2.0 naar 2.5

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Terr-E
Probe addict
Berichten: 1485
Lid geworden op: 22 Jun 2008, 20:14
Locatie: 's-Gravenhage
Contact:

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Terr-E » 12 Nov 2009, 23:19

Ik ben geen techneut, maar volgens mij weet je niet waar je aan begint.
Wat moet je aanpassen ??
ALLES !
Nieuwe motor, nieuwe versnellingsbak, ontsteking, brandstof systeem, luchtfilter, radiateur, koppeling, alle ophangpunten voor het motorblok enz. zitten op andere plekken bij een V6...
En dat is alleen nog maar wat mij als leek zo even te boven schiet. Het zou me niets verbazen als ook de stuurinrichting aangepast moet worden op de andere plaatsing van de V6
Alle montagepunten voor alle motoronderdelen zitten volgens mij op andere plaatsen...
Ik denk dat je hier aanzienlijk meer tijd en geld aan kwijt gaat raken dan aan een 2e hands Probe 24V a E2000,-.
Om maar te zwijgen van de veiligheid, met al het laswerk wat je in de motorruimte moet doen...

Maar goed, misschien dat andere leden je wat betere tips kunnen geven...?
Ford Probe GT 2.5 24V 1996
Ford Probe 16V 1994
“Darkness beyond blackest pitch... Deeper then the deepest night.. King of Darkness who shines like gold on the sea of chaos.. I call upon thee, swear myself to thee.. Let the fools who stand before me be destroyed by the power you and I possess..."

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Hans » 13 Nov 2009, 00:19

Niet aan beginnen.

Vorige week nog werd er hier op het forum een Probe 2.5 bijna weggegeven...
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Michiel » 13 Nov 2009, 09:42

ik he nog een 2.5 gt blokje liggen thuis en alles wat er rond om heen zit ;) als je de uitdaging aan durft te gaan :P
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Gebruikersavatar
Lauwe_killa
Probe enthousiast
Berichten: 486
Lid geworden op: 06 Mar 2009, 10:02
Locatie: Nieuwegein/Den Haag
Contact:

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Lauwe_killa » 13 Nov 2009, 10:40

wish you good luck then :P
Ford Probe 2.5 GT V6, RED, Cruise controll, Manual, Grey Leather
THAT'S THE WAYY!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Paul » 13 Nov 2009, 13:10

Een uitdaging is het zeker :P
Niet aan beginnen of je moet heel veel tijd, de middelen en zo'n beetje de hele voorkant van een 24V hebben staan inclusief klokkenspel, kabelboom en ecu enzo.
Wel een leuk project voor een niet DD maar niet goedkoper dan een 24V dan op bijv. MP
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Wim9516V » 13 Nov 2009, 14:32

Als je het echt wil doen:

Koop dan een Probe 2.5 en dan kan je alles netjes over zetten op je ex 2.0. Losse onderdelen halen wordt een ramp. Ook de aandrijfassen moeten overgezet worden. Ook dashboard moet omgezet worden, kabelbomen en ga zo maar door...

Dus zoals hierboven al gezegd: koop een Probe 2.5 in de plaats. Eventueel dezelfde kleur/model dan kan je alles wat nog beter is aan je 2.0 overzetten. Maar best gewoon een goede 2.5 kopen en dan je 2.0 verkopen.

Greetz,

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Paul » 13 Nov 2009, 16:35

Of een niet zo'n mooie 24V kopen in dezelfde kleur maar met goede motor en dan alles overzetten van je 16V...
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Dré
Probe addict
Berichten: 1382
Lid geworden op: 06 Jan 2008, 21:22
Locatie: Stein (L)
Contact:

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Dré » 13 Nov 2009, 16:47

Is het niet zo dat als je een zwaardere motor erin legt dat die ook opnieuw gekeurd moet worden bij de RDW?

Of heb ik dit mis.
Dré
Afbeelding
2.0 16V bj 1995 (Sold) but not forgotten
Suzuki Vitara 1.6 16V '91 Daily Car

Gebruikersavatar
Terr-E
Probe addict
Berichten: 1485
Lid geworden op: 22 Jun 2008, 20:14
Locatie: 's-Gravenhage
Contact:

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Terr-E » 13 Nov 2009, 16:55

Klopt als een bus.

Hmmm, als onze dj toch een zwaardere motor in wil bouwen met alle toebehoren, kannie misschien beter meteen een 5.4 V8 uit een Mustang erin leggen :P
Da's pas een upgrade !!!
Ford Probe GT 2.5 24V 1996
Ford Probe 16V 1994
“Darkness beyond blackest pitch... Deeper then the deepest night.. King of Darkness who shines like gold on the sea of chaos.. I call upon thee, swear myself to thee.. Let the fools who stand before me be destroyed by the power you and I possess..."

Gebruikersavatar
Rene
Probe addict
Berichten: 1985
Lid geworden op: 04 Okt 2008, 12:50
Locatie: Beverwijk

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Rene » 13 Nov 2009, 17:46

Eagle schreef:Is het niet zo dat als je een zwaardere motor erin legt dat die ook opnieuw gekeurd moet worden bij de RDW?

Of heb ik dit mis.


dacht als ie meer vermogens winst heeft dan 20% of was het 40 ??

en gewoon nieuwe koppaking erin, stuk goedkoper :P ook qua verbruik
PROBE 2.0 16V E2 Red
onderstuur :als je met de voorkant de muur raakt.
overstuur :als je met de achterkant de muur raakt.
pk's :hoe hard je de muur raakt.
koppel :hoe ver je de muur met je mee sleept.

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Michiel » 13 Nov 2009, 17:52

nee alleen bij vermeerdering van aantal cilinders, elke andere 4 cilinder mag er in komen liggen
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Coen » 13 Nov 2009, 18:19

hebben we ook een 2.5 4 cilinder dan :roll:

:wink: :wink:

Yep, maar als je aantoont dat je alles van je donor hebt overgezet is het niet veel dacht ik, er is namelijk al een typegoedkeuring van!

de 40% regel is ivb met je verzekering, maar als je alles goed naleest pleeg je al moordt bij het monteren van een ander eigenmerk uitlaatje dus wat dat betreft...

Gewoon een 2.5 kopen, niet mee lopen knoeien ;)
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Richard » 13 Nov 2009, 18:35

hehe, ik ken iemand die dat wel gaat doen...
omdat ie zijn probe aan de buitenkant al helemaal heeft verbouwd, esteban... met de oranje/zwarte probe.
hij wil er ook een v6 in gooien, en wil niet een v6 kopen omdat ie er al veel geld in deze heeft gestoken :P
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
ab haitsma
Probe forever
Berichten: 669
Lid geworden op: 17 Apr 2008, 19:38

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor ab haitsma » 13 Nov 2009, 19:05

niet goed bezig akls je dat gaat doen andere 2 liter en turbo is goed koper

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Michiel » 14 Nov 2009, 11:56

@ Coen

het ging mij er om over het rdw keuren dat dat alleen moet als je een motor met meer cilinders er in legt. dat heb ik volgesmij op verschillende plaatsen gehoord.
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron