Pagina 1 van 2

Kapot draad in blok

Geplaatst: 09 Nov 2009, 15:15
door stenhove
Ik zit met een probleem.
Vorige eigenaar heeft een bout van m'n spruitstuk dolgedraaid.
Ik dacht, geen probleem, helicoil erin en klaar.
Draai ik de bout er uit, zie ik dat er al een helicoil in zit.
Maar dan verkeerd gemonteerd, in m'n spruitstuk.
Ik dat ding eruit friemelen en een nieuwe plaatsen in het blok.
Boutje aandraaien, kut, hij pakt niet.
Wat blijkt nou, hebben ze het gat te groot geboord, waardoor de helicoil niet vast pakt in het nieuwe draad.
Ik zat te denken om het zooitje op te boren naar m10.
Maar weet niet of dit kan.
Of heeft iemand een betere oplossing?
Heb ook al gekeken naar vloeibaar metaal, maar dit kan maar een temperatuur hebben van 120 graden.
En zover ik weet, wordt het blok wel iets warmer.
Alle hulp is welkom!!

Re: Kapot draad in blok

Geplaatst: 09 Nov 2009, 17:09
door Paul
http://jbweld.net/products/jbweld.php

En je hebt van die speciale bouten die zich helemaal in het metaal vreten...

Re: Kapot draad in blok

Geplaatst: 09 Nov 2009, 18:03
door stenhove
Hoe warm wordt een motorblok eigenlijk in de buurt van de uitlaatspruitstuk?
Iemand enig idee?

Re: Kapot draad in blok

Geplaatst: 09 Nov 2009, 18:05
door stenhove
Want in het klein staat dit er onder:
Not recommended for use on manifolds, exhaust systems, and other engine components which normally operate at temperatures above 500 F.

Re: Kapot draad in blok

Geplaatst: 09 Nov 2009, 18:16
door Paul
ok, niet gelezen Sander...
Geen idee hoe warm het daar wordt...600 graden :?:

Re: Kapot draad in blok

Geplaatst: 09 Nov 2009, 18:22
door stenhove
Ik heb het besteld.
Probeer het gewoon.
Wil het niet, dan wil het niet.
Dan boor ik hem op tot M10.
In ieder geval bedankt.

Re: Kapot draad in blok

Geplaatst: 09 Nov 2009, 18:26
door Paul
Suc6!

Re: Kapot draad in blok

Geplaatst: 09 Nov 2009, 19:48
door Jankr
Dat word daar toch nooit 600 graden..
Volgens mij heb je dan behoorlijk een kokende motor (correct me if im wrong..)

Volgens mij kom je niet eens echt boven die 120 uit..

Re: Kapot draad in blok

Geplaatst: 09 Nov 2009, 20:05
door Paul
Blok zelf niet hehe maar het uitlaatspruitstuk zelf wel, denk ik :smt102

Re: Kapot draad in blok

Geplaatst: 09 Nov 2009, 22:40
door stenhove
Vanavond even gekeken.
De draad die je voor een helicoil moet tappen, komt al bijna overeen met m10.
Ga morgen m10 tappen en een m10 spruitstuk tapeind erin.
Krijg ik hem niet vast, dan gebruik ik dat goedje van paul.
Zet gewoon de m10 draadeind daarmee vast.
Weet ik zeker dat het goed zit.
En dan maar hopen dat mijn spruitstuk niet krom is.

Re: Kapot draad in blok

Geplaatst: 09 Nov 2009, 23:20
door Nick
Jankr schreef:Dat word daar toch nooit 600 graden..
Volgens mij heb je dan behoorlijk een kokende motor (correct me if im wrong..)

Volgens mij kom je niet eens echt boven die 120 uit..




uitlaatspruitstukken echt wel. Start je probe straks maar eens 5 seconden met die spagetti spruitstukken en raak ze maar aan ;)

Re: Kapot draad in blok

Geplaatst: 09 Nov 2009, 23:36
door stenhove
Maarrrr.
Tussen je spruitstuk en blok zit een pakking.
Blok is allu, dus een mega warmte transport.
Hoe warm zou het worden?
Heeft er niemand op het werk toevallig een ir meter?

Re: Kapot draad in blok

Geplaatst: 10 Nov 2009, 13:39
door Paul
Geen idee, ben ook best wel nieuwsgierig daar naar eigenlijk :P

Re: Kapot draad in blok

Geplaatst: 10 Nov 2009, 15:15
door Wim9516V
Paar honderd graden makkelijk, en zeker meer dan 120 C... :roll:

Re: Kapot draad in blok

Geplaatst: 10 Nov 2009, 20:21
door Jankr
ooooh, ik dacht dat het over het inlaat-spruitstuk ging, ik dacht al.. wtf? :mrgreen: