laatst ook opgeplakt en motor heefd sindsdien 2 uur gedraait dus kan tegen de warmte.

vris solenoids1.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 20 Sep 2009, 13:01

Oké dan..
Ik had die sticker ook al gezien, maar ik dacht eigenlijk dat hij niet zou passen, en dat hij niet hitte bestendig was.. :)
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
ab haitsma
Probe forever
Berichten: 669
Lid geworden op: 17 Apr 2008, 19:38

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor ab haitsma » 20 Sep 2009, 14:23

heel netjes

John B.
Slave of a probe
Berichten: 2599
Lid geworden op: 15 Feb 2006, 10:35
Locatie: Middelburg
Contact:

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor John B. » 20 Sep 2009, 16:03

Je hebt ook verschillende stickers, die van de KLZE en de KLDE zijn anders...
'94 Probe. feat--> 2.5l V6 KLZE edition <-SOLD->
'04 Renault Megane 1.6l 16v citron vert.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Engine out an revise!

Berichtdoor Jankr » 20 Sep 2009, 16:20

Coen schreef:Natuurlijk zijn wij ook wel benieuwdt naar wat pic's van die gto :P


Bij deze, de GTO :wink:

Afbeelding
Afbeelding

En de Buik skylark van m'n pa

Afbeelding
Afbeelding

Helaas heb ik zelf geen foto's van de engine van de GTO, wel jammer, want die was ook compleet gereviseerd en de bay zag er erg best leuk uit..
Maar de GTO gaf nooit de pk's die hij moest geven.
De auto's hebben ze zelf alle 2 toen dr tijd helemaal opgeknapt
en zijn door m'n vader allebij overgespoten..

Helaas zijn ze al jaaaren weg.

Weer wat anders dan een probe :wink:
Afbeelding

Died.


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers