Pagina 1 van 2

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 12 Nov 2009, 23:19
door Terr-E
Ik ben geen techneut, maar volgens mij weet je niet waar je aan begint.
Wat moet je aanpassen ??
ALLES !
Nieuwe motor, nieuwe versnellingsbak, ontsteking, brandstof systeem, luchtfilter, radiateur, koppeling, alle ophangpunten voor het motorblok enz. zitten op andere plekken bij een V6...
En dat is alleen nog maar wat mij als leek zo even te boven schiet. Het zou me niets verbazen als ook de stuurinrichting aangepast moet worden op de andere plaatsing van de V6
Alle montagepunten voor alle motoronderdelen zitten volgens mij op andere plaatsen...
Ik denk dat je hier aanzienlijk meer tijd en geld aan kwijt gaat raken dan aan een 2e hands Probe 24V a E2000,-.
Om maar te zwijgen van de veiligheid, met al het laswerk wat je in de motorruimte moet doen...

Maar goed, misschien dat andere leden je wat betere tips kunnen geven...?

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 13 Nov 2009, 00:19
door Hans
Niet aan beginnen.

Vorige week nog werd er hier op het forum een Probe 2.5 bijna weggegeven...

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 13 Nov 2009, 09:42
door Michiel
ik he nog een 2.5 gt blokje liggen thuis en alles wat er rond om heen zit ;) als je de uitdaging aan durft te gaan :P

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 13 Nov 2009, 10:40
door Lauwe_killa
wish you good luck then :P

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 13 Nov 2009, 13:10
door Paul
Een uitdaging is het zeker :P
Niet aan beginnen of je moet heel veel tijd, de middelen en zo'n beetje de hele voorkant van een 24V hebben staan inclusief klokkenspel, kabelboom en ecu enzo.
Wel een leuk project voor een niet DD maar niet goedkoper dan een 24V dan op bijv. MP

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 13 Nov 2009, 14:32
door Wim9516V
Als je het echt wil doen:

Koop dan een Probe 2.5 en dan kan je alles netjes over zetten op je ex 2.0. Losse onderdelen halen wordt een ramp. Ook de aandrijfassen moeten overgezet worden. Ook dashboard moet omgezet worden, kabelbomen en ga zo maar door...

Dus zoals hierboven al gezegd: koop een Probe 2.5 in de plaats. Eventueel dezelfde kleur/model dan kan je alles wat nog beter is aan je 2.0 overzetten. Maar best gewoon een goede 2.5 kopen en dan je 2.0 verkopen.

Greetz,

Wim

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 13 Nov 2009, 16:35
door Paul
Of een niet zo'n mooie 24V kopen in dezelfde kleur maar met goede motor en dan alles overzetten van je 16V...

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 13 Nov 2009, 16:47
door Dré
Is het niet zo dat als je een zwaardere motor erin legt dat die ook opnieuw gekeurd moet worden bij de RDW?

Of heb ik dit mis.

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 13 Nov 2009, 16:55
door Terr-E
Klopt als een bus.

Hmmm, als onze dj toch een zwaardere motor in wil bouwen met alle toebehoren, kannie misschien beter meteen een 5.4 V8 uit een Mustang erin leggen :P
Da's pas een upgrade !!!

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 13 Nov 2009, 17:46
door Rene
Eagle schreef:Is het niet zo dat als je een zwaardere motor erin legt dat die ook opnieuw gekeurd moet worden bij de RDW?

Of heb ik dit mis.


dacht als ie meer vermogens winst heeft dan 20% of was het 40 ??

en gewoon nieuwe koppaking erin, stuk goedkoper :P ook qua verbruik

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 13 Nov 2009, 17:52
door Michiel
nee alleen bij vermeerdering van aantal cilinders, elke andere 4 cilinder mag er in komen liggen

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 13 Nov 2009, 18:19
door Coen
hebben we ook een 2.5 4 cilinder dan :roll:

:wink: :wink:

Yep, maar als je aantoont dat je alles van je donor hebt overgezet is het niet veel dacht ik, er is namelijk al een typegoedkeuring van!

de 40% regel is ivb met je verzekering, maar als je alles goed naleest pleeg je al moordt bij het monteren van een ander eigenmerk uitlaatje dus wat dat betreft...

Gewoon een 2.5 kopen, niet mee lopen knoeien ;)

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 13 Nov 2009, 18:35
door Richard
hehe, ik ken iemand die dat wel gaat doen...
omdat ie zijn probe aan de buitenkant al helemaal heeft verbouwd, esteban... met de oranje/zwarte probe.
hij wil er ook een v6 in gooien, en wil niet een v6 kopen omdat ie er al veel geld in deze heeft gestoken :P

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 13 Nov 2009, 19:05
door ab haitsma
niet goed bezig akls je dat gaat doen andere 2 liter en turbo is goed koper

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 14 Nov 2009, 11:56
door Michiel
@ Coen

het ging mij er om over het rdw keuren dat dat alleen moet als je een motor met meer cilinders er in legt. dat heb ik volgesmij op verschillende plaatsen gehoord.