van automaat naar handbak

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
powerhouse
Probe friend
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 Jan 2009, 20:31
Locatie: bij zon zee en strand

van automaat naar handbak

Berichtdoor powerhouse » 02 Jun 2010, 21:34

Weet iemand of het mogenlijk is een type 1 probe v6 om te bouwen van automaat naar handbak :?:
Als het over pk's gaat bestaat te veel niet

Afbeelding

Gebruikersavatar
Noobstein91
Slave of a probe
Berichten: 3212
Lid geworden op: 16 Dec 2009, 18:43
Locatie: Reduzalem.
Contact:

Re: van automaat naar handbak

Berichtdoor Noobstein91 » 02 Jun 2010, 22:15

1 kopen met handbak. #-o nee sorry, hou me wel weer stil. :|
!,,!. (Ford Racing) .!,,!

I Love The Blue Oval. :P
'94 Ford Porbe 16v (Rest In Many Pieces)
'94 Ford Probe GT hitting a tree is not a good thing to do. :P
It's an real Canadian. '95 Ford Probe GT
'00 Ford Ka Daily Driver...
Afbeelding

Gebruikersavatar
powerhouse
Probe friend
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 Jan 2009, 20:31
Locatie: bij zon zee en strand

Re: van automaat naar handbak

Berichtdoor powerhouse » 02 Jun 2010, 22:49

Dat ik daar zelf niet op gekomen ben #-o :smt040
Als het over pk's gaat bestaat te veel niet

Afbeelding

Gebruikersavatar
Terr-E
Probe addict
Berichten: 1485
Lid geworden op: 22 Jun 2008, 20:14
Locatie: 's-Gravenhage
Contact:

Re: van automaat naar handbak

Berichtdoor Terr-E » 03 Jun 2010, 01:03

Volgens mij is de 3.0 V6 nooit beschikbaar geweest met een handbak, dus dat wordt al lastig.
Echter, de 3.0 Vulcan V6 werd ook gebruikt in de Ford Ranger, welke gewoon te koop was met een handbak.
Ik weet niet of de bak qua formaat zou passen in een Probe, maar ik denk dat je beste kans is om een handgeschakelde Ford Ranger 3.0 benzine op te snorren en daar de bak van te jatten :P
Ford Probe GT 2.5 24V 1996
Ford Probe 16V 1994
“Darkness beyond blackest pitch... Deeper then the deepest night.. King of Darkness who shines like gold on the sea of chaos.. I call upon thee, swear myself to thee.. Let the fools who stand before me be destroyed by the power you and I possess..."

Gebruikersavatar
Zer0
Probe enthousiast
Berichten: 345
Lid geworden op: 20 Jan 2010, 20:47
Locatie: wijk bij duurstede
Contact:

Re: van automaat naar handbak

Berichtdoor Zer0 » 03 Jun 2010, 08:50

ja kan zonder problemen, je kan de bak van een turbo 2.2 gebruiken op de 3.0.
je hoeft alleen de behuizing over te zetten. andersom kan trouwens ook.
probe 1992 gt 2.2 turbo
almost ready, going to hit the streets soon..

Gebruikersavatar
Nick
Son of a probe
Berichten: 5398
Lid geworden op: 25 Mei 2006, 16:23
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: van automaat naar handbak

Berichtdoor Nick » 03 Jun 2010, 09:22

Dat lijkt me niet zo simpel... bellhousing van beide motoren is verschillend.. Je zal een koppeling en vliegwiel moeten hebben en het zou wel heel toevallig zijn als de I4 en V6 ook hetzelfde boltpattern hebben..
'94 Probe 16v - sold
'95 Probe 24v - sold
'94 Mustang 5.0 GT - sold
'93 Probe 24v - sold
'96 Mustang SVT Cobra - sold
'93 Probe 24v
'03 Mustang SVT Cobra

Gebruikersavatar
Zer0
Probe enthousiast
Berichten: 345
Lid geworden op: 20 Jan 2010, 20:47
Locatie: wijk bij duurstede
Contact:

Re: van automaat naar handbak

Berichtdoor Zer0 » 03 Jun 2010, 12:08

exact hetzelfde, enkel de bellhousing overzetten. bovendien kan je gewoon ook de versnellings asjes overnemen, hebben enkel een andere drive-ratio (final drive ratio bij 2.2 is anders als bij 3.0)

de 2.2 turbo mtx en de 3.0 zijn een H type
ze zijn naar 2 kanten compatibel, van 2.2 naar 3.0 en andersom.
alleen is de versnellingsbak van de probe 2.2 turbo vele malen sterker als die van de 3.0
oh en de 2.2 is een "fling" type transmissie, en niet met een pomp, dus er kan GEEN 75w90 olie in!
er moet ATF in, 75w90 olie is veel te dun dus dan wordt niet alles gesmeerd en draait de boel aan gort.

dus lo and behold:

2.2L Turbo (1989-1992 GT) Mazda Type-G

This tranny is stronger and geared different then the non turbo tranny (Type-F). It can be used on the non turbo Probe but is geared better for the turbo. It has stronger internals, different gear rations and will stand more abuse the weaker Type-F.

3.0L (1990-1992 LX) Type-H

This tranny has the same internals as the turbo 2.2L motor. It can be used in a turbo Probe with changing the bellhousing for a 2.2L. You can also use a turbo 2.2L tranny and use this with changing the bellhousing for the 3.0L.

*EDIT* This tranny DOES have different gear ratios then the Type-G, the final gear, 2nd, 3rd, and 4th gears are different ratios. It still can be used on GT, but the gearing IS different!
probe 1992 gt 2.2 turbo
almost ready, going to hit the streets soon..

Gebruikersavatar
stenhove
Probe forever
Berichten: 676
Lid geworden op: 26 Aug 2008, 12:12
Locatie: Lieren
Contact:

Re: van automaat naar handbak

Berichtdoor stenhove » 03 Jun 2010, 17:39

Volgens mij zit er nog een verschil in de bakken.
Heb namelijk een olie koeler op de bak zitten.
Heb ze ook gezien zonder olie koeler.
2.2L GT Turbo 12V

Gebruikersavatar
Zer0
Probe enthousiast
Berichten: 345
Lid geworden op: 20 Jan 2010, 20:47
Locatie: wijk bij duurstede
Contact:

Re: van automaat naar handbak

Berichtdoor Zer0 » 04 Jun 2010, 07:42

klopt! de euro's hebben allemaal een oliekoelertje :D
probe 1992 gt 2.2 turbo
almost ready, going to hit the streets soon..

Gebruikersavatar
stenhove
Probe forever
Berichten: 676
Lid geworden op: 26 Aug 2008, 12:12
Locatie: Lieren
Contact:

Re: van automaat naar handbak

Berichtdoor stenhove » 04 Jun 2010, 11:27

Euro's?
Hoop niet dat je daar europees mee bedoeld.
Ze zijn hier namenlijk niet te koop geweest.
2.2L GT Turbo 12V

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: van automaat naar handbak

Berichtdoor Michiel » 04 Jun 2010, 11:42

Ik dacht al, wat lees ik nou.. 2.2 euro's?
alleen de 2nd gen is europees ;)
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Gebruikersavatar
Zer0
Probe enthousiast
Berichten: 345
Lid geworden op: 20 Jan 2010, 20:47
Locatie: wijk bij duurstede
Contact:

Re: van automaat naar handbak

Berichtdoor Zer0 » 04 Jun 2010, 14:09

ehm neen, er zijn euro 1st gens volgens performanceprobe
wij hebben namelijk TOTAAL andere achterlichten als de amerikanen.
ook hebben wij GEEN speedcut! (wel een boostcut)
daar hebben ze GEEN oliekoelers op hun schakelbakken (wij wel)

dus diegene die hier zijn geleverd, die zijn ECHT wel europees
probe 1992 gt 2.2 turbo
almost ready, going to hit the streets soon..

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: van automaat naar handbak

Berichtdoor Richard » 04 Jun 2010, 15:10

voor alle duidelijkheid... er bestaan GEEN 1st gen euro-probes!!!
degene die hier rijden zijn allemaal import ;)

end of story :biertje:
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
stenhove
Probe forever
Berichten: 676
Lid geworden op: 26 Aug 2008, 12:12
Locatie: Lieren
Contact:

Re: van automaat naar handbak

Berichtdoor stenhove » 04 Jun 2010, 15:39

Weet wel dat er verschil is tussen amerikaans en canadeens meen ik.
2.2L GT Turbo 12V

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: van automaat naar handbak

Berichtdoor Richard » 04 Jun 2010, 16:26

ja idd, dat wel ;) daar zit o.a. ook verschil in m.b.t. de achterlichten geloof ik..
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron