Berichtdoor Zer0 » 03 Jun 2010, 12:08
exact hetzelfde, enkel de bellhousing overzetten. bovendien kan je gewoon ook de versnellings asjes overnemen, hebben enkel een andere drive-ratio (final drive ratio bij 2.2 is anders als bij 3.0)
de 2.2 turbo mtx en de 3.0 zijn een H type
ze zijn naar 2 kanten compatibel, van 2.2 naar 3.0 en andersom.
alleen is de versnellingsbak van de probe 2.2 turbo vele malen sterker als die van de 3.0
oh en de 2.2 is een "fling" type transmissie, en niet met een pomp, dus er kan GEEN 75w90 olie in!
er moet ATF in, 75w90 olie is veel te dun dus dan wordt niet alles gesmeerd en draait de boel aan gort.
dus lo and behold:
2.2L Turbo (1989-1992 GT) Mazda Type-G
This tranny is stronger and geared different then the non turbo tranny (Type-F). It can be used on the non turbo Probe but is geared better for the turbo. It has stronger internals, different gear rations and will stand more abuse the weaker Type-F.
3.0L (1990-1992 LX) Type-H
This tranny has the same internals as the turbo 2.2L motor. It can be used in a turbo Probe with changing the bellhousing for a 2.2L. You can also use a turbo 2.2L tranny and use this with changing the bellhousing for the 3.0L.
*EDIT* This tranny DOES have different gear ratios then the Type-G, the final gear, 2nd, 3rd, and 4th gears are different ratios. It still can be used on GT, but the gearing IS different!
probe 1992 gt 2.2 turbo
almost ready, going to hit the streets soon..