2.0 naar 2.5

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Coen » 14 Nov 2009, 14:12

Ik snapte je wel maar dat was even een inkoppertje, kon het niet laten :mrgreen:

Maar dat klopt een beetje wat je daar zegt, of je een 4 of 6 cilinder hebt valt gewoon op, en wordt ook gezien bij de APK keuring...
Als jij een 2.0 hebt, of van het zelfde type motor alleen een inhoud van een 2.3 valt niet op, maar moet net zo hard opnieuw gekeurdt worden ;)
Maar dat wordt niet of weinig gedaan omdat zoiets gewoon dom weg haast niet te zien is...
Het gaat dan niet zo hard om het hogere vermogen maar om het feit dat je kenteken niet meer klopt en eigenlijk dus niet meer geldig is...

Waarom het haast niet omgekeurdt wordt? omdat het duur is, het valt niet zo hard op als het veranderen van je aantal cilinders dus gaat gewoon door de apk...
En dus de complete pakkans kleiner is ;)
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Paul » 14 Nov 2009, 15:14

9.0:1

Over informatie m.b.t turbo/sc moet je maar eens een kijkje nemen op http://www.probetalk.com
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Michiel » 14 Nov 2009, 16:22

aah bedankt coen

ben ik weer een beetje wijzer geworden ;)
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Gebruikersavatar
Terr-E
Probe addict
Berichten: 1485
Lid geworden op: 22 Jun 2008, 20:14
Locatie: 's-Gravenhage
Contact:

Re: 2.0 naar 2.5

Berichtdoor Terr-E » 14 Nov 2009, 19:09

De hele techniek erachter komt van Mazda, en de 2.0 16V komt uit de (destijds nieuwe) 626. Ze staan ook allebei op het GE platform van Mazda. En deze heeft voor een gezins-sedan voldoende vermogen.

Overigens moet ik zeggen dat ik het wel enigzins vreemd vind dat de vorige generatie 626 wel meer vermogen uit de 16V haalde.
Ik bedoel, als je toch twee coupes gaat bouwen, zorg dan dat je het meeste uit je motor haalt, toch ?
Ford Probe GT 2.5 24V 1996
Ford Probe 16V 1994
“Darkness beyond blackest pitch... Deeper then the deepest night.. King of Darkness who shines like gold on the sea of chaos.. I call upon thee, swear myself to thee.. Let the fools who stand before me be destroyed by the power you and I possess..."


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron