Motor wassen

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
karinara
Probe owner
Berichten: 119
Lid geworden op: 07 Okt 2009, 16:21
Locatie: Roodendaal N/B
Contact:

Re: Motor wassen

Berichtdoor karinara » 01 Nov 2009, 20:04

BramProbe schreef:ben jij turk ofzo

Hallo
nee,ik ben een Servier.
MB 200d w124 86;
Ford Probe 2,5 24v 2gen uit 97;medici
http://www.bijverdienenpagina.nl
http://www.jouwclix.nl

Gebruikersavatar
karinara
Probe owner
Berichten: 119
Lid geworden op: 07 Okt 2009, 16:21
Locatie: Roodendaal N/B
Contact:

Re: Motor wassen

Berichtdoor karinara » 01 Nov 2009, 20:12

Op loggo staat -Kom op nou Biep,biep....
MB 200d w124 86;
Ford Probe 2,5 24v 2gen uit 97;medici
http://www.bijverdienenpagina.nl
http://www.jouwclix.nl

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: Motor wassen

Berichtdoor Hans » 01 Nov 2009, 20:36

BramProbe schreef:ben jij turk ofzo

Die Bram toch, altijd even subtiel :mrgreen:
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Motor wassen

Berichtdoor Nick » 01 Nov 2009, 21:25

idd lekker subtiel
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Motor wassen

Berichtdoor Paul » 01 Nov 2009, 22:37

Yup, Groningen en subtiel is bijna hetzelfde :mrgreen:
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Motor wassen

Berichtdoor Jankr » 02 Nov 2009, 17:29

Radicaal. . . . . :mrgreen:
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
karinara
Probe owner
Berichten: 119
Lid geworden op: 07 Okt 2009, 16:21
Locatie: Roodendaal N/B
Contact:

Re: Motor wassen

Berichtdoor karinara » 02 Nov 2009, 17:53

Radicaal...nee liever monarchie!!!
Maar nu iets anders,weet iemand een goed winkel met redelijke prijzen voor die distributie set?
MB 200d w124 86;
Ford Probe 2,5 24v 2gen uit 97;medici
http://www.bijverdienenpagina.nl
http://www.jouwclix.nl

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: Motor wassen

Berichtdoor Michiel » 02 Nov 2009, 17:56

brezan! of de probestore ;)
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Gebruikersavatar
karinara
Probe owner
Berichten: 119
Lid geworden op: 07 Okt 2009, 16:21
Locatie: Roodendaal N/B
Contact:

Re: Motor wassen

Berichtdoor karinara » 02 Nov 2009, 18:11

Hmm,bij probestore kosten vanaf 102eu maar wel met verschillende aandudingen voor maschine-als:Fai,Gates,Skf,Standard???+water pomp38eu+verzendkosten + - 30eu?Morgen nog kijke nemen bij Brezan.... :roll:
MB 200d w124 86;
Ford Probe 2,5 24v 2gen uit 97;medici
http://www.bijverdienenpagina.nl
http://www.jouwclix.nl

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Motor wassen

Berichtdoor Jankr » 02 Nov 2009, 20:22

karinara schreef:Radicaal...nee liever monarchie!!!


Ehm.. wat heeft monarchie er mee te maken? :roll:

Maar die distributie riem is overal te bestellen hoor, of dat ook voor de spanner geldt, betwijfel ik.
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
karinara
Probe owner
Berichten: 119
Lid geworden op: 07 Okt 2009, 16:21
Locatie: Roodendaal N/B
Contact:

Re: Motor wassen

Berichtdoor karinara » 02 Nov 2009, 22:34

Hmm,ik dacht dat je bedoelt radicaal-voor mij,en ik ben niet voorstander van die greop bij ons maar wel van onze monarchie(servische)en ik heb alleen die riem en twee pylley- roll gezien maar spanner niet-set bij Probestore??? Is dan vervangen van spanner ook verstandig ???Waterpomp ook?Of kijken voor een motor ergens ???
MB 200d w124 86;
Ford Probe 2,5 24v 2gen uit 97;medici
http://www.bijverdienenpagina.nl
http://www.jouwclix.nl

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Motor wassen

Berichtdoor Paul » 03 Nov 2009, 11:49

De riem en poeliekit van Probestore is genoeg.
Spanner zit al in de tensioner pulley, werkt met een veer dus niet zoals bij de 24V...

Ligt aan je budget welke je neemt: gates, skf, fai of standard.

Ja, waterpomp ook meteen doen en natuurlijk nieuwe multiriemen.

De lagers van de spanrollen voor de multiriemen zou ik ook meenemen as ik jou was...

Voorbeeld:

153,83 Gates d-riem en poeliekit
21,17 Gates multiriemen
26,74 lager spanrol (2x)
37,89 waterpomp

totaal 239,63 maar dan ben je er weer 90000km vanaf!

Als je in plaats van Gates standaard riemen en poeliekit neemt dan ben je iets van 180 eurie kwijt.

Voor de rest heb je koelvloeistof nodig en een klein beetje warmtebestendige vloeibare pakking voor de waterpomp.

Je kan het natuurlijk ook bij een garage laten doen maar dan mag je minimaal 500 euro meenemen.

16v d-riem.jpg



Replacement interval guide

Ford recommend replacement every 60000 miles or 5 years whichever the soonest


Removal =

1 ) raise and support front of vehicle
2 ) support engine
3 ) remove:
RH front wheel
RH inner wing panel
RH engine mounting
Aux drive belts
Water pump pulley
Crankshaft pulley bolt [1]
Crankshaft pulley [2]
HT leads
Cylinder head cover
Dipstick and tube [3]
Timing belt covers [4]

4 ) temporarily fit bolt and washer to retain crankshaft sprocket [1]
5 ) turn crankshaft to TDC on no.1 cylinder
6 ) ensure timing marks aligned [5] and [6]
note: timing marks on rear of camshaft sprockets align with cylinder head upper face
7 ) hold tensioner pulley [7]. use allen key [8]. disconnect tensioner spring from pin [9]
8 ) turn tensioner pulley anti-clockwise to release tension on belt.
9 ) remove timing belt

installation =

1 ) ensure timing marks aligned [5] and [6]
2 ) fit timing belt in anti clockwise direction, starting at crankshaft sprocket. ensure belt is taut between sprockets.
3 ) turn tensioner pulley clockwise [7]. use allen key [8].
4 ) connect tensioner spring to pin [9] ensure belt is tensioned
5 ) turn crankshaft slowly two turns clockwise to TDC on no.1 cylinder
6 ) ensure timing marks aligned [5] and [6]
7 ) remove crankshaft pulley bolt and washer [1]
8 ) install components in reverse order of removal.
9 ) tighten crankshaft pulley bolt [1]. tightening torque 157-166 Nm

Before you take the auxiliary belts off, make sure you undo the waterpump pully bolts (4 of them - 10mm bolts) just loosen them off, because if you don't, you will be there for a month of sundays trying to undo them.

Also - [8]. disconnect tensioner spring from pin You don't have to do this! I've done 4 x 16v cam belts and never had to remove the spring.


There is also a ''camlock'' tool you can buy that locks the cams in place, so if you could find this, it would be very helpfull.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron