hulp gevraagd

Voor alle overige technische vragen
Gebruikersavatar
Marc
Probe owner
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 Nov 2010, 19:06
Locatie: alkmaar
Contact:

hulp gevraagd

Berichtdoor Marc » 06 Dec 2010, 19:40

ik heb als mijn motor warm is dat af en toe het check engine lampje brand (brand soms wel soms niet)
en dat mijn motor dan na verloop van tijd niet regelmatig stationair meer loopt...
als jullie mij uit de brand kunnen helpen zou ik heel blij zijn

groetjes marc
'93 2.5L V6 klze (Drijfstang wou uitgelaten worden)
'95 2.5L V6 klde (Helaas overleden)
'78 2.3L V6 Capri (Daily drive)

Gebruikersavatar
Rene
Probe addict
Berichten: 1985
Lid geworden op: 04 Okt 2008, 12:50
Locatie: Beverwijk

Re: hulp gevraagd

Berichtdoor Rene » 06 Dec 2010, 19:41

Uitlezen :!:
PROBE 2.0 16V E2 Red
onderstuur :als je met de voorkant de muur raakt.
overstuur :als je met de achterkant de muur raakt.
pk's :hoe hard je de muur raakt.
koppel :hoe ver je de muur met je mee sleept.

Gebruikersavatar
Marc
Probe owner
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 Nov 2010, 19:06
Locatie: alkmaar
Contact:

Re: hulp gevraagd

Berichtdoor Marc » 06 Dec 2010, 19:48

dan moet ik maar aan een oude obd stekker zien te komen want zo te zien had deze nog niet een obd II heb je een suggestie waar die te krijgen is :?:
'93 2.5L V6 klze (Drijfstang wou uitgelaten worden)
'95 2.5L V6 klde (Helaas overleden)
'78 2.3L V6 Capri (Daily drive)

Gebruikersavatar
Noobstein91
Slave of a probe
Berichten: 3212
Lid geworden op: 16 Dec 2009, 18:43
Locatie: Reduzalem.
Contact:

Re: hulp gevraagd

Berichtdoor Noobstein91 » 06 Dec 2010, 19:50

mazda dealer, toch??? ik weet het zo niet. volgens mij hoef je geen obd reader nodig te hebben, om hem uit te lezen (zelf geen ervaring mee, maar hier en daar wel wat op het forum gehoord dus vandaar :wink: )
!,,!. (Ford Racing) .!,,!

I Love The Blue Oval. :P
'94 Ford Porbe 16v (Rest In Many Pieces)
'94 Ford Probe GT hitting a tree is not a good thing to do. :P
It's an real Canadian. '95 Ford Probe GT
'00 Ford Ka Daily Driver...
Afbeelding

Gebruikersavatar
XeraN^
Probe owner
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 Jan 2010, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: hulp gevraagd

Berichtdoor XeraN^ » 06 Dec 2010, 19:52

Heres how to pull the codes, and what the code means

In the Diagnostics Box (DLC):
1 - Connect a jumper wire at DLC from "TBS" (Test Brake System) to "GND" terminals.
2 - Connect a 12 volt LED between "FBS" (Failure Brake System) terminal and GND.
3 - Turn on the ignition.

Code format is per the PCM fault codes i.e. long pulses = 10s and short pulses for 1s.

Codes:

11 RH front brake anti-lock sensor or indicator
12 LH front brake anti-lock sensor or indicator
13 RH rear brake anti-lock sensor or indicator
14 LH rear brake anti-lock sensor or indicator
15 Front and rear anti-lock sensor
22 Right front solenoid valve
24 Left front solenoid valve
26 Right rear solenoid valve
28 Left rear solenoid valve
51 Fail safe relay
53 Motor relay motor
61 Anti-lock brake module
Ford Probe GT 2.5L 24V 1997
My Cardomain

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: hulp gevraagd

Berichtdoor Paul » 06 Dec 2010, 19:58

Uitlezen gaat idd met een 12v ledje of een analoge multimeter...easy peasy :wink:

Maar weet al wat jou probleempje is hoor :P
Eén van je lambdasensoren...is een veel voorkomend euvel van de 93 T22 :biertje:
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Marc
Probe owner
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 Nov 2010, 19:06
Locatie: alkmaar
Contact:

Re: hulp gevraagd

Berichtdoor Marc » 06 Dec 2010, 20:01

mooi dat word weer van het weekend met een spanningszoeker aan de slag :D
hartelijk dank voor de hulp ik zal wel melden welke foutcode erin zit
het wissen doet hij na het uitlezen of heb je daar ook een procedure voor?
@paul
dat kan natuurlijk ook maar zit ik niet te kutten qua lambda sensor omdat ik een klze heb?

groetjes marc
'93 2.5L V6 klze (Drijfstang wou uitgelaten worden)
'95 2.5L V6 klde (Helaas overleden)
'78 2.3L V6 Capri (Daily drive)

Gebruikersavatar
Rene
Probe addict
Berichten: 1985
Lid geworden op: 04 Okt 2008, 12:50
Locatie: Beverwijk

Re: hulp gevraagd

Berichtdoor Rene » 06 Dec 2010, 20:01

Obd ll uitlezen gaat toch niet zonder uitleesapparatuur?
PROBE 2.0 16V E2 Red
onderstuur :als je met de voorkant de muur raakt.
overstuur :als je met de achterkant de muur raakt.
pk's :hoe hard je de muur raakt.
koppel :hoe ver je de muur met je mee sleept.

Gebruikersavatar
Marc
Probe owner
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 Nov 2010, 19:06
Locatie: alkmaar
Contact:

Re: hulp gevraagd

Berichtdoor Marc » 06 Dec 2010, 20:10

@rene
ik ben zelf een automonteur 8)
dus ja obd II kan ik wel uitlezen en wissen
alleen de andere niet... dus daar word ik een beetje ziek van en bij mij in het bedrijf hebben ze nog nooit van een probe gehoord:(
maar hier heb ik experts dus dat scheelt weer:D
'93 2.5L V6 klze (Drijfstang wou uitgelaten worden)
'95 2.5L V6 klde (Helaas overleden)
'78 2.3L V6 Capri (Daily drive)

Gebruikersavatar
Paul
Slave of a probe
Berichten: 3307
Lid geworden op: 29 Mar 2008, 16:10
Contact:

Re: hulp gevraagd

Berichtdoor Paul » 06 Dec 2010, 20:11

XeraN^ schreef:Heres how to pull the codes, and what the code means

In the Diagnostics Box (DLC):
1 - Connect a jumper wire at DLC from "TBS" (Test Brake System) to "GND" terminals.
2 - Connect a 12 volt LED between "FBS" (Failure Brake System) terminal and GND.
3 - Turn on the ignition.

bladiebla


Mwah, dit is natuurlijk om je ABS te checken he :wink:

GND en TEN moet je hebbeb in de DLC :biertje:

Resetten is ook simpel: massakabel van de accu afhalen. en je rempedaal een poosje intrappen, deur open laten, paar uur laten staan, whatever...in ieder geval dat de restspanning/stroom compleet foetsie is :P

KLZE heeft ook 2 lambdasensoren...
'97 Alfa Romeo 146 1.8TS

Gebruikersavatar
Richard
Slave of a probe
Berichten: 4293
Lid geworden op: 02 Dec 2005, 20:57
Locatie: Meppel/Nijeveen
Contact:

Re: hulp gevraagd

Berichtdoor Richard » 06 Dec 2010, 20:11

hij heeft geen OBDII. alleen de US probes van 96 en 97 hebben OBDII. alle andere 2 gen hebben OBDI
*97-PGT-2.5-V6*20x9J XXR 526*Custom Kitted*Custom Paint*Custom Quad Angel Eye Lights*Custom Dual Exhaust*Custom Enginebay*Custom Interior
*Custom ICE*AccuAir-E-Level AirRide*K-sport Air-Coilovers*K-Sport 14" BBK*Carbon Fiber Parts*Lambo-Doors*Heavily Under Construction!*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rene
Probe addict
Berichten: 1985
Lid geworden op: 04 Okt 2008, 12:50
Locatie: Beverwijk

Re: hulp gevraagd

Berichtdoor Rene » 06 Dec 2010, 20:46

Verkeerd gelezen, dacht dat er stond dat je een obd ll heb.
PROBE 2.0 16V E2 Red
onderstuur :als je met de voorkant de muur raakt.
overstuur :als je met de achterkant de muur raakt.
pk's :hoe hard je de muur raakt.
koppel :hoe ver je de muur met je mee sleept.

Gebruikersavatar
Marc
Probe owner
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 Nov 2010, 19:06
Locatie: alkmaar
Contact:

Re: hulp gevraagd

Berichtdoor Marc » 06 Dec 2010, 20:49

@paul
ja dat dacht ik wel maar ik bedoel meer qua type lambda sensoren of dat verschillend is

@rene
maakt niet uit daar is het maandag voor;)

hopen dat zaterdag alles volgens plan gaat met uitlezen(A)
'93 2.5L V6 klze (Drijfstang wou uitgelaten worden)
'95 2.5L V6 klde (Helaas overleden)
'78 2.3L V6 Capri (Daily drive)

Gebruikersavatar
Rene
Probe addict
Berichten: 1985
Lid geworden op: 04 Okt 2008, 12:50
Locatie: Beverwijk

Re: hulp gevraagd

Berichtdoor Rene » 06 Dec 2010, 21:03

ghehe brakke maandag.

Hier staat wel wat, zoiezo goedkoper dan Brezan o.i.d..

Wel even kijken of je 3 of 4 aderig heb, stekker is makkelijk over te zetten/solderen.
PROBE 2.0 16V E2 Red
onderstuur :als je met de voorkant de muur raakt.
overstuur :als je met de achterkant de muur raakt.
pk's :hoe hard je de muur raakt.
koppel :hoe ver je de muur met je mee sleept.

Gebruikersavatar
Coen
Slave of a probe
Berichten: 4914
Lid geworden op: 21 Okt 2004, 14:36
Locatie: Enschede
Contact:

Re: hulp gevraagd

Berichtdoor Coen » 08 Dec 2010, 17:02

Lambda's heeft Erwin toendertijd al wel gewisseldt dacht ik...
Zal wel een FPR code eruit gooien samen met een EGR...

Ik meende ook dat hij toen een solonoid miste voor het regelen van de benzinedampen (charcoal cannister) en check even op vacumlekken voor het beroerde stationair...
Onderandere de elleboog vanaf het gasklephuis is na een klze-swap een bekende issue...
Dankzij een langere nek van het inlaatspruitstuk en een verdroogde elleboog komen er sneller scheurtjes in ;)
En alle slangetjes natuurlijk ;)

Succes
(SOLD) - 1992 - KLZE - KL36 - XS Headers - 2,5" Catback - 2,5" Testpipe - CM stage 3 - 9lb Fidanza - Carbon Airbox
- 50-35 kaw - 8mm TH - RR-inserts - 64mm TB - FPR - Xenon - Hei - (SOLD)

Afbeelding


Terug naar “Techniek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

 

 

cron