Pagina 2 van 2

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 14 Nov 2009, 14:12
door Coen
Ik snapte je wel maar dat was even een inkoppertje, kon het niet laten :mrgreen:

Maar dat klopt een beetje wat je daar zegt, of je een 4 of 6 cilinder hebt valt gewoon op, en wordt ook gezien bij de APK keuring...
Als jij een 2.0 hebt, of van het zelfde type motor alleen een inhoud van een 2.3 valt niet op, maar moet net zo hard opnieuw gekeurdt worden ;)
Maar dat wordt niet of weinig gedaan omdat zoiets gewoon dom weg haast niet te zien is...
Het gaat dan niet zo hard om het hogere vermogen maar om het feit dat je kenteken niet meer klopt en eigenlijk dus niet meer geldig is...

Waarom het haast niet omgekeurdt wordt? omdat het duur is, het valt niet zo hard op als het veranderen van je aantal cilinders dus gaat gewoon door de apk...
En dus de complete pakkans kleiner is ;)

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 14 Nov 2009, 15:14
door Paul
9.0:1

Over informatie m.b.t turbo/sc moet je maar eens een kijkje nemen op http://www.probetalk.com

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 14 Nov 2009, 16:22
door Michiel
aah bedankt coen

ben ik weer een beetje wijzer geworden ;)

Re: 2.0 naar 2.5

Geplaatst: 14 Nov 2009, 19:09
door Terr-E
De hele techniek erachter komt van Mazda, en de 2.0 16V komt uit de (destijds nieuwe) 626. Ze staan ook allebei op het GE platform van Mazda. En deze heeft voor een gezins-sedan voldoende vermogen.

Overigens moet ik zeggen dat ik het wel enigzins vreemd vind dat de vorige generatie 626 wel meer vermogen uit de 16V haalde.
Ik bedoel, als je toch twee coupes gaat bouwen, zorg dan dat je het meeste uit je motor haalt, toch ?