nieuwe banden

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Sebastard
Probe enthousiast
Berichten: 348
Lid geworden op: 19 Nov 2009, 19:36
Locatie: Groningen

nieuwe banden

Berichtdoor Sebastard » 30 Mar 2010, 08:29

hey toppers

ik ben nu op zoek naar nieuwe echt goede banden
nu is mijn vraag wat zijn jullie ervaringen met de verschillende merken
ik vind namelijk het verschil in prijs zo groot en zou graag willen weten wat jullie onder de probe hebben
Probe(er mij maar eens bij te houden) GT, 2,5 l, V6, 24v

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snout
Probe forever
Berichten: 823
Lid geworden op: 14 Dec 2004, 09:37
Locatie: Lanaken, B - BCN, ESP - Berlin, D
Contact:

Re: nieuwe banden

Berichtdoor Snout » 30 Mar 2010, 09:12

Ik heb er tot nu toe Fulda Carat Extremo's en Toyo Proxes T1-R banden op gehad...ik was erg tevreden over allebei. Fulda's leken wat minder snel te slijten en gingen goed met de tijd mee. De Proxes tonen wat snellere wear en tear maar hebben wel meer grip op de weg. Ze hebben wel zo als andere zomer banden nogal slechte grip bij sneeuw.

*btw, als je duits een beetje kunt begrijpen zou ik de ADAC tests op de volgende site checken: http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/default.asp
Er zijn ook andere duitse independent consumer agencies zo als Stiftung Warentest die de meeste banden uitgebreid testen en dan vergelijken. http://www.reifentest.com/ is ook een goeie site om ervaringen van andere weg gebruikers te lezen.
'94 (Bj.'93) Black Sapphire Pearl PGT

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: nieuwe banden

Berichtdoor Wim9516V » 30 Mar 2010, 13:01

Heb Bridgestone Turenza op de 16V en Dunlop SP 9000 op de 24V (laatste (en geloof ook de Bridgestones) hebben rubberen stootrandje dat je velgen wat meer beschermt wanneer je tegen de stoep aanrijdt). Allebei fijne banden maar hopeloos op sneeuw (zoals de meeste zomerbanden...). Er voor had ik Continental ContactSport of zoiets. Goed, maar dat profiel leek wel om nagels te smeken, 2 keer dezelfde (nieuwe) band lek in 2 maanden tijd. En rotational direction tyres kan je wat moeilijker L+R omwisselen maar daar heb je met de OEM 24V rotational direction velgen niet echt veel last van.....

Greetz,

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: nieuwe banden

Berichtdoor Paul » 30 Mar 2010, 13:51

Ik heb er nu Viking's op zitten maar als ie weer de weg op gaat dan...Pirelli, duur en je gumt ze zo weg, maar plakken doen ze :wink:
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron