Pagina 2 van 2

Re: accu verplaatsen

Geplaatst: 03 Aug 2010, 00:00
door Richard
zo, lekker oud topic, maar wilde paul nog even hierover vragen of je die tekening of schema ook nog hebt..
en het kan volgens mij nog makkelijker. als ik PT zo eens doorlees, dan kan je gewoon een 50mm2 accukabel vanuit de kofferbak naar de enginebay trekken, en deze gewoon koppelen aan de oem plus kabel, dus verlengen eigenlijk..
in de kofferbak de - goed aan de massa zetten door idd een grounding kit.

en das alles geloof ik..

Re: accu verplaatsen

Geplaatst: 03 Aug 2010, 13:27
door Paul
Schema van de grounding kit heb ik vast nog wel ergens liggen, maar moet even zoeken.
Is geen rocket science btw :lol:

Kabeltje van goed massapunt links >>> voorste kleppendeksel >>> IM >>> achterste kleppendeksel >>> goed massapunt rechts.

Ja, je kunt hem gewoon koppelen aan de OEM +, maar ik vind/vond dat niet zo mooi.
Ik heb hem dus direct aangesloten op de startmotor, daarna naar de fusebox, en dan weer naar de dynamo.
Is even wat werk, maar kon gelijk de rest van de bedrading inspecteren/vervangen :P

Wel direct na de accu een zekeringkast met 100A ANL fuse plaatsen!!!
Dus de nieuwe relocatie wordt dan 2 keer gezekerd, 1 keer dicht bij de accu, en 1 keer op de oude 100A main fuse (is te ver weg namelijk)...

Re: accu verplaatsen

Geplaatst: 03 Aug 2010, 14:29
door Richard
doe maar 150A zeggen ze tegen mij op PT :P

Re: accu verplaatsen

Geplaatst: 03 Aug 2010, 14:41
door Noobstein91
dan moet je bijde 150 doen, anders heeft het nog weinig nut, maar dat wist je volgens mij ook wel. heb je meer kans dat die in de fusebox doorsmelt, dan die in de kofferbak.

Re: accu verplaatsen

Geplaatst: 03 Aug 2010, 14:56
door Paul
^^^Yup^^^

Gewoon 100A doen makker.
Heeft over het algemeen geen nut om op 1 lijn 2 verschillende waardes te zekeren, moet jij weten :wink:

100A is voldoende en beter voor je, kost namelijk een paar milliseconden als er kortsluiting gebeurt aan de achterzijde!!!

Dynamo levert btw 90A, dus onzinnig om 150A te zekeren.

Sommige gasten op PT hebben een giga ICE on board, en om de accu's te voeden hebben ze een zwaardere dynamo geplaatst (bijv 140A), ja dan moet je 150A zekeren :wink: