waeco mt350 probleempjes

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
DirtY HarrY
Probe friend
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 Feb 2007, 16:38

waeco mt350 probleempjes

Berichtdoor DirtY HarrY » 12 Mar 2010, 19:09

Eigenlijk een vraag voor hans, (maar iedereen die er wat van 'denkt' te weten is welkom om te reageren)

vandaag aan't sleutelen geweest met de probe
een waeco mt350 ingebouwd.
ging opzich lekker (helemaal met die how to van hans =D> )
de vergrendeling werkt opzich goed.
maar nu zit ik nog met een paar kleine dingen.
in de beschrijving staat dat je in de kabelboom rechts onder het dashboardkastje een dun geel/zwart kabeltje moet hebben om de oranje draad van de waeco aan te verbinden.
maar ik heb daar geen geel/zwart kabeltje
d'r stond bij dat als je twijfelde hem maar even door moest meten
dus ik alle kabels daar doormeten en nu voldoen er 2 aan de beschrijving.(12volt op contact 0volt van contact)
een roze en een zwarte met rode streep. (zie foto de 2 draadjes naast het stuk ijzer)
Afbeelding
wie weet iemand wat die oranje kabel precies doet?(in de omschrijving staat: ontsteking +12volt kl15) en aan welke van de 2 kabeltjes ik hem moet aansluiten?

dan't volgende, ik kan de auto wel op slot zetten maar van slot wil ie niet
nu heb ik alles doorgemeten en't forum doorgespit
en nu zag ik staan dat d'r 2 signalen door 1 kabel gaan 12v voor op slot en 3.5 voor open?
daarvoor zit die weerstand er ook tussen, maar nu heb ik gemeten dat als ik gewoon het portier op slot doe dan geeft ie netjes 12v en 3.5 ongeveer maar met de afstandsbediening wel 12v voor dicht maar 1.3 a 1.5 voor openen.
dus neem aan dat m'n weerstand te groot is (zit een 0.5w 47kOhm tussen volgens beschrijving)
ienmand een idee wat voor weerstand ik dan wel moet hebben?

en als laatste, als ik hem van slot wil doen (de lampen gaan wel knipperen maar te weinig volt om hem open te doen denk ik) maar dan gaat m'n alarm af. iemand een idee daarvoor of ligt dat aan een van de bovenstaande dingen?
alvast bedankt

groeten arjan

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: waeco mt350 probleempjes

Berichtdoor Hans » 12 Mar 2010, 23:37

Ha Arjan,

Allereerst moet het weerstandje 4,7k zijn oftewel 4700 ohm, die van jou is 47k, dus tien keer te groot... dan is de spanning inderdaad te laag om goed te kunnen ontgrendelen.
De kleurcode van de juiste weerstand is geel-paars-rood, die van jou zou dan geel-paars-oranje zijn.

Het dunne geel/zwarte kabeltje zit niet in de kabelboom die van het relais komt, maar daar onder of achter als ik me goed herinner en m'n eigen how-to nog eens doorlees (het is alweer jaren geleden... :) )
Voorzichtig de kabelboom uit elkaar peuteren, eventueel de tape verwijderen, het is een duidelijk dunner kabeltje dan de rest.
Let wel: ik heb een 1995 USA 2.0 Probe, mogelijk is de situatie in EU modellen en/of van andere bouwjaren iets anders... alhoewel, in een Duitse beschrijving spreken ze ook van een zwart/gele kabel! Kijk nog eens goed, het is vrij lastig te zien...

Een andere kabel proberen waar die spanningen toevallig op staan zou ik erg voorzichtig mee zijn, als er iets misgaat en er dingen kapot gaan is dat lastig op te sporen.

Het alarm... ik moet dat even opzoeken, ik laat het dit weekend wel even hier weten hoe dat zit.


@edit: op mijn Ford alarm zit een "door unlock sense input" draad, die heb ik met de MT-350 verbonden. Het alarm gaat dan uit als je de deur opent. Ik neem aan dat iets dergelijks ook op jouw alarm zit, hopelijk heb je er een bechrijving van of staat het op het alarm zelf.
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
DirtY HarrY
Probe friend
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 Feb 2007, 16:38

Re: waeco mt350 probleempjes

Berichtdoor DirtY HarrY » 13 Mar 2010, 10:20

@edit: op mijn Ford alarm zit een "door unlock sense input" draad, die heb ik met de MT-350 verbonden. Het alarm gaat dan uit als je de deur opent. Ik neem aan dat iets dergelijks ook op jouw alarm zit, hopelijk heb je er een bechrijving van of staat het op het alarm zelf.


allereerst bedankt voor de snelle reactie,
maar, ik heb verder geen beschrijving van het alarm bij m'n auto. kwam er eilgenlijk pas achter dat ie werkte toen ik hem met de afstandsbediening van slot probeerde te doen en ineens afging 8)
heb jij nog een idee welke kabel dat bij jou was en waar je hem verbonden hebt met de waeco?

en voor dat zwart gele kabeltje (waar ik zo weer even naar opzoek ga) wat je met de oranje moet verbinden? wat doet ie eigenlijk?


groeten arjan

Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: waeco mt350 probleempjes

Berichtdoor Hans » 13 Mar 2010, 20:09

Ik zal het straks opzoeken Arjan.
Wat het kabeltje precies doet weet ik zo ook niet... jammer dat je geen aansluitschema van het alarm hebt, staat het ook niet op het kastje zelf?
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Gebruikersavatar
DirtY HarrY
Probe friend
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 Feb 2007, 16:38

Re: waeco mt350 probleempjes

Berichtdoor DirtY HarrY » 13 Mar 2010, 20:47

Hans schreef:Ik zal het straks opzoeken Arjan.
Wat het kabeltje precies doet weet ik zo ook niet... jammer dat je geen aansluitschema van het alarm hebt, staat het ook niet op het kastje zelf?


kabeltje heb ik gevonden, stuurt de binnenverlichting aan en't lampje van dat de deuren open staan, dat werkt nu wel.
zit nu alleen nog met't alarm.

nu heb ik dit gevonden op't forum van nemo:

Daar wassie weer haha

Goed nog een keer voor de liefhebbers

Als je het over het alarm hebt wat op je deuren zit geschakeld. dus deur op slot met de sleutel en je maakt de deur los zonder sleutel en je alarm gaat dat af? dan komt hier de oplossing.

In beide deurpanelen zit een geel/rood of rood/geel draadje (weet niet meer precies dat moet je even meten met een multimeter.

Dat draadje geeft een massa signaal zodra jij de deur opendoet met de sleutel (dan is het heel even 0volt) dan weet het alarm dus dat de deur open is.

Logischerwijs knip je dat draadje door en verbind je een extra draadje daaraan en die maak je weer vast op een massapunt in je deur.
Dan geeft die dus constant 0volt en denkt je alarm dat je auto constant open is.

Wat betreft de startonderbreker lekker laten zitten (mits die goed werkt en niet zoals bij mij dat de motor steeds afsloeg door dat ding) ik weet het het is een gezeur om steeds op dat knopje te drukken maar ach het is wel weer een extra zekerheidje
En de startonderbreker moet je onder je dash eruit boren want die zit vast met 2 of 3 popnagels

Succes ermee


nu kan ik dat wel doen maar dan werkt het alarm neit meer.
maar waar zit dat kastje van't alarm dan?
kan ik daar nog wel even kijken..
groeten arjan

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: waeco mt350 probleempjes

Berichtdoor Michiel » 14 Mar 2010, 11:15

Om het alarm logisch weg te bouwen boven je pedalen... Daar zat het mijne ook. Anders misschien achter het dashboardkastje, lijkt me niet maarja..
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Gebruikersavatar
DirtY HarrY
Probe friend
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 Feb 2007, 16:38

Re: waeco mt350 probleempjes

Berichtdoor DirtY HarrY » 14 Mar 2010, 20:08

zal volgend weekend wel weer even op onderzoek uitgaan.
en anders verbind ik het kabeltje gewoon door. dan maar geen alarm,
wist voor een week niet eens dat het erop zat dus zal het ook niet echt missen. 8)


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron