Pagina 2 van 2

Re: Rubber ramen rondom & Cruise crontrol

Geplaatst: 20 Mei 2010, 12:31
door LaPaz
Bedankt voor de uitleg en het plaatje, heb ik van het weekend weer iets te doen; )

Re: Rubber ramen rondom & Cruise crontrol

Geplaatst: 20 Mei 2010, 17:03
door Rene
ja die van paul dus, gister ook mee bezig geweest, hoeft geen uitleg wijst zichzelf.
bout eruit draaien is raam verder naar binnen dus meer afsluiting.

nou iets waar ik niet achter kwam, ik heb rechts bij het raam dat ie niet helemaal meer tegen het rubber aansluit.
is het mogelijk om het hele raam iets naar rechts te verplaatsen 2mm of is dit ook te stellen?

geen last van wind daar maar wil nog weleens wat vochtig worden.

Re: Rubber ramen rondom & Cruise crontrol

Geplaatst: 26 Aug 2010, 22:12
door Robert
Is het wel te doen voor een dummie? :lol: Want ik heb er ook last van, van windgeruis en soms niet zo'n beetje ook.... Heel irritant.... Dus je zou zeggen: raam wat naar binnen stellen en dan moet het gebeurt zijn?

Re: Rubber ramen rondom & Cruise crontrol

Geplaatst: 27 Aug 2010, 15:24
door Rene
vast wel :P
bouw niet meteen alles weer dicht want dan heb je kans dat alles weer open moet als het nog tocht, dus eerst testen terwijl het ook waait.

Re: Rubber ramen rondom & Cruise crontrol

Geplaatst: 15 Sep 2010, 12:30
door XeraN^
daar ga ik zo ook maar even mee prutsen dan, elke keer dat ik mijn Probe was, weten een paar waterdruppels hun weg naar binnen te vinden :smt076

En dan gelijk nog een vraag, is het normaal dat het raam beweegt als je hem een stukje open hebt staan?

Re: Rubber ramen rondom & Cruise crontrol

Geplaatst: 15 Sep 2010, 12:48
door Wim9516V
Ja :mrgreen:

Re: Rubber ramen rondom & Cruise crontrol

Geplaatst: 15 Sep 2010, 14:16
door XeraN^
even snel een vraagje @ rene (of iemand anders)

Moet je doe moer los draaien of die schoef? om hem naar binnen te laten kantelen?

Re: Rubber ramen rondom & Cruise crontrol

Geplaatst: 15 Sep 2010, 15:10
door Rene
die moer is er alleen om de bout vast te zetten (schroefbout).
deur dicht doen en dan afstellen, dacht dat je hem eruit moest draaien om hem strakker te laten aansluiten.

als het goed is dan gaat dit al meteen zwaar, anders door gaan tot het zwaarder gaat.
maar niet teveel eruit draaien ( 1slag ofzo) anders gaat je raam teveel naar binnen.

Re: Rubber ramen rondom & Cruise crontrol

Geplaatst: 15 Sep 2010, 15:36
door XeraN^
ja klopt ik ben gewoon naar het autowas centrum gereden en steeds een beetje verder er uit gedraait totdat er geen water meer in kwam en toen nog een beetje extra voor de zekerheid, toen de bout vastgedraait en hij lekt niet meer!

Als je het schoefje los draait (linksom) dan komt de ruit verder naar binnen.
Als je het schoefje aan draait (rechtsom) dan gaat de ruit verder naar buiten.

Ik ga zo het paneel er maar op zetten!

Dank voor de hulp! =D>

Re: Rubber ramen rondom & Cruise crontrol

Geplaatst: 16 Sep 2010, 17:14
door Rene
blij dat het gelukt is, ik krijg het suizen niet meer weg :x

Re: Rubber ramen rondom & Cruise crontrol

Geplaatst: 16 Sep 2010, 17:17
door XeraN^
zijn je rubbers versleten? hoe zie je dat eig?
en hoe ga je dat oplossen, aangezien er geen rubbers meer te koop zijn?

Re: Rubber ramen rondom & Cruise crontrol

Geplaatst: 16 Sep 2010, 18:36
door Rene
denk het wel.
Niet :mrgreen:
smeer er wel wat tussen wat opdroogd en niet weggaat

Re: Rubber ramen rondom & Cruise crontrol

Geplaatst: 16 Sep 2010, 18:51
door Michiel
ik heb nog rubbers liggen die niet lekken. Alleen beetje roest zoals alle rubbers hebben op de hoek van de portier.

Re: Rubber ramen rondom & Cruise crontrol

Geplaatst: 16 Sep 2010, 19:24
door Rene
weet niet wat je bedoel met roest, gaat me meer om de binnenrubbers.

Re: Rubber ramen rondom & Cruise crontrol

Geplaatst: 17 Sep 2010, 16:22
door Michiel
De rubber waar je raam aan sluit? Als je voor je bestuurdersportier staat, dan rechtsboven in de hoek en bij de andere portier links boven in de hoek. In de rubber zit roest ;) Hebben ze bijna allemaal :P