Berichtdoor Wim9516V » 25 Feb 2010, 00:22
Hiya,
Mjaaa, ik heb ook een 24V cluster in mijn 16V al enige jaren.
Het past.
Enkel de toerenteller wijkt af naar beneden. Niet gek want bij een V6 krijgt ie meer pulsen dan bij een I4.
Verder zoals Paul zei kan de oliedrukmeter anders zijn, maar die kan je wel overzetten. Alleen is er wat electronica op de cluster die volgens mij ook anders is.
Maar ik had een zelfde (93-95) 24V cluster. Dan is het enige probleem de toerenteller.
En hoe los je dat op? Door het printplaatje dat achter de toerenteller zit met dat van je 16V om te wisselen. Middencluster moet je er dan wel even uithalen bij allebei, overzetten (is plug en play) en je hebt een perfect werkende toerenteller voor een I4 in een 24C cluster.
Vind het wel mooier, en hij gaat ook tot 240 km/hr bij de 24V tegen 220 km/hr op de 16V. Kilometerteller en snelheid zijn exact hetzelfde.
Greetz,
Wim
PS: En ik kwam nog een Mustang tegen laatst die graag even wou doortrekken. Helaas voor hem bleef mijn 24V hem heel de tijd voor...hahaha. Weet niet wat het was, maar die motor is toch iets van een 3.X V6. Zal wel automaat zijn maar grappig dat hij me niet voorbij kwam!
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...