accu verplaatsen

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: accu verplaatsen

Berichtdoor Richard » 03 Aug 2010, 00:00

zo, lekker oud topic, maar wilde paul nog even hierover vragen of je die tekening of schema ook nog hebt..
en het kan volgens mij nog makkelijker. als ik PT zo eens doorlees, dan kan je gewoon een 50mm2 accukabel vanuit de kofferbak naar de enginebay trekken, en deze gewoon koppelen aan de oem plus kabel, dus verlengen eigenlijk..
in de kofferbak de - goed aan de massa zetten door idd een grounding kit.

en das alles geloof ik..
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: accu verplaatsen

Berichtdoor Paul » 03 Aug 2010, 13:27

Schema van de grounding kit heb ik vast nog wel ergens liggen, maar moet even zoeken.
Is geen rocket science btw :lol:

Kabeltje van goed massapunt links >>> voorste kleppendeksel >>> IM >>> achterste kleppendeksel >>> goed massapunt rechts.

Ja, je kunt hem gewoon koppelen aan de OEM +, maar ik vind/vond dat niet zo mooi.
Ik heb hem dus direct aangesloten op de startmotor, daarna naar de fusebox, en dan weer naar de dynamo.
Is even wat werk, maar kon gelijk de rest van de bedrading inspecteren/vervangen :P

Wel direct na de accu een zekeringkast met 100A ANL fuse plaatsen!!!
Dus de nieuwe relocatie wordt dan 2 keer gezekerd, 1 keer dicht bij de accu, en 1 keer op de oude 100A main fuse (is te ver weg namelijk)...
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: accu verplaatsen

Berichtdoor Richard » 03 Aug 2010, 14:29

doe maar 150A zeggen ze tegen mij op PT :P
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Noobstein91
Slave of a probe
Berichten: 3212
Lid geworden op: 16 Dec 2009, 18:43
Locatie: Reduzalem.
Contact:

Re: accu verplaatsen

Berichtdoor Noobstein91 » 03 Aug 2010, 14:41

dan moet je bijde 150 doen, anders heeft het nog weinig nut, maar dat wist je volgens mij ook wel. heb je meer kans dat die in de fusebox doorsmelt, dan die in de kofferbak.
!,,!. (Ford Racing) .!,,!

I Love The Blue Oval. :P
'94 Ford Porbe 16v (Rest In Many Pieces)
'94 Ford Probe GT hitting a tree is not a good thing to do. :P
It's an real Canadian. '95 Ford Probe GT
'00 Ford Ka Daily Driver...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: accu verplaatsen

Berichtdoor Paul » 03 Aug 2010, 14:56

^^^Yup^^^

Gewoon 100A doen makker.
Heeft over het algemeen geen nut om op 1 lijn 2 verschillende waardes te zekeren, moet jij weten :wink:

100A is voldoende en beter voor je, kost namelijk een paar milliseconden als er kortsluiting gebeurt aan de achterzijde!!!

Dynamo levert btw 90A, dus onzinnig om 150A te zekeren.

Sommige gasten op PT hebben een giga ICE on board, en om de accu's te voeden hebben ze een zwaardere dynamo geplaatst (bijv 140A), ja dan moet je 150A zekeren :wink:
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron