Kapot draad in blok

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
stenhove
Probe forever
Berichten: 676
Lid geworden op: 26 Aug 2008, 12:12
Locatie: Lieren
Contact:

Kapot draad in blok

Berichtdoor stenhove » 09 Nov 2009, 15:15

Ik zit met een probleem.
Vorige eigenaar heeft een bout van m'n spruitstuk dolgedraaid.
Ik dacht, geen probleem, helicoil erin en klaar.
Draai ik de bout er uit, zie ik dat er al een helicoil in zit.
Maar dan verkeerd gemonteerd, in m'n spruitstuk.
Ik dat ding eruit friemelen en een nieuwe plaatsen in het blok.
Boutje aandraaien, kut, hij pakt niet.
Wat blijkt nou, hebben ze het gat te groot geboord, waardoor de helicoil niet vast pakt in het nieuwe draad.
Ik zat te denken om het zooitje op te boren naar m10.
Maar weet niet of dit kan.
Of heeft iemand een betere oplossing?
Heb ook al gekeken naar vloeibaar metaal, maar dit kan maar een temperatuur hebben van 120 graden.
En zover ik weet, wordt het blok wel iets warmer.
Alle hulp is welkom!!
2.2L GT Turbo 12V

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Kapot draad in blok

Berichtdoor Paul » 09 Nov 2009, 17:09

http://jbweld.net/products/jbweld.php

En je hebt van die speciale bouten die zich helemaal in het metaal vreten...
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
stenhove
Probe forever
Berichten: 676
Lid geworden op: 26 Aug 2008, 12:12
Locatie: Lieren
Contact:

Re: Kapot draad in blok

Berichtdoor stenhove » 09 Nov 2009, 18:03

Hoe warm wordt een motorblok eigenlijk in de buurt van de uitlaatspruitstuk?
Iemand enig idee?
2.2L GT Turbo 12V

Gebruikersavatar
stenhove
Probe forever
Berichten: 676
Lid geworden op: 26 Aug 2008, 12:12
Locatie: Lieren
Contact:

Re: Kapot draad in blok

Berichtdoor stenhove » 09 Nov 2009, 18:05

Want in het klein staat dit er onder:
Not recommended for use on manifolds, exhaust systems, and other engine components which normally operate at temperatures above 500 F.
2.2L GT Turbo 12V

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Kapot draad in blok

Berichtdoor Paul » 09 Nov 2009, 18:16

ok, niet gelezen Sander...
Geen idee hoe warm het daar wordt...600 graden :?:
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
stenhove
Probe forever
Berichten: 676
Lid geworden op: 26 Aug 2008, 12:12
Locatie: Lieren
Contact:

Re: Kapot draad in blok

Berichtdoor stenhove » 09 Nov 2009, 18:22

Ik heb het besteld.
Probeer het gewoon.
Wil het niet, dan wil het niet.
Dan boor ik hem op tot M10.
In ieder geval bedankt.
2.2L GT Turbo 12V

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Kapot draad in blok

Berichtdoor Paul » 09 Nov 2009, 18:26

Suc6!
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Kapot draad in blok

Berichtdoor Jankr » 09 Nov 2009, 19:48

Dat word daar toch nooit 600 graden..
Volgens mij heb je dan behoorlijk een kokende motor (correct me if im wrong..)

Volgens mij kom je niet eens echt boven die 120 uit..
Afbeelding

Died.

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Kapot draad in blok

Berichtdoor Paul » 09 Nov 2009, 20:05

Blok zelf niet hehe maar het uitlaatspruitstuk zelf wel, denk ik :smt102
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
stenhove
Probe forever
Berichten: 676
Lid geworden op: 26 Aug 2008, 12:12
Locatie: Lieren
Contact:

Re: Kapot draad in blok

Berichtdoor stenhove » 09 Nov 2009, 22:40

Vanavond even gekeken.
De draad die je voor een helicoil moet tappen, komt al bijna overeen met m10.
Ga morgen m10 tappen en een m10 spruitstuk tapeind erin.
Krijg ik hem niet vast, dan gebruik ik dat goedje van paul.
Zet gewoon de m10 draadeind daarmee vast.
Weet ik zeker dat het goed zit.
En dan maar hopen dat mijn spruitstuk niet krom is.
2.2L GT Turbo 12V

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Kapot draad in blok

Berichtdoor Nick » 09 Nov 2009, 23:20

Jankr schreef:Dat word daar toch nooit 600 graden..
Volgens mij heb je dan behoorlijk een kokende motor (correct me if im wrong..)

Volgens mij kom je niet eens echt boven die 120 uit..




uitlaatspruitstukken echt wel. Start je probe straks maar eens 5 seconden met die spagetti spruitstukken en raak ze maar aan ;)
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
stenhove
Probe forever
Berichten: 676
Lid geworden op: 26 Aug 2008, 12:12
Locatie: Lieren
Contact:

Re: Kapot draad in blok

Berichtdoor stenhove » 09 Nov 2009, 23:36

Maarrrr.
Tussen je spruitstuk en blok zit een pakking.
Blok is allu, dus een mega warmte transport.
Hoe warm zou het worden?
Heeft er niemand op het werk toevallig een ir meter?
2.2L GT Turbo 12V

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: Kapot draad in blok

Berichtdoor Paul » 10 Nov 2009, 13:39

Geen idee, ben ook best wel nieuwsgierig daar naar eigenlijk :P
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: Kapot draad in blok

Berichtdoor Wim9516V » 10 Nov 2009, 15:15

Paar honderd graden makkelijk, en zeker meer dan 120 C... :roll:
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Jankr
Probe enthousiast
Berichten: 434
Lid geworden op: 16 Jul 2009, 15:24

Re: Kapot draad in blok

Berichtdoor Jankr » 10 Nov 2009, 20:21

ooooh, ik dacht dat het over het inlaat-spruitstuk ging, ik dacht al.. wtf? :mrgreen:
Afbeelding

Died.


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron