Motor uitgevallen + Niet starten.

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Hans
Financial Administrator
Berichten: 5065
Lid geworden op: 30 Okt 2004, 21:39
Locatie: Purmerend N.H.
Contact:

Re: Motor uitgevallen + Niet starten.

Berichtdoor Hans » 19 Nov 2010, 23:18

En, hoe is het allemaal gegaan?
Electric Blue 2.0 SE atx USA '95

Afbeelding

Shenkie
Probe learner
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 Okt 2010, 21:18

Re: Motor uitgevallen + Niet starten.

Berichtdoor Shenkie » 24 Nov 2010, 19:03

Eey,

Ik heb me auto vorige week donderdag opgehaald bij de garage de fakert in hoorn (mazda). Ik moet zeggen goeie service van de garage me auto mochter er ruim een week staan tot het onderdeel binnen was de ontsteking. De onderdeel koste 60 euro 2dehands de Kf34 ontsteking. Ze zijn 2.5 uur bezig geweest uitgelezen en gereedschapkoste miss snoertje erbij nog ofso. 228,- euro. Dus totaal kleine 300 euro kwijt voor een 2dehandse ontsteking.

Vandaag wou ik s'ochtends me auto starten weer niet verdomme! 3x geprobeerd en toen maar de fiets gepakt. Net vanavond wou die nog steeds niet starten en geeft motormanagement aan met een kruis erdoorheen, geen idee wat het betekent ? Ik heb 120 km gereden na de reperatie probleemloos en nu weer problemen dus.

Dus word vervolg morgen maar garage bellen ofso!

Gebruikersavatar
Wim9516V
Probe addict
Berichten: 1099
Lid geworden op: 05 Jan 2006, 16:07
Locatie: Delft (NL) en A'pen (B)
Contact:

Re: Motor uitgevallen + Niet starten.

Berichtdoor Wim9516V » 24 Nov 2010, 21:02

Dat is je branstof cut-off indicator, die brandt altijd als je start. Gaat uit zodra de motor start...

Wim
1995 (94/1999-) 'Highlight' Probe 16V (MQ) - Electric Blue
GT rims, side skirts and cluster, cc, UDP, K&N drop in, Bosal headeR, Phenolic spacerS, Fidanza flywheel, polished head, revised engine, etc.
1998 (97/2007-) Probe 24V (JJ) - Boysenberry Blue - was 100% original, one of the last ones...

Shenkie
Probe learner
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 Okt 2010, 21:18

Re: Motor uitgevallen + Niet starten.

Berichtdoor Shenkie » 24 Nov 2010, 23:53

Okee dan weet ik dat voor de volgende keer bedankt. Ik heb vanavond nog eens geprobeerd te starten maar lukte weer niet en zag ( ABS ) Lampje branden. Zie op internet Anti-Lock Brake System Warning Light staan, maar wat dat precies inhoudt ?

Greetz Shenkie.

Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: Motor uitgevallen + Niet starten.

Berichtdoor MLBP » 25 Nov 2010, 07:23

Kijk de zekering van de ABS groep even na. Bij mij was die een keer kapot, en toen kon ik de Probe ook niet starten, maar het ABS lampje bleef branden. Helaas was dit op mijn vakantie, maar het was zo weer opgelost!
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: Motor uitgevallen + Niet starten.

Berichtdoor Michiel » 25 Nov 2010, 08:10

Die brand toch ook altijd voor het starten. Ps. Ik kon hem wel starten toen dit het geval was stuart
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: Motor uitgevallen + Niet starten.

Berichtdoor MLBP » 25 Nov 2010, 11:22

Waarom zou ik dit verzinnen?

Ik heb toch echt stilgestaan in Italië. Nadat ik deze zekering had vervangen, ging die gewoon weer.

Het lampje brand altijd VOOR het starten, en gaat weer uit als je even wacht met starten maar de sleutel enkel op contact zet.

De reden dat je niet KAN starten is omdat het hele emissieregelsysteem ook op deze groep zit. Als hij niks kan meten, kan hij ook niet starten.
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!

Gebruikersavatar
Michiel
Slave of a probe
Berichten: 2673
Lid geworden op: 04 Apr 2009, 14:36
Locatie: Melderslo (L)

Re: Motor uitgevallen + Niet starten.

Berichtdoor Michiel » 25 Nov 2010, 11:37

Ik zeg toch niet dat je dit verzint. Enkel dat ik toen wel kon starten.
Ford Probe 2.0 '94, Electric Red: Selling in parts
Ford Probe 2.5 GT '93 USA, Rio Red: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Custom Blue: Sold in parts
Ford Probe 2.5 '94, Rio Red: Sold in parts
Dodge w200 5.2 V8 '77, Custom red with rumble bee striping

Gebruikersavatar
MLBP
Probe enthousiast
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:49
Locatie: Leusden
Contact:

Re: Motor uitgevallen + Niet starten.

Berichtdoor MLBP » 25 Nov 2010, 14:32

Dat begrijp ik ook wel, maar je liet het anders over komen.
'94 Peugeot 306 1.4 8V (<--HAHA!) | Rusty old Skank!

'96 2.0 GT 16V
| US-Blinkers | It's not a vintage Cadillac, but it always gets me there and back!


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron