helup...

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

helup...

Berichtdoor Richard » 30 Dec 2009, 14:30

oke, ik was vanmiddag met de probe aan de slag, alleen kwam tot de ontdekking dat mijn koplampen niet meer omhoog gaan..
ze branden wel, en alles werkt prima, alleen blijven ze omlaag zitten...
voor zo ver ik weet is er 1 zekering voor die motortjes en die zit in de fusebox onder de motorkap, en dan van de 3 kleine de middelste zekering.
zijn er nog andere dingen die ik niet weet?

alvast bedankt
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: helup...

Berichtdoor Richard » 30 Dec 2009, 16:55

kom op mensen!! zit eigenlijk wel een beetje haast bij... :(
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom
Probe forever
Berichten: 683
Lid geworden op: 09 Dec 2006, 18:42
Locatie: Sliedrecht
Contact:

Re: helup...

Berichtdoor Tom » 30 Dec 2009, 17:05

Als je geen geluid hoort van de motors die die lampen omhoog draaien moet je toch kijken bij de zekeringen.
Zit een kast onder de motorkap en binnen bij de voeten van de bestuurder.

Op het deksel staat welke zekeringen waarvoor zijn.
Je moet aan de zekering kunnen zien of ze kapot zijn, voor de zekerheid kan je alle zekeringen vervangen die met de lampen (omhoog draaien) te maken hebben.

Verder weet ik niet waar er nog wat zitten.
Zal zo nog nog even snel de hynes nakijken
'01 Dodge Ram 1500 Quad Cab Sport Pick-up

SOLD:
Afbeelding
Probe GT 2.5 24V E2 '96 Rio Red
Lowered 50/35, Custom Exhaust, Hei-Mod, MSD External Coil

Gebruikersavatar
Tom
Probe forever
Berichten: 683
Lid geworden op: 09 Dec 2006, 18:42
Locatie: Sliedrecht
Contact:

Re: helup...

Berichtdoor Tom » 30 Dec 2009, 17:13

kan zogauw verder niets vinden...
'01 Dodge Ram 1500 Quad Cab Sport Pick-up

SOLD:
Afbeelding
Probe GT 2.5 24V E2 '96 Rio Red
Lowered 50/35, Custom Exhaust, Hei-Mod, MSD External Coil

Gebruikersavatar
BramProbe
Probe forever
Berichten: 614
Lid geworden op: 15 Jan 2008, 22:05
Locatie: Groningen

Re: helup...

Berichtdoor BramProbe » 30 Dec 2009, 18:18

sleepy eye schakelaartje mischien stuk? ik roep ook maar wat
“There’s no substitute for cubic inches”

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: helup...

Berichtdoor Richard » 30 Dec 2009, 18:22

@ tom, ik kan daar geen zekering in vinden die daar mee te maken zou kunnen hebben...

@ bram, nee die is goed, ik heb hem helemaal doorgemeten.

en het is in ieder geval ook geen bedrading storing, want ik heb ze wel open kunnen krijgen d.m.v. de Headlight Retractor Test Point in de fusebox in het motor ruim. maar ze willen nu ook niet meer dicht...
ik weet het niet zeker, maar voor zover ik uit PT kan opmaken lijkt het er op dat de CPU stuk is...
zie hier: http://forums.probetalk.com/showthread. ... actor+fuse
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: helup...

Berichtdoor Richard » 30 Dec 2009, 19:17

ik heb al naar de relais gekeken, maar kom er niet uit welke nou voor de klap lampen zijn..
wel voor de verlichting zelf, maar die zijn wel goed, ze branden wel gewoon.
het echt pur om het feit dat ze niet meer open en dicht gaan
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: helup...

Berichtdoor Hans » 30 Dec 2009, 20:47

Er zit ook iets van de klaplampen bij je linkervoet, het is een doosje met een printje erin en een witte steker er aan. Alleen weet ik niet of dat voor alle bouwjaren geldt. Printje even inspecteren op verbrande printbanen.
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: helup...

Berichtdoor Richard » 30 Dec 2009, 22:01

het is OF 93, OF 94+ hans, dus weet niet waar je het vandaan hebt of dat het bij die van jou zo is, zo ja, dan zou het bij mij ook zo moeten zijn
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: helup...

Berichtdoor Richard » 31 Dec 2009, 13:47

okee, update.

net even verder zitten zoeken en gemeten
ik heb spanning bij en over men retra fuse (11.7v dc). ook gemeten met de fuse er in en die is dus 100% zeker goed. heb vervolgens die knop voor de sleepy eye's er voor de zekerheid tussen weg gehaald en het volgens oem manier aangesloten
zelfde resultaat...
wat ik daarna probeerde was de kap lampen met de hand naar beneden draaien, en ze nog eens testen met de test functie naast de verlichting relais in de hoofd fusebox. en hoppa, ze gaan gewoon prima omhoog.
ok heb ik nog voor alle zekerheid naar alle fuses gekeken in de binnen zekering kastje, en kon geen kapotte vinden.

betekend dus dat het niet ligt aan:
de retra fuse
sleepey eye knop
motorjes
bekabeling
geen sluiting ergens

houd in dat het volgens mij maar 2 dingen kan zijn:
CPU is naar de klote, zou alleen niet begrijpen hoe dat opeens kan...
of de oem draaiknop aan de richting aanwijzer is niet goed meer

ik zal zaterdag de CPU eens testen door simpel +12v aan de rood-blauw draad te zetten
daarmee moeten dan de kappen omhoog gaan.
en +12v aan de oranje-zwart draad te zetten daarmee moeten ze weer naar beneden gaan.
en natuurlijk +12v aan de witte draad voor de lampen AAN

als het dan wel werkt dan is dus de CPU naar de klote op een of de andere manier...
maar dat doe ik zaterdag. nu lekker met de vriendin ouwehoeren :mrgreen:
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: helup...

Berichtdoor Richard » 02 Jan 2010, 14:14

nou, ik geloof dat ik de boosdoener heb gevonden hehe
toch wel de CPU dus :P Ik heb de CPU achter de zekering kastje weg gehaald stekker er uit getrokken en vervolgens eerst het doosje waar de printplaat in zit geopend, en daar kwam gelijk al een opgefikte geur uit... dus wist eigenlijk al genoeg :P
toch nog even voor de zekerheid even de print goed bekeken, en ja hoor!
maar liefst 2 banen behoorlijk verneukt... hier even 2 foto's van de defecte CPU;
Afbeelding
Afbeelding

op de 2e foto is erg duidelijk te zien om welke 2 banen het gaat.
het gaat in dit geval om de banen van de 12+V en die van de kappen openen.
klopt ook wel, aangezien ze zowel niet open en dicht gingen, want de 12+V is o.a. naar de klote dus die hele CPU deed niks meer ;)
nu even op zoek naar een nieuwe, kan gelukkig wel gewoon rijden, heb de lichten op de sleepy eye's gezet via het testpoint in de hoofd fusebox. en de verlichting werkt prima, dus ben er morgen wel gewoon gelukkig :D als het niet te veel blijft sneeuwen :P

nou vond ik deze advertentie op marktplaats http://link.marktplaats.nl/279199060 maar bij deze CPU zit er NOG een zwarte stekker uitgang, namelijk die meest linkse (de brede)
die zit er bij mij niet, iemand een idee waar dat dan voor is, en of dat wel in de mijne zou kunnen? voor de rest is het wel exact gelijk...
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: helup...

Berichtdoor Paul » 02 Jan 2010, 14:36

Sherlock Holmes =D>

Wel de juiste CPU terug plaatsen, zijn 4 verschillende en ook nog bouwjaar afhankelijk iirc :wink:
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: helup...

Berichtdoor Richard » 02 Jan 2010, 15:18

4 verschillende???
damn, hoe weet ik dan welke ik moet hebben??
maakt het ook verschil of hij van een amerikaan komt?
of van een 2.0?

informeer me even paul!
zi namelijk genoeg sloop probe's staan op MP
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: helup...

Berichtdoor Paul » 02 Jan 2010, 15:32

Er staat een nummer op...
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: helup...

Berichtdoor Richard » 02 Jan 2010, 15:42

en die moet gelijk zijn, anders doet ie t niet?
welk nummer moet het wezen dan? staan meerdere op...
in een wit vakje staat: 5G18A
in het groene gedeelte staat: TWS KB30A
en een grote C met daar onder 01
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron